Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 september 2013, 20:31
joducus joducus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2013
Berichten: 9
joducus is on a distinguished road
Standaard Dieptepunt

Na anderhalf jaar solliciteren zit ik nog steeds thuis. Niet werkeloos want een baan zoeken en daar een passende brief voor schrijven is tegenwoordig een part-time baan op zich voor mij
Keer op keer afwijzingen met dezelfde reden, achtergrond past niet, kandidaten met een beter profiel enz....
Zelfs voor callcenterwerk! (let wel ik bagatelliseer deze functie absoluut niet, heb er ervaring in en weet dus wat het inhoud)
1 probleem zit in mijn CV. Mijn "carrière" wisselt nogal qua niveau en dat roept vraagtekens op. (wat wil ze nou???)
Ik dacht het te ondervangen door mijn cv te veranderen qua opzet zodat het qua niveau mooi oploopt. Gaan ze vragen stellen over de data...ben ik net zo ver dus
Zouden jullie eens naar mijn cv's willen kijken en jullie mening en ideeën geven???

Daarnaast plak ik hieronder ook meteen maar een voorbeeld van een sollicitatiebrief en ook hier heel erg graag jullie visie...

Geachte mevrouw Klok,
Zoals afgesproken stuur ik bij deze mijn motivatie voor de functie Klantenservice medewerker bij de Belastingdienst
Graag kom ik in aanmerking voor de vacature Klantenservice medewerker bij de Belasting dienst. Bij mijn laatste functie, als informant bij de RDW, heb ik kennis mogen maken met het callcenterwerk. Het bleek mij te passen als een jasje. Het wisselende contact met klanten, de diversiteit in vragen en de manier van vragen stellen door klanten. Geen gesprek is het zelfde en dat maakt het voor mij heerlijk afwisselend. De uitdaging om elke vraag op een professionele manier te beantwoorden beleef ik als een gezonde competitie met mezelf.
De afgelopen periode ben ik voornamelijk bezig geweest met het zoeken van een passende functie en het opzetten van een eigen (deeltijd) praktijk in o.a. triggerpointmassage. Dat laatste is niet tot stand gekomen maar ik heb er erg veel van geleerd en haal er op die manier toch mijn voordeel uit. Daarnaast heb ik mezelf op verschillende vlakken ontwikkeld om op die manier heel bewust en gemotiveerd mijn richting te kiezen.
In vertrouwen u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Naam

CV

Uit mijn CV mag blijken dat ik een nogal ongewone brede carrière heb doorlo-pen. Het vinden van een juiste baan vraagt vaak aanpassing en creativiteit. Door mijn eigen loopbaan ben ik zeker in staat om anderen op elk niveau te begrijpen en te adviseren in het maken van keuzes. De mix van ervaringen geeft me een open blik en een solide basis. Indien dit u aanspreekt zie ik een ontmoeting met bijzondere belangstelling tegemoet.

Hieronder volgt dan de opsomming van functie + omschrijving

Edit, had beide bestanden gedownload toen ik besefte dat heel m,ijn personalia er op staan, niet echt handig...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2013, 20:37
joducus joducus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2013
Berichten: 9
joducus is on a distinguished road
Standaard

ik zie dat er maar 1 cv mee gekomen is, bij deze de andere versie

Curriculum Vitae
Personalia
Naam:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Geboortedatum:
Nationaliteit:
Telefoon:
Mobiel:
E-mail:
Rijbewijs: B
Opleiding
MBO Activiteitenbegeleiding, diploma behaald in 1992
LHNO Diploma behaald in 1989
Aanvullende cursussen
EHBO met Reanimatie, certificaat behaald. Training Persoonlijke Verkoop, certificaat behaald. Effectief leiding geven, certificaat behaald. VCA
Werkervaring
20-09-10 – heden RDW Veendam
Informante
Als informant verstrek ik klanten informatie en ik handel ik eventuele administratieve zaken af zoals aanbiedingsbrieven en interne memo’s
Om adequaat de juiste informatie te kunnen verstrekken werk ik met verschillende applicaties tegelijkertijd.
02-2010-06-2010
SCA UCM Hoogezand
Administratief medewerkster
In de functie van office manager lag de nadruk op het verwerken van de
uren van collega’s in een speciaal daarvoor bestemd programma.
Het invoeren van de juiste aantal gewerkte uren, opgenomen snipper, adv of ziektedagen enz. Ook het controleren en corrigeren van werkbriefjes was een dagelijkse handeling. Verder was ik redactielid van een informatieblad dat twee wekelijks intern werd uitgegeven
2009-2010 Hendriks Bedrijfsdiensten B.V
Objectleidster
Als Rayonmanager beheerde ik het rayon Groningen/Friesland waarin 30 verschillende objecten gevestigd zijn. Dit hield ondermeer in:
Aansturen schoonmaakpersoneel (± 35).Werving en selectie schoonmaakpersoneel .Controles, urenadministratie, personeelsplanning
Onderhouden van contacten met de klanten. Voorts registreerde ik het ziekteverzuim en begeleide ik het hele proces rond een zieke werknemer (dus van de eerste ziekmelding tot re-integratie) van het hele bedrijf.
2007 - 2008 Gemeentehuis Slochteren Receptioniste
Mijn taken waren het aannemen en doorverbinden van telefoonverkeer, het ontvangen van klanten en het updaten van het productenboek. In deze veelzijdige en sociale baan heb ik veel ervaring op kunnen doen.
2001 - 2007 Big Boss Bouwmarkt, Siddeburen Algemeen Medewerkster
Naast het adviseren van klanten op verschillende gebieden, decoreerde ik de winkel, beheerde ik de voorraad en hied ik de administratie bij.
2002 Asito Schoonmaakbedrijf, Groningen Objectleidster
Hier gaf ik leiding aan schoonmaakmedewerkers, was verantwoordelijk voor de personeelsplanning en –werving en bijbehorende administratie, het contact onderhouden met de klant en voor controle van de schoonmaak.
1999 - 2001 Bertus Modegoed, Appingedam
Assistent Bedrijfsleider
Als assistent bedrijfsleider adviseerde ik klanten, beheerde de voorraad en hield de administratie bij. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de personeelsplanning.
1991 - 1999 Diverse werkgevers
Verkoopmedewerkster
In deze periode heb ik als verkoopmedewerkster klanten geadviseerd en nieuw personeel opgeleid bij een drogist, slagerij en voordeelmarkt.
Talen
Nederlands mondeling: uitstekend schriftelijk: goed
Engels mondeling: goed schriftelijk: redelijk
Duits mondeling: goed schriftelijk: redelijk
Competenties
Kan goed organiseren Teamplayer Sociaal en ondernemend Flexibel Leidinggevend

Heb het voor nu even geknipt en geplakt, zal morgen even een documentje aanmaken zonder mijn personalia zodat jullie een iets beter beeld krijgen Dit ziet er nogal rommelig uit maar kan misschien wat betreft inhoud al wel indeeën geven
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 september 2013, 10:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je cv leest prettiger als je het uploadt als word-bestand. Verder heb ik je brief doorgenomen en wat me opvalt is dat het een erg hoog ik-gehalte heeft en dat je te weinig concreet uitlegt wat jou toegevoegde waarde voor de organisatie is. Ook mis ik een onderbouwing waarom je bij de Belastingdienst wilt werken. Op onze site vind je veel nuttige informatie over het schrijven van een pakkende sollicitatiebrief en een overtuigend cv. Ik zou zeggen: ga er eens middagje voor zitten en pas de tips toe op je eigen brief. Ik zie je schrijfsel graag in het forum verschijnen! Daarnaast leer je ook veel door brieven van anderen te lezen en van feedback te voorzien. Je zult zien dat mensen dan ook eerder bereid zijn om jou vooruit te helpen.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 september 2013, 12:01
joducus joducus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2013
Berichten: 9
joducus is on a distinguished road
Standaard

Ik had mijn cv als bijlage bijgevoegd en vervolgens tot de ontdekking te komen dat mijn personalia daarmee ook gepubliceerd werd...beetje dom.
Toch wil ik graag jullie visie op mijn cv welke ik vanochtend n.a.v enkele tips op dit forum heb gewijzigd.

En dan nu verder stoeien met een betere sollicitatiebrief.
Deze zal overigens voor een andere functie zijn maar je opmerking over het hoge ik-gehalte neem ik zeker mee, evenals de onderbouwing waarom ik juist bij die werkgever zou willen werken.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CV Jolandazonder personalia.pdf‎ (124,8 KB, 123x gelezen)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 september 2013, 14:00
joducus joducus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2013
Berichten: 9
joducus is on a distinguished road
Standaard

De vacature:
Rayonleider m/v stad Groningen

Voor de stad Groningen is huppeldepup op zoek naar een enthousiaste Rayonleider m/v voor 25-30 uur per week.
Huppeldepup biedt een parttime dienstverband voor 25-30 uur per week met flexibele werktijden, goede opleidingsmogelijkheden, arbeidsvoorwaarden conform CAO, onkostenvergoeding en tantieme.

Functie-eisen
Als Rayonleider zorgt u voor het uitvoeren van de schoonmaakwerkzaamheden in de toegewezen objecten. Hierbij geeft u leiding aan meewerkende objectleiding en uitvoerende medewerkers. U bent verantwoordelijk voor het personeelsbeheer en de personeelskosten op de objecten. U onderhoudt daarnaast contacten met de opdrachtgevers. Samen met de Rayonmanager zorgt u voor de opstart van nieuwe objecten. Verder verricht u de bijbehorende administratieve werkzaamheden.

U beschikt over aantoonbare leidinggevende capaciteiten, bent communicatief vaardig en representatief. Verder bent u in het bezit van een rijbewijs en kunt u overweg met een computer. U heeft een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Bij voorkeur in het bezit van een SVS-diploma leidinggevend middenkader. U bent woonachtig in het werkgebied.

Mijn brief:

Mijn naam
Mijn adres
Mijn postcode
mijn tel
mijn email

Werkgever naam
Werkgever adres
Werkgever postcode

Datum en plaats

Betreft; Sollicitatie vacature Rayonleider

Geachte ….

Als mensenmens, met oog voor detail, hecht ik grote waarde aan een schone omgeving.
Duidelijke communicatie, gemotiveerde mensen, uitstekende werkmiddelen en kennis van zaken brengen de resultaten op hoog niveau.
Hierin ligt een uitdaging welke ik enthousiast aanga en waarin ik het beste uit mezelf en collega’s naar boven weet te halen.

GOM streeft met goed doordachte werkmethodes naar tevreden gebruikers en verliest daarbij de werknemer niet uit het oog.
Deze instelling is wat ik graag zie bij een werkgever en ik ik sluit mij daar dan ook graag bij aan.

Mijn talent en opgedane ervaring wil ik verder ontwikkelen in een onderneming die sterk in zijn schoenen staat en in een persoonlijk gesprek de mogelijkheden bespreken.

Met vriendelijke groet,
Mijn naam

Bijlage; CV

Schoonmaken is niet alleen een vak, het is een manier van leven.”


================================================== ====


Het lijkt mij aan de korte kant en ik mis iets maar kan er de vinger ook niet echt opleggen...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 september 2013, 20:15
Alex81 Alex81 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2013
Berichten: 1
Alex81 is on a distinguished road
Standaard

Hallo joducus,

ik vind je brief wel goed, er zijn denk ik wel aandachtspunten. Maar dat ligt denk ik ook aan persoonlijke smaak. Zelf solliciteer ik veel in Duitsland dus wat dat betreft is mijn feedback ook niet altijd passend voor de Nederlandse wijze, maar enfin laten we het toch doen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joducus Bekijk bericht
Geachte mevrouw Klok,
Zoals afgesproken stuur ik bij deze mijn motivatie voor de functie Klantenservice medewerker bij de Belastingdienst
- Het einde van de zin heeft geen punt >.<, en na geachte... een zin openlaten
- Ik vind de zin passend, aangezien de belastingdienst formeel is, en deze zin ook.
- Verbeteringen: stuur ik >u< bij deze.... "u" hoort mijns inziens als het er formeler aan toe gaat. Past denk ik ook beter bij de organisatie.
- Als het al aan personeelszaken bij de belastingdienst gaat hoef je "...medewerker bij de Belastingdienst" er niet bij te zetten, want dat spreekt voor zich.
- Eventueel zou je ook de dag en het tijdstip erbij kunnen zetten wanneer je gebeld hebt, als iemand veel telefoontjes krijgt zal hij/zij je eerder in de herinnering kunnen halen.



Citaat:
Graag kom ik in aanmerking voor de vacature Klantenservice medewerker bij de Belasting dienst.
Nette zin, maar dat je klantenservice medewerker bij de belastingdienst wil zijn liet je al in de zin daarvoor weten. Wat ik zelf doe is om in je tekstverwerker op woorden te zoeken (meestal worden ze dan allemaal gemarkeerd). Bijvoorbeeld zoeken op "klantenservice" en dan wordt het al vlug duidelijk dat je dat 2x of meer achter elkaar zegt.

"Graag kom ik in aanmerking...." daarover ben ik een beetje in dubio. Vindt het netjes maar ook...uhmm... terughoudend en bedelend. Alsof je daar met hangende pootjes zit want je wilt zó graag. Persoonlijk zou ik schrijven "De functie spreekt mij uitermate aan want/omdat....[korte kernwoorden over je belangrijkste competenties].


Citaat:
Bij mijn laatste functie, als informant bij de RDW, heb ik kennis mogen maken met het callcenterwerk.
Eerlijk...te eerlijk. Dat het je laatste functie is zoeken ze maar op in je CV. Ik zou schrijven "Als informant bij de RDW...". En dan "Heb ik kennis >mogen< maken...". Klinkt als, ik was er niet goed genoeg voor, maar er was iemand zo vriendelijk om mij te laten meekijken vanaf de koffietafel. Ik zou zeggen maak het wat stoerder en formeler "...heb ik (ruimschootse?) ervaring opgedaan als callcentermedewerker."

Citaat:
Het bleek mij te passen als een jasje.
Hmmz hier komt mijn Duits solliciteren-indoctrinatie naar boven. Maar ik hoor van anderen nu ik weer meer in NL solliciteer dat dit juist gevraagd is. Vind het zelf ook wel een mooie zin

Citaat:
Het wisselende contact met klanten, de diversiteit in vragen en de manier van vragen stellen door klanten.
De zin is niet af in mijn ogen. Wat is er dan met die klanten? Er komt duidelijk uit dat jij dat leuk vindt, maar als uiterst kritische P&O medewerker zou ik zeggen...aha, die houdt wel van kletsen. Maar wij moeten hier problemen/uitdagingen oplossen en mijn baas hijgt nu al 3 maanden in mijn nek dat er een competent iemand moet komen....

Citaat:
Geen gesprek is het zelfde en dat maakt het voor mij heerlijk afwisselend. De uitdaging om elke vraag op een professionele manier te beantwoorden beleef ik als een gezonde competitie met mezelf.
Beetje hetzelfde als hierboven, jij vindt het leuk...okee. "De uitdaging om...te beantwoorden." Kijk, das nou mooi, als je dit verbindt met de zin/inhoud hierboven krijg je denk ik een hele mooie formulering. "om elke vraag" zou ik met klant vervangen.

Dan krijg je zoiets als ..."de uitdaging om iedere klant (cliënt?) op een professionele manier tewoord te staan en zijn vraag naar volle tevredenheid te benatwoorden is een van mijn kern-competenties." Mwa, mag nog wat korter, maar in ieder geval, je wil de klant helpen, niet vragen beantwoorden. Vragen beantwoorden is daar slechts een onderdeel van.

Citaat:
De afgelopen periode ben ik voornamelijk bezig geweest met het zoeken van een passende functie en het opzetten van een eigen (deeltijd) praktijk in o.a. triggerpointmassage. Dat laatste is niet tot stand gekomen maar ik heb er erg veel van geleerd en haal er op die manier toch mijn voordeel uit.
Nouja, zou ik niet erbij zetten. Dat het je niet gelukt is, is helemaal niet erg. Maar je hoeft er ook niet extra de nadruk op te leggen. Wel wat je daarvan geleerd hebt en wat daaraan relevant is voor de functie.

Citaat:
Daarnaast heb ik mezelf op verschillende vlakken ontwikkeld om op die manier heel bewust en gemotiveerd mijn richting te kiezen.
Geeft geen relvante informatie voor de baan. Ik zou zeggen. Door mijn brede loopbaan ben ik bovendien breed onderlegd met deze en deze en die competentie. En dat je dat bewust hebt gedaan.

Citaat:
In vertrouwen u voldoende geïnformeerd te hebben.
En erop vertrouwen dat ze overtuigd zijn. Ik zet altijd erachter "Ik kijk uit naar een persoonlijk kennismakingsgesprek om mijn geschiktheid voor deze functie toe te lichten". Of iets dergelijks

Met vriendelijke groet,
Naam

Edit: Dus je schrijfstijl is goed in mijn ogen, en ik vind het ook een prettige brief om te lezen. Wel iets meer pit en overtuiging van jezelf. Beetje bluffen, maar niet teveel en zeker geen onwaarheden vertellen. Maar ik denk dat je dat wel goed doorhebt
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 september 2013, 09:57
joducus joducus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2013
Berichten: 9
joducus is on a distinguished road
Standaard

Wow, wat een geweldige feedback!! Thanx, hier kan ik zeker mee aan de slag
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 september 2013, 18:52
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Probeer eens contact te leggen met Rian de Jong. Zij is een beslisser binnen GOM. Bel gewoon even met haar want ik weet dat zij wel toegankelijk is.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 september 2013, 16:43
Niennos Niennos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 september 2013
Berichten: 8
Niennos is on a distinguished road
Standaard Kom op!

Vervelende situatie, maar als ik jou zo hoor moet je van je brede voorgrond juist je voordeel maken. Het kan niet anders dan dat je daar veel van geleerd hebt. Ik zou het niet als toevoeging noemen, maar juist als sterke kant van jezelf.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 september 2013, 16:59
joducus joducus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2013
Berichten: 9
joducus is on a distinguished road
Standaard

Maandag op gesprek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! stuiter stuiter doing doing
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon