Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Bekijk resultaten enquête: Slogans helpen bij de sollicitatie
Nee, dit maakt een kinderlijke indruk 0 0%
Ja, dit zorgt dat het opvalt 0 0%
Misschien, het ligt aan het vakgebied 0 0%
Misschien, het ligt aan de instelling/het bedrijf 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 november 2010, 01:07
H22 H22 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2010
Berichten: 1
H22 is on a distinguished road
Smile CV psycholoog (k&J)

Hoi mensen,

Ik ben net afgestudeerd als kinder en jeugdpsycholoog en ik vind het zéér lastig om zelfs al uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek. De reden dat ik steeds afgewezen wordt, is omdat ik te weinig werkervaring heb. Nu heb ik mijn CV zo willen indelen dat mijn competenties tóch goed naar voren komen en mijn werkervaring zo toch opvalt.

Graag zou ik willen horen wat jullie mening is over wat er opgegeven is bij doel, werkervaring en competenties. Zou dit het aantrekkelijker maken om mij nu eens wél uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek? En wat zou ik zonodig kunnen verbeteren om dit te optimaliseren?
(En wat vinden jullie van de slogan 'hire me'? Is het gepast wanneer je op zoek bent naar een baan binnen de jeugdpsychologie?)

-------------------------------------------------------------------------

Curriculum Vitae van #####

Hire me! Here’s Why!
Personalia
Naam: ####
Straat: ####
Postcode: ####
Plaats: ####
Telefoon: ####
E-mailadres: ####
Geboorteplaats: ####
Geboortedatum: ####
Nationaliteit: ####
Rijbewijs: B

Doel
Ik vind het interessant om kinderen en hun omgeving te begeleiden, waarbij ik een team vanuit de eigen discipline kan ondersteunen en hierdoor jongeren een eerlijke kans op een optimale ontwikkeling kan bieden.

Opleiding
2009 – 2010: Universiteit ####, Psychologie.
Afstudeerrichting Master Kinder en Jeugd Psychologie.
Diploma: Ja

2006-2009: Universiteit ####, Psychologie.
Afstudeerrichting Bachelor Kinder-
en Jeugd Psychologie.
Diploma: Ja

2001-2006: ####, VWO.
Diploma: Ja

Cursussen
April 2009: Workshop Mindfulness.

2008 – 2009: Gespreksvaardigheden bij de
kindertelefoon.

Werkervaring
2008 – heden: De kindertelefoon. Verantwoordelijkheden: samen met het kind een oplossing zoeken, het kind ondersteunen, het kind op z’n gemak laten voelen, op de hoogte zijn van de sociale kaart, privacy waarborgen, op de hoogte zijn wat bij jongeren speelt.

Sept. 2009 – Juni 2010: Stage als schoolpsycholoog op een school voor verstandelijk beperkten. Verantwoordelijkheden: handelingsplannen opstellen, diagnostische verslagen schrijven, diverse psychologische testen bij kinderen afnemen, gespreksleider tijdens bijeenkomsten, adviesgesprekken met ouders en leerkrachten, evaluatiegesprekken gevoerd, herindicaties uitgevoerd, intakegesprekken gevoerd, contact onderhouden met samenwerkende instanties zoals arts, wooninstellingen en (pleeg)gezinnen.

Januari – April 2010: Onderzoek Adolescent Development and Relations naar de ontwikkeling van relaties bij jongeren. Verantwoordelijkheden: gezinnen benaderen, gesprekken gevoerd met het gezin, vragenlijsten afnemen, gezinnen motiveren mee te werken.

Oktober 2010 – heden: Project emotionele problemen bij (allochtone) jongeren. Verantwoordelijkheden: ADIS-C afnemen, jongeren op hun gemak stellen, gezinnen motiveren deel te nemen aan het onderzoek, om kunnen gaan met zeer gevoelige zaken.

November 2010: Onderzoek bij Slachtofferhulp. Verantwoordelijkheden: kennis van de diensten en werkwijze SHN, begrip van mogelijke gevolgen van ingrijpende gebeurtenis op cliënten, actief luisteren, gesprekken voeren met de slachtoffers.

Competenties
  • Integer; privacy van betrokkenen gewaarborgd bij de werkervaringplekken.
  • Doorzettingsvermogen; binnen vier jaar afgestudeerd en gemotiveerd om met kinderen te werken, waaronder vrijwilligerswerk bij de kindertelefoon.
  • Leergierig; volgt cursussen en workshops die gerelateerd zijn aan psychologie en problemen van jongeren.
  • Loyaal; al enkele jaren actief als vrijwilliger bij de kindertelefoon.
  • Begripvolle en open houding; tijdens gesprekken de situatie en mening van zowel kinderen, leerkrachten als (pleeg)ouders gerespecteerd.
  • Kritisch: tijdens adviesgesprekken gekeken naar het individu, in plaats van algemene aannames toe te passen.
  • Professionele houding; op een gepaste wijze begeleid en omgegaan met de eigen gevoelens in moeilijke situaties bij de kindertelefoon.
  • Flexibel; altijd inzetbaar en bereid te verhuizen.
Referenties
Op aanvraag



Thanks! Speak Soon? (Telefoonnummer)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CVH..doc‎ (33,0 KB, 212x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 november 2010, 17:51
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Je hebt gewoon weinig tot geen relevante werkervaring en dat is een probleem waar de meeste afgestudeerde psychologen tegen aan lopen. Dus stug volhouden en vooral via netwerken proberen een plek te vinden. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 22:56
Sollicitatiebrief GZ psycholoog in opleiding; feedback welkom! joelle Sollicitatiebrief en cv 4 27 april 2008 15:07
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon