Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 januari 2013, 23:52
NextStep87 NextStep87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2013
Berichten: 7
NextStep87 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Commercieel medewerker/Office Manager

Beste forumleden!

Tot mijn grote vreugde kwam ik eerder vandaag een vacature tegen die geheel in mijn straatje past en ook nog eens bij een organisatie die mij zeer aanspreekt (in verleden heb ik hier (zakelijke) contacten mee gehad).

Graag zou ik feedback ontvangen op mijn sollicitatiebrief! Het is al zo lang geleden dat ik een sollicitatiebrief heb geschreven.

Alvast bedankt!

_______________________________________

Geachte heer XXX,

Met veel enthousiasme las ik de vacature voor Commercieel medewerker/Office manager op de website van XXX.

Specifiek de combinatie van de werkzaamheden is voor mij de reden om te solliciteren. Het verantwoordelijk zijn voor je eigen businessunit, het organiseren en coördineren van o.a. cursussen en de adviserende rol richting (potentiële) relaties.

Tijdens mijn functie als commercieel medewerker bij XXX heb ik geleerd dat het opbouwen en onderhouden van contacten met relaties van groot belang is. Wat mij betreft is de gewenste situatie dan ook, dat beide partijen profijt van elkaar hebben en zo een samenwerking voor de lange termijn kunnen opbouwen.

In mijn huidige functie als planner, ben ik het eerste aanspreekpunt van de klant en maak ik uiteraard de benodigde afspraken. Tijdens deze contacten verkoop ik o.a. dagelijks klein materiaal en maak ik offertes op m.b.t. eventuele reparaties en herinstallaties van systemen. Daarnaast ben ik als planner verantwoordelijk voor een zestal complexe agenda’s. Naast de vooruit geplande trajecten, heb ik bijna dagelijks te maken met onverwachte zaken, hierdoor kan ik zeer goed prioriteiten stellen en eventuele problemen snel oplossen.

Zowel tijdens mijn functie bij XXX als mijn huidige functie heb ik veel plezier aan de diversiteit van de werkzaamheden. Het uitzoeken en regelen van diverse zaken, zoals bijvoorbeeld afspraken en bijeenkomsten. Maar ook het (telefonisch) contact met relaties en hen informeren en adviseren.

Het feit dat naam v/d organisatie haar organisatie zo heeft opgezet, dat zij haar relaties middels een brede dienstverlening kan voorzien van diverse cursussen en trainingen, vind ik bewonderenswaardig.

Ik kan me goed voorstellen dat naam organisatie haar relaties graag optimaal wil kunnen bedienen en daarom ook buiten gewone kantoortijden geopend is. Ik vind dit een goed punt en heb dan ook geen bezwaar tegen eventuele wisselende werktijden.

Toch kunnen mijn brief en curriculum vitae niet meer dan een eerste indruk geven. Vanzelfsprekend ben ik graag bereid om mijn motivatie en ervaring in een kennismakingsgesprek toe te lichten. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

……

- Bijlage curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 januari 2013, 00:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind je brief te globaal. Wat mij betreft mag er wel iets meer in benadrukt worden waarom je nu juist bij hun wilt werken, wat zij voor jou kunnen betekenen en nog veel belangrijker: wat jij aan toegevoegde waarde voor hun bent. Wat maakt jou nu dat commerciële talent wat zij niet kunnen laten lopen én dit alles zonder te overdrijven natuurlijk.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 januari 2013, 00:23
app app is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2013
Berichten: 5
app is on a distinguished road
Standaard

Je zegt heel veel over wat je allemaal gedaan en geleerd hebt bij je vorige baan, maar zegt niet waarom je juist nu bij deze bedrijf wilt werken.
En sommige zinnen, zoals de laatste zin waarin je aangeeft dat je geen bezwaar hebt tegen wisselende werktijden, kun je naar mijn idee wat korter formuleren met bijv. flexibel qua werktijden o.i.d
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 januari 2013, 09:03
hagel hagel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2013
Berichten: 7
hagel is on a distinguished road
Standaard

Ik ben het met de andere reacties eens, probeer iets meer op je "toekomstige" werknemer te focussen.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 januari 2013, 02:22
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Beste NextStep87,

Alvorens de volgende stap te zetten moet je niet vergeten eerst de eerste stap te zetten! Zie met name punt twee.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 januari 2013, 00:19
NextStep87 NextStep87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2013
Berichten: 7
NextStep87 is on a distinguished road
Standaard Allemaal bedankt voor de feedback

Allemaal hartelijk dank voor de feedback! Ik heb e.e.a. aangepast! Indien ik een positieve feedback ontvang, laat ik jullie dat uiteraard weten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 januari 2013, 00:22
NextStep87 NextStep87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2013
Berichten: 7
NextStep87 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_W Bekijk bericht
Beste NextStep87,

Alvorens de volgende stap te zetten moet je niet vergeten eerst de eerste stap te zetten! Zie met name punt twee.
Hallo Maarten,
Naar aanleiding van je bericht, voel ik me toch enigszins 'verplicht' uitleg te geven.
Ik ben al eerder al lid geweest van dit forum en heb destijds ook veel tijd op dit forum doorgebracht. Je hebt ook helemaal gelijk met het punt dat je maakt. Helaas weet ik niet meer wat mijn gebruikersnaam is en helaas ook niet meer welk emailadres ik hiervoor gebruikt heb. Vandaar de nieuwe gebruikersnaam en dus een nieuwe start!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 januari 2013, 12:45
Joel Joel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Berichten: 15
Joel is on a distinguished road
Standaard Ambities

Heey

Zoals de andere mensen in deze forum al aangeven. Kun je wat meer accent leggen op je kwaliteiten als een commercieel medewerker/manager.

groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
commercieel medewerker, office manager, planner, sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief voor Sr. Account Manager Mrcash Sollicitatiebrief en cv 2 28 september 2012 15:38
Sollicitatiebrief office manager (graag commentaar) lisette070 Sollicitatiebrief en cv 1 11 december 2010 22:47
Sollicitatiebrief assistent account manager Anneke81 Sollicitatiebrief en cv 0 29 april 2009 13:02
Sollicitatiebrief junior account manager sparetime Sollicitatiebrief en cv 6 30 januari 2007 14:14
Sollicitatiebrief Facility Manager Rens Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2006 17:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon