Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 januari 2016, 16:20
Henske Henske is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2016
Berichten: 1
Henske is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief keukenverkoper

Hallo allemaal..
Kunnen jullie mij helpen met spelling, tips enz
Ik vraag mij af of dit nu een sollicitatiebrief of motivatiebrief is?

Alvast bedankt!!!

Profiel vacature:

Wij zijn opzoek naar een ambitieuze, enthousiaste man of vrouw om klanten te adviseren in de keuze van hun keuken, te streven naar omzet en bovenal elke verkochte keuken zorgvuldig uitwerkt en begeleidt tot na plaatsing. Daarnaast is het een pre dat je ruime ervaring met computergebruik hebt en het een uitdaging vindt om zoveel mogelijk oplossingen digitaal te verwerken. Streven naar efficiëntie en duidelijkheid zijn van belang. Ervaring in de keukenbranche is niet verplicht, maar wel gewenst. Commercialiteit is een must.

Persoonlijke verkoop aan de klant
-Digitaal ontwerpen van keukens
-Het bijhouden en up-to-date houden van je werkomgeving
-Elke verkochte keuken zorgvuldig uitwerken en bereid zijn het gehele proces goed te begeleiden
-Allround instelling, bijspringen daar waar nodig

Vereisten Vacature:
-Technisch redelijk onderlegd
-Stressbestendig
-Enthousiaste houding met goede sociale communicatieve eigenschappen
-De flexibiliteit hebben mee te kunnen groeien en veranderingen te accepteren
-In het bezit zijn van een rijbewijs
-Ruime ervaring in computergebruik

Aanbod Vacature:
-Een uitdagende en afwisselende baan in een snelgroeiende professionele omgeving
-Jongdenkend bedrijf met een jonge directie en visie
-Unieke werksfeer waarbinnen teamwork en collegialiteit van groot belang is
-Ruimte tot zelfontplooiing en doorgroeimogelijkheden
-Uitstekende begeleiding
-Opleidingsmogelijkheden om de functie optimaal te kunnen vervullen
-Marktconform salaris en aantrekkelijke provisieregeling
-Goede secundaire arbeidsvoorwaarden.




xxx, 26 januari 2016

Betreft: vacature keukenverkoper

Geachte heer xxx

Afgelopen vrijdag vernam ik van een goede bekende van mij dat uw keukenwinkel op zoek bent naar verkopend personeel. Ik was blij verrast toen ik het nieuws te horen kreeg van de openstaande vacature op u website. Ik heb direct besloten om u mijn enthousiasme over de functie kenbaar te maken middels deze brief.

De functie van verkoper spreekt mij enorm aan. Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging in mijn leven en bij mijn inzien is uw bedrijf precies hetgeen wat ik zoek. Ik heb de openstaande vacature inmiddels ook gelezen op uw website. U geeft aan dat u op zoek bent naar een ambitieuze, enthousiaste keukenverkoper om uw klanten te adviseren in de keuze van hun keuken. Ik ben de juiste verkoper voor de openstaande vacature want ik ben ontzettend enthousiast en ambitieuze, daarnaast weet ik precies wat er nodig is om als verkoper de gestelde doelstelling te halen. Verder ben ik commercieel ingesteld en heb ik ruime ervaring in computers. Het takenpakket dat u heeft omschreven in de openstaande vacature wil ik vol overtuiging uitvoeren.

Als u mij persoonlijk zou vragen hoe ik mijzelf het best zou kunnen omschrijven zou ik u het volgende vertellen: Ik ben ordelijk daarmee bedoel ik dat ik altijd mijn zaakjes op orde heb. Ik wil mij ten alle tijden persoonlijk ontwikkelen en daarom hou ik de laatste trends en ontwikkelingen goed in de gaten. Ik ben flexibel ingesteld, ik vind het niet erg om langer door te werken.

Voor verdere persoonlijke informatie over mijn opleidingen en mijn werkervaringen wil ik u graag verwijzen naar curriculum vitae. In een persoonlijk gesprek zal ik graag nog een keer toelichting willen geven op mijn sollicitatie. Ik zie uw reactie met veel belangstelling tegemoet.

Met vriendelijk groeten

xxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 januari 2016, 10:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Mijn algemene indruk van je brief is dat het weinig onderscheidend is. Ik kan uit jouw brief niet opmaken wie jij bent en waarom jij geschikt bent om als keukenverkoper te werken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de vacaturetekst ook vrij algemeen vind. Heeft deze zaak een website waarop je meer info kunt vinden?

In je brief maak je niet duidelijk waarom de keukenbranche je aanspreekt en waarom je bij deze zaak zou willen werken. Je potentiele werkgever is hier wel heel nieuwsgierig naar! Verder vind ik je brief vrij algemeen. Ik heb een aantal stukjes uit je brief gehaald en wil je vragen hier nog eens goed naar te kijken.

Citaat:
Afgelopen vrijdag vernam ik van een goede bekende van mij dat uw keukenwinkel op zoek bent naar verkopend personeel. Ik was blij verrast toen ik het nieuws te horen kreeg van de openstaande vacature op u website. Ik heb direct besloten om u mijn enthousiasme over de functie kenbaar te maken middels deze brief.
Niet echt een opening die de aandacht trekt. Probeer in de eerste alinea de interesse van de brieflezer te wekken. Op onze site en hier in het forum vind je verschillende voorbeelden. Neem deze niet klakkeloos over, maar gebruik ze ter inspiratie.

Citaat:
De functie van verkoper spreekt mij enorm aan. Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging in mijn leven en bij mijn inzien is uw bedrijf precies hetgeen wat ik zoek.
Het gaat er niet om dat jij iets zoekt. De brieflezer wil vooral weten waarom jij geschikt bent voor de functie en past binnen zijn bedrijf.

Citaat:
U geeft aan dat u op zoek bent naar een ambitieuze, enthousiaste keukenverkoper om uw klanten te adviseren in de keuze van hun keuken. Ik ben de juiste verkoper voor de openstaande vacature want ik ben ontzettend enthousiast en ambitieuze, daarnaast weet ik precies wat er nodig is om als verkoper de gestelde doelstelling te halen. Verder ben ik commercieel ingesteld en heb ik ruime ervaring in computers. Het takenpakket dat u heeft omschreven in de openstaande vacature wil ik vol overtuiging uitvoeren.
Deze alinea is vooral een herhaling van de vacaturetekst. Dat is niet overtuigend. Wat ook niet overtuigend is, is je waslijst aan vaardigheden en capaciteiten zonder een concreet voorbeeld te noemen. Hoe komt het dat je precies weet wat er nodig is om als verkoper de gestelde doelstelling te halen? Leg dit uit! Waaruit blijkt dat je commercieel bent ingesteld? Toon dit met een concreet voorbeeld aan. Een handig hulpmiddel hierbij is de STAR-methode.

Succes met herschrijven! We zien de nieuwe versie graag terug in het forum.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon