Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 september 2013, 16:18
BobdeBouwer BobdeBouwer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2012
Berichten: 26
BobdeBouwer is on a distinguished road
Question Opleidingen en cursussen: éénrichtingsverkeer

In het bedrijf waar ik werk heerst de opvatting dat werknemers zelf verantwoordelijk zijn voor het aanvragen van opleidingen en cursussen. Persoonlijk vind ik dit een gemakzuchtige houding van mijn werkgever en ben ik het zo éénzijdig ook niet gewend bij vorige werkgevers. Wat is nu eigenlijk gebruikelijk?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 oktober 2013, 01:16
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Wat is de bedoeling van deze opleidingen? Moeten ze werkgerelateerd zijn of mag je alles kiezen wat je wilt? En moet je de opleiding zelf betalen of wordt de opleiding voor je betaald?

Ik ben benieuwd naar je antwoorden.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 oktober 2013, 20:03
BobdeBouwer BobdeBouwer is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2012
Berichten: 26
BobdeBouwer is on a distinguished road
Standaard

Mijn bedoeling is om werkgerelateerde cursussen aangeboden te krijgen, bijvoorbeeld een opfriscursus betreffende juridische overeenkomsten in mijn branche, wet- en regelgeving etc.

Binnen het bedrijf is de norm dat medewerkers meebetalen ongeacht wie het initiatief neemt tot het volgens van een opleiding. Ik heb dit destijds bij mijn contractonderhandelingen al laten wijzigen: als de werkgever mij een cursus wil laten volgens dan betaalt mijn werkgever.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 oktober 2013, 16:36
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BobdeBouwer Bekijk bericht
Wat is nu eigenlijk gebruikelijk?
Ik denk eigenlijk niet dat er iets gebruikelijk is; zoveel bedrijven, zoveel culturen. Wat is het probleem om zelf naar relevante cursussen te zoeken? Dit geeft jou feitelijk meer ruimte om te sturen in je eigen ontwikkeling.

Persoonlijk vind ik het logisch dat de werkgever de cursussen betaald (ga voor het gemak even uit van werkgerelateerde cursussen), al was het maar omdat het bedrijf op die manier gebruik kan maken van aftrekposten e.d.

Maar het bedrijf mag als ze betalen wel weer voorwaarden stellen lijkt me. Dit kan zijn dat je bijvoorbeeld in je eigen tijd studeert, zelf een eventueel herexamen moet betalen, of een percentage terug moet betalen als je binnen een x-aantal maanden ontslag neemt.

Als ik als een echte zwartkijker naar jouw situatie kijk zou ik kunnen zeggen dat je werkgever met opzet geen opleiding aanbiedt; dat betekent immers dat ze moeten betalen. Iets wat ze blijkbaar niet willen, als jij met een voorstel komt kunnen ze je laten meebetalen net zo als bij je collega's het geval is.

Overigens lijkt me scholing een prima onderwerp om te bespreken tijdens een functioneringsgesprek of wellicht in een breder verband.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
cursussen, opleidingen, werkgever, werknemer

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cursussen voor HBO: ICT & Security Management Ties-Baltissen Opleiding kiezen en volgen 3 3 januari 2013 20:58
Vragen over DTP cursussen en mogelijkheden RensS Opleiding kiezen en volgen 0 28 september 2010 14:29
Twijfel tussen opleidingen sjk Opleiding kiezen en volgen 4 16 juni 2010 19:47
Webredacteur cursussen/ opleidingen Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 1 24 mei 2007 23:31
Welke opleidingen heb je nodig voor vestigingsmanager op een kinderdagverblijf? elles Opleiding kiezen en volgen 3 29 september 2006 23:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon