Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 augustus 2005, 18:28
huigertje huigertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2005
Berichten: 1
huigertje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief constructeur, graag commentaar

Hierbij mijn sollicitatiebrief voor constructeur bij een groot ingenieursbureau. Heeft u tips zodat ik de werkgever beter kan overtuigen of ziet u taalfouten?

zie bijlage...
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatie Witteveen en Bos x.doc‎ (22,5 KB, 741x gelezen)

Laatst gewijzigd door huigertje; 25 augustus 2005 om 18:36 Reden: fout bij copieren
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 augustus 2005, 22:32
pluistervantil pluistervantil is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2005
Berichten: 5
pluistervantil is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief constructeur, graag commentaar

Een brief zoals ik hem ook vaak maak, alleen vind ik hem een beetje kort. Ik vind er eigenlijk een beetje hetzelfde van als mijn eigen brief. Hij mist wat overtuigingskracht in de argumenten waarom jij nu echt dé aangewezen persoon zou moeten aijn voor die baan.

Over Nepal vertel je wat mij betreft iets te veel, nu vertel je alles al, en hoeven ze er niets meer van te weten, dus gaan ze andere (moeilijkere) vragen stellen. Maak een terloopse opmerking in je brief en CV over Nepal en als het goed is komen ze wel met een vraag. Dan is er zonder dat je er veel moeite voor hoeft te doen zo weer 5 à 6 minuten van je gesprek om. Daarnaast heb je je bij het vertellen over Nepal enthousiast opgesteld, wat je weer zelfvertrouwen geeft voor de rest van het gesprek, en je hebt je kennis op het gebied van staal beton en projectmatig werken ter sprake gebracht zonder dat daar veel vragen over gesteld zijn, zodat je je eigen formuleringen hebt kunnen gebruiken.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
O, ja, ik zou mijn eigen adres niet in de brief zetten, daar is een CV voor, maak er wel een verwijzing naar, maar dat doe je al, dan kunnen ze je niets maken wat dat betreft.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 augustus 2005, 01:19
anomalus anomalus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Berichten: 11
anomalus is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief constructeur, graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pluistervantil
O, ja, ik zou mijn eigen adres niet in de brief zetten, daar is een CV voor, maak er wel een verwijzing naar, maar dat doe je al, dan kunnen ze je niets maken wat dat betreft.
Wat bedoel je hier mee?

Ik zet namelijk altijd mijn eigen adres als referentie bovenaan de brief.


René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 augustus 2005, 19:22
pluistervantil pluistervantil is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2005
Berichten: 5
pluistervantil is on a distinguished road
Cool Re: Sollicitatiebrief constructeur, graag commentaar

ja, dat kan ook wel. Ik zelf vind het niet zo mooi staan, maar dat is mijn eigen mening. Ik vind het voldoende als mijn eigen naam en adres in de CV staat. Als ze contact willen zoeken kijken ze maar in mijn CV.


David
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage verpleegkundige: graag commentaar Daisy Sollicitatiebrief en cv 10 13 maart 2012 16:23
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief Docent Beeldende Vorming pluistervantil Sollicitatiebrief en cv 2 23 december 2006 15:38
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18
Sollicitatiebrief en cv vertaler. Graag commentaar :-) hatsanat Sollicitatiebrief en cv 4 3 maart 2006 17:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon