Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 augustus 2008, 21:15
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard HBO-deeltijd, relevante werkplek probleem

Ik ben van plan een HBO studie te gaan volgen, ik twijfel nog tussen 2 (SPH of Pedagogiek), maar dat is niet hčt probleem.
Wanneer je een deeltijdstudie wilt volgen moet je een relevante werkplek hebben en daar ligt mijn probleem. Er moet brood op de plank komen, dus onbetaald aan het werk gaan is geen optie. Na wat surfen op het internet kom ik wel betaalde opleidingsplaatsen tegen maar helaas ver buiten de regio waar ik woon Naast mijn huidige baan er nog een stage van 16/20u bij doen, is gewoonweg teveel en ook niet haalbaar denk ik, hoe graag ik ook zou willen.
Tja, dan loop je al snel vast. Wie heeft ook in deze situatie gezeten, wel weten welke kant je op wilt met je loopbaan, maar niet weten hoe je dat op passende wijze moet oplossen?
Tips en ervaringen zijn welkom!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 augustus 2008, 21:47
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: HBO-deeltijd, relevante werkplek probleem

Ga eerst MBO in deeltijd doen en ga vervolgens de arbeidsmarkt op om zo in combinatie met deeltijd werk alsnog HBO te doen. Het is een langere route maar misschien zo gek nog niet.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 augustus 2008, 21:49
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-deeltijd, relevante werkplek probleem

Ik weet niet wat voor werk je nu doet, maar kun je daar misschien ook een gedeelte van je stage lopen? Mogelijk op een andere afdeling binnen het bedrijf. Tis een onderzoekje waard, lijkt mij.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 augustus 2008, 22:08
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-deeltijd, relevante werkplek probleem

Euhm Henk, ik ben MBO+ geschoold, ik heb meer in mijn mars en wil dus alsnog HBO doen.
Ik behoor niet meer tot de jongere generatie qua leeftijd, qua geest nog wel hoor .

Nee, Hetty, dat is het probleem, mijn huidige werkplek voldoet niet (er is ook geen andere afdeling, is maar een kleine setting), anders had ik me al ingeschreven voor de studie. Ik heb al het nodige onderzoekwerk verricht, maar ik blijf dus steken op de relevante werkplek.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 augustus 2008, 10:59
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-deeltijd, relevante werkplek probleem

Ik zou overal waar je kunt open gaan solliciteren. Bellen, bellen, schrijven, bellen en mailen. Hebben ze geen plek? Vraag waar ze wel plek hebben. Wees niet te kritisch over de reisafstand of salaris. Wil je echt een nieuwe carrierestart maken? Dit is wat je ervoor over moet hebben. Een goede vriend (ook niet de jongste) heeft op die manier ook een startfunctie gevonden die past bij zijn SPH opleiding. Hij is erg gelukkig nu.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 augustus 2008, 11:24
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-deeltijd, relevante werkplek probleem

Reisafstand is niet een heel groot probleem, maar wel als het om ruim 200km heen en 200km terug gaat
Ik heb ook niet gemeld dat ik kritisch ben over het salaris....helaas is het wel zo dat ik een huis heb waar ik maandelijks de vaste lasten voor moet neerleggen. De kosten voor het dagelijks leven en de studie komen daar dan nog bij. Dus tja, ik kan er heel veel voor over moeten hebben, het moet ook haalbaar zijn.
Mijn vraag was en is dan ook wie ook in deze situatie zat of zit en op een haalbare manier toch tot een oplossing is gekomen

Mailen en open sollicitaties heb ik al meerdere keren gedaan, zal ook eens gaan bellen met instellingen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 5 augustus 2008, 11:51
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-deeltijd, relevante werkplek probleem

Kan de hogeschool waar je gaat studeren niets voor je betekenen? Zij komen dit probleem vaker tegen en hebben vaak contact met allerlei bedrijven i.v.m. stages en duale studenten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hbo Rechten in deeltijd caroline Opleiding kiezen en volgen 40 7 februari 2010 01:55
HBO opleiding Informatica of Bedrijfsinformatica: school of LOI/NTI? thompsonR Opleiding kiezen en volgen 6 1 juni 2008 21:05
HBO rechten deeltijd vs. aansluitende baan marry Alle andere carričreonderwerpen 1 21 april 2007 22:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon