Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 mei 2010, 19:32
Marieke J Marieke J is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 30
Marieke J is on a distinguished road
Standaard Stomme blunder gemaakt, toch rotgevoel

Nog steed solliciteer ik me suf. Soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Laatst had ik per ongeluk iemand met 'mevrouw' aangesproken terwijl het een man was. Heel stom, natuurlijk.

Nu krijg ik een heel sarcastische mail van hun, zo van met zo'n slordig iemand willen wij absoluut niet in zee gaan.

Ik weet het, het is mijn fout. Maar toch heb ik nu een rotgevoel, ik heb de neiging om een sarcastische mail terug te sturen, zo van voor jullie hoef ik ook niet meer te werken, als u zo'n toon aanslaat. Ik kan het beter niet doen, je weet weer nooit met wie zij weer connecties hebben.

Maar ik heb er toch een vervelend gevoel over, ik ben al heel lang aan het solliciteren, gelukkig heb ik wel tijdelijk werk, maar op den duur ga je ook op de automatische piloot solliciteren.

Wat zouden jullie doen? Natuurlijk de volgende keer gewoon beter opletten, maar ik voel me nu toch heel rot.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 mei 2010, 20:03
Marieke J Marieke J is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 30
Marieke J is on a distinguished road
Standaard Re: Stomme blunder gemaakt, toch rotgevoel

Goed, ik weet het, ik had ook beter moeten opletten. Het is geen excuus, maar ik ben al weer bijna anderhalf jaar bezig met solliciteren. Op den duur ben ik steeds meer ontmoedigd geraakt.

In dit geval had ik de moeite genomen om mijn brief met de gewone post te versturen, ik heb er dus toch tijd en wat geld (postzegels) in gestoken.

En zij sturen me dan zo'n botte mail. Ik begrijp hun wel, maar ze hadden toch ook gewoon kunnen schrijven van de keus is niet op u gevallen. Nog nooit heb ik zo'n rot reactie ontvangen.

Goed, ik ga hier voortaan beter op letten, maar voor dit soort mensen hoef ik niet eens meer te werken.

Maar toch zit ik nu met een akelig gevoel.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 mei 2010, 00:30
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Stomme blunder gemaakt, toch rotgevoel

Hoi Marieke,

Andersom gebeurt ook, hoor. Ik kreeg een keer een bevestiging van een sollicitatie met aanhef de heer. Om eventuele misverstanden te voorkomen heb ik toen maar even gebeld. Het leuke was dat ik daarna een uitnodiging kreeg.

Wie werkt maakt fouten. Als je al zo lang solliciteert wordt het routinewerk en iedereen heeft wel eens keer z'n dag niet. Als ik er een rotgevoel over had zou ik in zo'n geval misschien ook wel even bellen of terugmailen. Ook een sollicitant is nu eenmaal geen robot. Iets van dat je de beslissing begrijpt maar geschrokken bent van de toon van de afwijzing. Als je belt en de situatie uitlegt, worden ze vast wel wat milder. Geef je hen de kans op een eye-opener en heb je het voor jezelf in ieder geval goed afgesloten.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 mei 2010, 14:57
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Stomme blunder gemaakt, toch rotgevoel

Hoi Marieke,

Ik snap je gevoel, maar als ze zo onvriendelijk doen dan wil je daar toch niet werken? Ik zou daar niet willen werken!

Zie het als een leermoment en probeer het de volgende keer te voorkomen. Neem anders twee weken "vrij" van solliciteren. Dan kun je even je gedachten ordenen en het vervelende gevoel achter je laten.

Sterkte en denk maar zo: fouten maken is menselijk

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 mei 2010, 18:11
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard Re: Stomme blunder gemaakt, toch rotgevoel

@Marieke: ik denk dat je het teveel op jezelf betrekt

Iedereen maakt fouten, alleen deze persoon blijkbaar niet. Die heeft alleen maar last van z'n ego en blijkbaar niets beters te doen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 mei 2010, 18:48
massja massja is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Berichten: 4
massja is on a distinguished road
Standaard Re: Stomme blunder gemaakt, toch rotgevoel

Hoi Marieke,

Voor je eigen gemoedsrust kun je nog een vriendelijke 'sorry' mail sturen. Je hebt niets te verliezen. Of ze vinden het een goede zet en misschien komt er nog iets uit of je hoort niets meer. Maar je hebt dan misschien een beter gevoel hierover.

Succes
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 mei 2010, 12:19
ffzo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Stomme blunder gemaakt, toch rotgevoel

Tja, ik vind het eigenlijk wel aardig van ze dat ze nog inhoudelijk reageren op je sollicitatie. In het verleden heb ik ontzettend veel blunders in brieven gezien. En die kregen eigenlijk altijd gewoon een standaard-afwijzingsbrief.

Let op de datum (jaartal!), wie je aanschrijft (naam/geslacht) en waar de vacature stond.

Dus niet een brief aan meneer Van den Berg op 2 mei 2009 naar aanleiding van de vacature in het Noordhollands Dagblad, als het mevrouw Van der Berge op 2 mei 2010 en een vacature in de Alkmaarse Courant moet zijn.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 mei 2010, 23:28
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Stomme blunder gemaakt, toch rotgevoel

Hoi,

of je belt even met desbetreffende persoon om persoonlijk je excuses aan te bieden voor je fout die je abusievelijk hebt gemaakt. Zoals anderen al zeggen, fouten maken is menselijk.

In dat telefoongesprek kun je natuurlijk vragen naar de status van de procedure en of jouw brief inhoudelijk gewogen is. Indien dat laatste het geval is kun je vragen of deze persoon je nog inhoudelijke feedback kan geven.

Zo heb je je gevoel verwerkt en heb je meteen een leermoment en wellicht een opening om toch nog kennis te gaan maken.

Laat je weten of je dit gaat uitvoeren?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon