Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 28 juni 2009, 23:52
TheFlippo
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Welke baan past bij mij? Iemand tips?

Nou, heel erg bedankt voor je tip. Ik ben vandaag nog aan de slag gegaan. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan bellen. Ik kon vandaag alleen de particuliere handel doen (omdat die vaker werken met mobiele nummers, het is tenslotte zondag). Maar morgen ga ik zeker verder vragen. Aangezien de wijn-handel blijft trekken heb ik daar vandaag twee adressen over gebeld. En je had gelijk, zij vertelde het met heel veel enthousiasme over hun werk, en ondertussen heb ik met beide een ruim half uur gebeld Was eerder gezellig dan zakelijk. Bedankt, want door jou heb ik het gewoon gedaan! Alleen probeerde ik het gesprek soms richting de prijzen te drijven (ook niet onbelangrijk natuurlijk) maar daar deden beide nogal geheimzinnig over. Ik heb natuurlijk niet direct op de man af gevraagd voor hoeveel ze inkochten maar ik heb zoals je zei mijn gezonde nieuwsgierigheid laten spreken en gevraagd waar zij zoal inkochten en daar wat op doorgevraagd. Zonder dat ze moor 'doorhadden' haakten ze daar helaas redelijk snel op af. Dus om wat duidelijk te krijgen de vraag aan jullie, of jullie enig idee hebben wat wijn aan inkoop kost? Bij een wijn-cooperatie wel te verstaan (hierbij zijn bijna alle wijnboeren aangesloten dus vandaar). Ik heb daar dus echt geen flauw idee van. Productieprijs ligt rond de 3 a 4 euro.

Iemand een idee?


Nogmaals bedankt voor je tips en je aanzet!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 juni 2009, 13:21
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Welke baan past bij mij? Iemand tips?

Goed van jou. Leuk

Je zou ook kunnen vragen of ze een indicatie kunnen geven van de winstmarge op wijn (of ander product). En/of vragen of zij weten waar je informatie kunt krijgen over inkoopprijzen. Vooral bij de laatste vraag houd je het meer algemeen. Een bedrijf zal daar minder snel het gevoel bij hebben bedrijfsgevoelige informatie prijs te moeten geven.

Wat duidelijk is, is dat hier echt je passie ligt. Een eventuele partner en hoe is voor later. Misschien ontmoet je wel iemand die weinig moeite heeft met een partner die veel in het buitenland is. Die misschien zelf reislustig is en zelfstandig en onafhankelijk is. Er is veel meer mogelijk dan alleen gewillig volgen. Bovendien komt dat vaak uit op het gewillig volgen van de een ten voordele van de ander. Als jij je passie in zou moeten leveren voor de wensen van een partner, dan ben jij degene die gewillig volgt. En het is maar de vraag of dat relatiegeluk oplevert.

Voorlopig heb je alle vrijheid om je passie te volgen. Anders kan altijd op elk moment in je leven.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 juni 2009, 13:17
TheFlippo
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Welke baan past bij mij? Iemand tips?

Inderdaad!
Bedankt voor je hulp en ik ga hier zeker verder mee!

TheFlippo
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 juni 2009, 19:18
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Welke baan past bij mij? Iemand tips?

Graag gedaan en Succes!
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 augustus 2009, 20:01
NiKa44 NiKa44 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 2
NiKa44 is on a distinguished road
Standaard Re: Welke baan past bij mij? Iemand tips?

De wijnen die verkocht worden in restaurants kosten meestal 3x zoveel dan de wijnen die bij een drankhandel verkocht worden aan particulieren. Ik neem aan dat deze tussenhandelaar de wijnen ook minimaal 3x over de kop laten gaan, anders zouden zij er niets aan verdienen.

Gr.
NiKa
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
onderneming, reizen, tips, vrijheid

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke opleiding past bij mij? lochan Opleiding kiezen en volgen 4 24 juni 2009 11:56
welke opleiding past bij mij? linatjee Opleiding kiezen en volgen 1 13 februari 2008 15:50
Welk beroep past bij mij? Faatje Loopbaanvragen 3 28 november 2007 09:49
Hoe kom ik er achter welke baan bij mij past? Jos_B Loopbaanvragen 0 1 oktober 2007 22:58
Welke opleiding past bij mij? Anique Opleiding kiezen en volgen 1 2 augustus 2006 10:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon