Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 27 november 2014, 18:14
Michiel_P Michiel_P is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2014
Berichten: 1
Michiel_P is on a distinguished road
Standaard Doen waar je hart ligt is makkelijker gezegd dan gedaan!

Hoi,

Soms voel ik me zo waardeloos en machteloos. Vanaf jongs af aan door omstandigheden (niet iedereen heeft een goede jeugd gehad), heb ik nooit mijn schooldiploma's kunnen halen, waar ik ik sinds een paar jaar enorm van baal.

Na jarenlang gewerkt te hebben als orderpicker, zonder uitdaging en werk wat ik totaal niet leuk vond, besloten om na jarenlang te luisteren naar de adviezen van anderen om eens voor mijzelf te kiezen. Ik was zo erg bezig om dingen vast te houden, dat ik alleen maar bezig was met problemen en dat ik geen mogelijkheden meer zag. Ik heb na 10 jaar overwogen met wederzijds goedvinden mijn baan op te zeggen en op zoek te gaan naar iets anders.


Knettergek zou ik zijn, als het aan de mensen om mij heen zou liggen. Ik had eerst een andere baan moeten vinden zeiden ze, en waarom zeg je je baan op in deze tijd?

Gelukkig wist ik heel goed wat ik niet wilde en wat wel. Ik heb mijn heftruckcertificaat behaald en had elke dag de tijd om te solliciteren, terwijl ik die niet had tijdens mijn werk. Ineens was het duidelijk dat ik een andere baan nodig had, immers verklaarde werkgevers mij voor gek als ik op zoek was naar een baan terwijl ik er nu een had.

Het is maar hoe je het bekijkt.......


En ja hoor....na een tijdje solliciteren vond ik die uitdagende baan. Werken in een magazijn gecombineerd met technisch/assemblage werkzaamheden en het rijden met de hef/reachtruck. Daarnaast werkte ik ook met een computer en deed ik afwisselend werk.


eindelijk een baan die niet als werk voelde. Smorgens opstaan met het gevoel alsof je per direct het vliegtuig pakt naar een vakantiebestemming. Heerlijk dat gevoel om de dag te moen beginnen met iets wat je leuk vind om te doen. Het was uitdagend, je leert wat bij, het motiveerde me en ik zag het leven veel positiever. Gevolg is dat het met mij ook beter ging.


En ja....ik wist dit al heel lang en mijn gevoel zei dat ik die stap moest nemen. Het klopte. Volgens sommige was het geluk, maar ik geloof daar neit in...het is en was mijn eigen keuze!


Maar toen.....

Je kent het....een uitzendbaan. Ineens houd je werk op. Ze hebben je niet meer nodig....


Ik ben iemand die graag met zijn handen werkt. Houd van klussen en afwisseling. Je bent leergierig en het liefste zou ik zo weer naar school willen om alsnog een vakdiploma te halen in de techniek. Iets met montage of installatie etcetera...


Maarja je woont alleen je huisje kost geld, stagevergoeding is niet voldoende dus wat moet je dan?

Je hebt geen baan en hoewel ik nog wel tot 2016 WW kan krijgen, ook dit houd een keertje op en is zeker niet makkelijk.




Waarom kijken werkgevers zoveel naar dimploma's en ervering?

Je meot toch gemotiveerd zijn?

Wat heb je aan iemand met een diploma die het werk niet uitdagend/leuk gnoeg vind?

Uiteindelijk gaat het er toch om dat een werkgever iemand vind die het werk echt leuk vind? Waarbij zijn kwaliteiten, interesses en hobby's dicht in de buurt liggen van het werk? Zeg maar waar je hart ligt....


Waarom wordt het mensen zo afgerekend?
Oke ik heb geen diploma, maar ben ik daarom dom?
Weten werkgevers waarom ik dat diploma nooit heb gehaald of zijn ze nou werkelijk zo hard?

Moet ik dan maar gaan solliciteren naar een baan om alleen maar werk te hebben? Elke werkgever zal zich toch afvragen waarom jij die baan moet hebben? Wat heeft een werkgever er aan om iemand aan te nemen die alleen maar geinteresseerd is in het werk/inkomen hebben en meer niet?


Af en toe wordt ik het zo zat!

Doen waar je hart ligt, zorgt dat werk geen werk meer is, maar bezig zijn met je hobby, wat je leuk vind en waar je goed in bent/wilt worden. Het werkt motiverend, inspirerend en het helpt je om succes te bereiken.

Maarja, zo makkelijk is dit dus blijbaar niet.....


Maar goed....het zal wel allemaal aan mij liggen....Zielig wil ik niet zijn, maar het is wel hoe ik het zie.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Andere functie dan gezegd Rosina Alle andere carrièreonderwerpen 4 28 december 2008 14:16
zoek inleiding voor open sollicitatie>bedrijf waar ik ooit vakantiewerk heb gedaan! tiptap Sollicitatiebrief en cv 7 26 mei 2008 10:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon