Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2007, 13:39
nikje2000 nikje2000 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 24
nikje2000 is on a distinguished road
Standaard Check mijn sollicitatie voor dieselmonteur a.u.b.

Mijn vriend wil graag solliciteren voor de finctie van dieselmonteur bij een jachthaven. Omdat hij zelf erg slecht is in het schrijven van brieven en ik hem al 7 jaar ken, heeft hij mij gevraagd om de brief voor hem te schrijven.

Graag hoor ik jullie commentaar en verbeterpunten want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat hij de baan niet krijgt!

Hier eerst de vacature-eisen:

"Functieomschrijving
Voor het zelfstandig uitvoeren van reparatiewerk aan motoren (of inbouw van) aan boord van pleziervaartuigen.

Functie-eisen
Wij zoeken voor beide functies een representatief persoon die klanten en leidinggevende kan adviseren over de uitvoering en materiaalkeuze en die tevens de verantwoordelijkheid kan dragen voor het zelfstandig én op kwalitatief hoog niveau uitvoeren van eigen werkzaamheden.

Wij vragen voor beide functies een persoon met een technisch MBO-niveau door opleiding en/of ervaring, die goede kennis heeft van (elektro-) technische installaties c.q. kennis heeft van motoren op gebied van pleziervaartuigen en die bereid is tot het volgen van cursussen.

Affiniteit met de watersport is voor de functie een 'must' en enige jaren werkervaring in een vergelijkbare functie heeft onze voorkeur."


Dan nu de brief:


Betreft: sollicitatie vacature dieselmonteur


Geachte mevrouw X,

Als de motor van onze zeilboot het tijdens een tocht begaf, waren mijn vrienden altijd zeer blij dat er iemand als ik aan boord was om hem te repareren. Al jaren sleutel ik met veel plezier aan allerlei soorten motoren zowel in mijn vrije tijd als meer recent als medewerker voortstuwing op een mijnenjager bij de Marine. Deze ervaring zou ik graag willen toepassen als dieselmonteur van motoren in pleziervaartuigen bij uw bedrijf.

Tijdens mijn werk bij de Marine als medewerker voortstuwing was het van belang om snel en zelfstandig te kunnen handelen bij een storing. Daarnaast vormde onderhoud aan motoren en installaties een groot deel van het werk. De opleiding aan de Koninklijke Marine Technische School heeft mij hier goed op voorbereid met vakken als dieseltechniek en elektrotechniek. Echter ben je naar mijn mening nooit uitgeleerd, dus ik ben zeker bereid om eventuele benodigde cursussen te volgen.

Watersport is mijn passie. Al zolang ik mij kan herinneren heb ik een boot gehad en ik grijp iedere kans aan om het water op te gaan. Combineer deze passie met die voor motoren en je hebt de reden waarom ik het geweldig zou vinden om deze baan te doen.

Graag licht ik mijn motivatie en cv verder toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,


X

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 oktober 2007, 14:35
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Check mijn sollicitatie voor dieselmonteur a.u.b.

Ik ben ook bezig met een sollicitatiebrief,

1e reactie hier op forum.

Maar mischien kan je

''en je hebt de reden''

vervangen door

en u heeft de reden.

Al met al hele aparte brief
Je vriend voldoet volgens mij aan alle eisen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 oktober 2007, 15:03
nikje2000 nikje2000 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 24
nikje2000 is on a distinguished road
Standaard Re: Check mijn sollicitatie voor dieselmonteur a.u.b.

Dag,

Bedankt voor je reactie, ik heb je verandert naar u. Hopelijk is die van mij niet te apart....

Succes met jouw brief!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 oktober 2007, 18:25
Ster Ster is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2007
Berichten: 3
Ster is on a distinguished road
Standaard Re: Check mijn sollicitatie voor dieselmonteur a.u.b.

Hoi Nikje2000,

Tuurlijk wil ik ook jou brief bekijken.

De erste zin vind ik niet erg lekker lopen, erg lang en dit stukje klinkt ook een beetje raar: onze zeilboot het tijdens een tocht begaf, waren mijn vrienden altijd zeer blij.
Ik zou eerder zoiets doen:Als de motor van onze zeilboot het begaf, was mijn vriendin altijd zeer blij dat ik aan boord was om hem te repareren.

En dit stukje zou ik zo doen: Tijdens mijn werk is het van belang om snel en zelfstandig te kunnen handelen bij een storing.
Anders heb je in een kort stukje 2 keer medewerker voortstuwing.
En ik heb was in is veranderd, of werkt hij niet meer bij de marine?

groetjes Ster
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 oktober 2007, 22:54
siesse siesse is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 8
siesse is on a distinguished road
Standaard Re: Check mijn sollicitatie voor dieselmonteur a.u.b.

Hoi,

De laatste zin zou ik ook iets aanpassen.

Combineer deze passie met die voor motoren en je hebt de reden waarom ik het geweldig zou vinden om deze baan te doen.

Bijvoorbeeld;

Deze passie gecombineerd met die voor motoren is de reden waarom ik het geweldig zou vinden voor deze baan in aanmerking te komen.

succes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 oktober 2007, 00:59
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Check mijn sollicitatie voor dieselmonteur a.u.b.

Uit de brief komt niet naar voren waarom je vriend specifiek bij dit bedrijf wil solliciteren. Dus wat maakt dit bedrijf speciaal, zodat hij juist daar en niet bij een ander bedrijf wil werken. Heeft je vriend daar ook ideeën over? Ik zou de brief hiermee beginnen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 oktober 2007, 10:50
nikje2000 nikje2000 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 24
nikje2000 is on a distinguished road
Standaard Re: Check mijn sollicitatie voor dieselmonteur a.u.b.

Hartelijk dank voor jullie advies, ik heb het meegenomen en de brief waar nodig gewijzigd. Hij ligt nu bij de post, dus duimen maar! Wat betreft die laatste opmerking: over het bedrijf zelf weten zowel mijn vriend als ik helemaal niets! Ook op het internet is niets te vinden omdat het maar een klein bedrijf betreft en vanwege de aard van hun avtiviteiten. Maar ik denk dat het bij deze sollicitatie niet van groot belang is om in eerste instantie binding met het bedrijf te voelen. We hopen op het beste en ik laat jullie weten hoe het hem vergaat!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 oktober 2007, 14:57
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: Check mijn sollicitatie voor dieselmonteur a.u.b.

Daar was ik weer.... De brief heeft succes gehad! Mijn vriend is vorige week vrijdag op gesprek geweest en na wat salarisonderhandelingen vandaag aangenomen! Hij begint volgende week woensdag. Tijdens het gesprek heeft hij ook nog een compliment voor de brief gekregen: dat deze enthousiast overkwam! We zijn heel blij! Bedankt voor jullie hulp.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie MTV Deftone Sollicitatiebrief en cv 9 2 september 2008 18:13
Sollicitatie telefoniste/receptioniste: erg onzeker over mijn brieven Loesje06 Sollicitatiebrief en cv 5 24 september 2007 13:00
Wie wil me helpen mijn sollicitatiebrief te controleren op spelfouten en dergelijke? karink22 Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 15:53
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon