Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 17 december 2008, 23:47
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Wat kan ik met mijn propedeuse certificaat?

Wellicht niet helemaal in je straatje, maar een kennis van me is afgelopen jaar met enkel haar P op zak (hakken over de sloot type) wel direct aangenomen. Maar, let op, dat was een deeltijd studie Bedrijfskundige Informatica en ze had al vele connecties in de IT wereld. Daarbij komt ook nog dat ze daarnaast ook al een Ba. titel op zak had....

Ofwel, die P is verder nog van weinig waarde. Zeker als je daar 4 jaar over hebt gedaan. Het is eigenlijk lovenswaardig dat je het zo lang hebt uitgehouden.

T.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 18 december 2008, 11:05
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat kan ik met mijn propedeuse certificaat?

Als je 4 jaar over de P doet kan dat uithoudingsvermogen zijn maar ook een gebrek aan inzicht om tijd en energie in iets te steken wat wel rendeert.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 14 februari 2009, 14:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat kan ik met mijn propedeuse certificaat?

Met een P in een techniek richting kan je volgens mij F-16 piloot worden
Met citaat reageren
  #24  
Oud 1 april 2009, 00:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat kan ik met mijn propedeuse certificaat?

Ik herinner me bij de hogere informatica dat er lui die net met de studie begonnen werden gerekruteerd in de pauze.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 2 april 2009, 03:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Wat kan ik met mijn propedeuse certificaat?

uiteindelijk draait het er in moeilijke functies om wat iemand voor capaciteiten heeft, als je een lange adem hebt wil het nog niet zeggen dat je binnen een fatsoenlijke tijd iets kunt afmaken, en als je het over puur creatieve beroepen hebt, gaat het helemaal niet om hard werken maar juist om zo slim en origineel mogelijk iets te bedenken waardoor je in een klap stinkrijk kunt worden, pure luiheid dus
Met citaat reageren
  #26  
Oud 9 mei 2009, 15:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat kan ik met mijn propedeuse certificaat?

Na mijn p was ik zo afgebrand dat ik maar een uitkering aanvroeg
Met citaat reageren
  #27  
Oud 9 mei 2009, 21:43
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Wat kan ik met mijn propedeuse certificaat?

Kijk, dat zijn nu de reacties waar iedereen wat aan heeft...


Als je al na je p afgebrand bent, is het maar goed dat je niet verder bent gegaan.

Maar goed, gelukkig heb je zelfs met een uitkering nog lekker internet, toch? Kun je lekker erop los reageren.


T.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 11 mei 2009, 16:14
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat kan ik met mijn propedeuse certificaat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Hi hi, herkenning alom met dit topic....

Ik ben na mijn allereerste 3,5 jaar HBO ook gestopt. Wel al na 1,5 jaar een propedeuse-certificaat maar ja het was PABO he, dus er stond ook op dat ik fijn kon handwerken en ook leuk kon tekenen..... (gelukkig ook wel pedagogiek en didactiek maar soi.....)

Ook ik ben daarna een 3 jarige MBO met 3 extra examenvakken in versneld tempo (2 jaar) gaan doen en dat heb ik met vele vlaggen en wimpels gehaald.
Daarna nog wel 3 andere HBO opleidingen gedaan, waarvan ik er 1 heb afgemaakt.

En nu pas, op 40-jarige leeftijd, terwijl ik zelf loopbaancoach ben en ook door de mangel van diverse sollicitaties en trajecten ben gehaald, kan ik het prima verantwoorden en heb ik er vrede mee.
Voornamelijk omdat ik er pas dit jaar achter ben gekomen wat de achterliggende reden was van de afgebroken studies. (combinatie van grensgevalletje hoogbegaafdheid, sterk beeldenken en de verkeerde vorm van onderwijs voor mij -ik ben een doener volgens Kolb-)

Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar het is iets wat je een groot deel van je leven blijft achtervolgen, dus zorg er voor dat je het ietsje eerder dan ik voor jezelf kan verantwoorden .
Dan is het een makkie om daar in een sollicitatiegesprek een goed antwoord op te geven.

Als recruiter kan ik zeggen dat een propedeuse voor mij in die rol alleen waarde heeft als de sollicitant 1) een goed verhaal heeft over het stoppen met de studie 2) de propedeuse gebruikt als springplank naar een andere studie of stage 3) hij/zij mij kan vertellen wat hij heeft geleerd van die periode op de HBO, zowel inhoudelijk als persoonlijk.



Tessa
Ja dat zal dan wel, maar het is dan ook toevallig jou vakgebied om het over dit onderwerp te hebben, en in deze tijden van crisis zal je toch wel een erg gepolijst cv nodig hebben.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 11 mei 2009, 16:21
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat kan ik met mijn propedeuse certificaat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thor2002 Bekijk bericht
Kijk, dat zijn nu de reacties waar iedereen wat aan heeft...


Als je al na je p afgebrand bent, is het maar goed dat je niet verder bent gegaan.

Maar goed, gelukkig heb je zelfs met een uitkering nog lekker internet, toch? Kun je lekker erop los reageren.


T.
Je bent pas echt werkeloos als je geen internet meer hebt denk ik, want dan zul je ook nooit meer een baan vinden.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 20 mei 2009, 22:35
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat kan ik met mijn propedeuse certificaat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Hi hi, herkenning alom met dit topic....

Ik ben na mijn allereerste 3,5 jaar HBO ook gestopt. Wel al na 1,5 jaar een propedeuse-certificaat maar ja het was PABO he, dus er stond ook op dat ik fijn kon handwerken en ook leuk kon tekenen..... (gelukkig ook wel pedagogiek en didactiek maar soi.....)

Ook ik ben daarna een 3 jarige MBO met 3 extra examenvakken in versneld tempo (2 jaar) gaan doen en dat heb ik met vele vlaggen en wimpels gehaald.
Daarna nog wel 3 andere HBO opleidingen gedaan, waarvan ik er 1 heb afgemaakt.

En nu pas, op 40-jarige leeftijd, terwijl ik zelf loopbaancoach ben en ook door de mangel van diverse sollicitaties en trajecten ben gehaald, kan ik het prima verantwoorden en heb ik er vrede mee.
Voornamelijk omdat ik er pas dit jaar achter ben gekomen wat de achterliggende reden was van de afgebroken studies. (combinatie van grensgevalletje hoogbegaafdheid, sterk beeldenken en de verkeerde vorm van onderwijs voor mij -ik ben een doener volgens Kolb-)

Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar het is iets wat je een groot deel van je leven blijft achtervolgen, dus zorg er voor dat je het ietsje eerder dan ik voor jezelf kan verantwoorden .
Dan is het een makkie om daar in een sollicitatiegesprek een goed antwoord op te geven.

Als recruiter kan ik zeggen dat een propedeuse voor mij in die rol alleen waarde heeft als de sollicitant 1) een goed verhaal heeft over het stoppen met de studie 2) de propedeuse gebruikt als springplank naar een andere studie of stage 3) hij/zij mij kan vertellen wat hij heeft geleerd van die periode op de HBO, zowel inhoudelijk als persoonlijk.



Tessa
Ja, dat kan wel zo zijn dat een lerarenopleiding soms makkelijk is. Zo is een sportopleiding ook niet helemaal te vergelijken met een zwaar wiskundige universitaire studie. Maar het zijn wel opleidingen waar je persoonlijkheid bij moet passen. Als je een beetje verlegen bent is zelfs een baan als fitness instructeur een zware opgave.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 augustus 2005 10:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon