Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 december 2008, 18:41
Faloude Faloude is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 3
Faloude is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie parttime baan

Beste forumleden,

Ik ben een 20-jarige student die graag een bijbaan wil bemachtigen bij een groot hoofdkantoor van een chemisch verwerkingsbedrijf SABIC EUROPE. Mijn doel is een parttime functie te bekleden betreffend accounting of zelfs lichte marketingsonderzoeken/enqűete werkzaamheden.

Gezien de kans dat ze reageren op een open sollicitatie, laat staan zo'n functie over te willen laten aan een student eerstejaars student, ben ook bereid simpele functies te bekleden als administratieve werknemer/telefonist e.d.

Graag wil ik van jullie vragen of deze brief aansluit op mijn bedoelingen en of deze overtuigend is.

Bedankt!

*********************************************

Betreft: open sollicitatie

Geachte heer, mevrouw,

Door middel van deze brief geef ik van mijn belangstelling blijk om in uw organisatie te werken. Ik zal in deze brief mijzelf voorstellen en toelichten hoe ik productief kan zijn bij X.

Ik ben een 20-jarige werklustige student met ambitie voor het vakgebied van mijn studierichting. Ik studeer International Business Management Studies (IBMS) aan het Hogeschool Zuyd, te XX. Ik hecht zeer veel waarde aan mijn studie en een parttime baan in dezelfde richting zou ideaal zijn. Ik streef ernaar mijn kennis constant verder te ontwikkelen op het gebied van algemeen economie en bedrijfskunde. Naast mijn studie volg ik daarom ook een cursus beleggen bij NHA en lees ik verscheidene boeken over management tot en met logistics van auteurs als John Sloman en Frank Wood.

Ik beschrijf mezelf als een geduldige, ambitieuze en leergierige persoon. Ik behoor tot de dynamische werknemer die men continu probleemloos in nieuwe omstandigheden kan plaatsen. Als het niet in mijn kunnen valt, dan leer ik het wel. Deze eigenschappen zorgden voor zeer efficiënte prestaties in de targetcultuur bij mijn voormalige werkgever XXX. Bij deze callcenter heb ik d.m.v. een serieuze werkmentaliteit statistieken behaald die zelfs die van de fulltime werknemers van het eerste uur overtroffen. Dit werd beloond met een ongewoon vroegtijdige aanbieding van een jaarcontract.

De grote rol die uw organisatie en haar productie locatie spelen in Limburg samen met de doelstellingen en het indrukwekkende 550 werknemersaantal op de hoofdlocatie in Sittard, spreken mij aan. Het is daarom dat ik graag werkzaam wil zijn in deze organisatie. Daar ik studeer ben ik parttime beschikbaar voor een nader te bespreken aantal uren per week. Mijn voorkeur gaat uit naar het vervullen van administratieve taken, maar elk functie die u passend vindt op mijn CV zal ik met genoegen bekleden.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u de mogelijkheden om als flexibele werkkracht bij u te werken bespreken en tevens meer te vertellen over mijzelf als persoon en als werknemer. Mocht u daar op korte termijn geen mogelijkheden voor zien, dan verzoek ik u mijn brief te bewaren voor een eventuele toekomstige mogelijkheid.

Met vriendelijke groet,

XXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 december 2008, 19:00
eelco eelco is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 5
eelco is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie parttime baan

Beste Faloude,

Er zijn een paar zinnen waarin jij jezelf te veel aan het verkopen bent. Over je kwaliteiten en je ervaring bij het callcenter.

Probeer de zinnen anders te formuleren zodat het pocherige er af is maar de kernwaarde van je gedrevenheid goed te presteren gelijk blijft.

Overigens kunnen aantoonbare prestaties bij het ene bedrijf juist een minpunt zijn bij een ander bedrijf. Ik doel daarbij op de rol van aandringende overtuigingskracht die je nodig hebt bij een call center, kunnen tegen je werken in een bedrijf waarbij deze eigenschap nu net niet dat is wat ze zoeken. Schat dat goed in!

Verder heel goed je brief controleren op spellingsfouten.

Succes Faloude!
__________________
Wijsheid zegt me dat ik Niets ben.
Liefde zegt me dat ik Alles ben.
Tussen die twee stroomt mijn leven.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 december 2008, 11:19
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie parttime baan

Bel eerst op of dit wel op prijs wordt gesteld. Er zijn bedrijven waar dit direct de prullenbak in verdwijnt. Daarmee bespaar je jezelf teleurstelling en tijd.
Je verhaal is veel te uitgebreid en ambitieus.
Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 december 2008, 12:19
Faloude Faloude is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 3
Faloude is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie parttime baan

Te ambitieus, dan heb je mijn CV nog niet gezien :P.

Bedankt voor de tips !!! Ik zal het zodanig aanpassen dat het niet meer zo pocherig overkomt, meer tips zijn welkom dames en heren .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Open sollicitatie herintreder Ladylin Sollicitatiebrief en cv 1 7 september 2008 21:23
open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 4 10 oktober 2007 14:50
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon