Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 augustus 2007, 15:01
ilonavancanneyt ilonavancanneyt is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 1
ilonavancanneyt is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatie sociaal-cultureel werker

hallo!

aangezien dit mijn 1e sollicitatiebrief is, zou ik graag een beetje reactie krijgen over de inhoud/schrijfstijl/... Ik vroeg me ook af of ik ergens mijn handtekening moet bijzetten (onder "met vriendelijke groet"?) of wordt dit niet gedaan in een sollicitatiebrief?

alvast bedankt voor de hulp! Ilona




Ilona Van Canneyt
xxxx
xxxx

Vzw Jong- afdeling Kadanz- de Meisjeswerking
t.a.v. Ann Strickx
Sleepstraat
9000 Gent

Betreft: vacature sociaal-cultureel werker

xxxx, 14 augustus 2007


Beste Ann,

Via de meisjeswerkster Tanya vernam ik dat er binnenkort een baan vrijkomt in de meisjeswerking Kadanz. Toen ik dit nieuws vernam was ik meteen enthousiast om te reageren op deze kandidatuur.

Gedurende mijn opleiding als sociaal-cultureel werker werd me reeds de kans geboden om 6 maand stage te lopen in jullie organisatie, gespreid over 2 periodes. Het was een tijd waarin ik heel veel heb bijgeleerd, zowel op organisatorisch als persoonlijk vlak. Er werd de ruimte geboden om leerervaringen op te doen, de cultuur van de meisjes te leren kennen en me creatief te ontplooien. Aangezien deze stagetijd me zo goed beviel, zou ik met veel plezier de job als meisjeswerkster verder op mij nemen.

Ondanks mijn nog beperkte ervaring ben ik ervan overtuigd over een aantal kwaliteiten te beschikken die van pas komen voor de functie. Ik ben een stressbestendige persoon met veel doorzettingsvermogen die steeds openstaat voor feedback. Zelfstandig werk vormt voor mij geen probleem en daarnaast kan ik me volledig vinden in de rol van teamplayer. Bovendien is het werken met jeugd is één van mijn passies. Ik geef namelijk reeds enkele jaren leiding bij de Chiro, Grabbelpas en Christelijke Mutualiteit. Tenslotte heb ik geen moeite om te conformeren aan flexibele werkuren.

Voor een overzicht van mijn opleiding en (beperkte) ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Graag kom ik u overtuigen van mijn motivatie en enthousiasme tijdens een gesprek.



Met vriendelijke groet,






Ilona Van Canneyt

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 augustus 2007, 15:31
shirleydianna shirleydianna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 4
shirleydianna is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie sociaal-cultureel werker

Hoi Ilona,

een heel belangrijk dingetje viel me op in jouw brief: <Ondanks mijn nog beperkte ervaring> Een gouden regel in sollicitatiebrieven is om niet te wijzen op je tekortkomingen. Dus vermeld niet dat je beperkte ervaring hebt. Dat zal tegen je werken. Overigens, gezien de rest van je brief, twijfel ik er ook aan of dat wel zo is. Ik vind je brief verder heel goed.

< ben ik ervan overtuigd over een aantal kwaliteiten te beschikken die van pas komen voor de functie> Ik denk dat je die kwaliteiten die je hier noemt, opsomt in het vervolg van deze alinea. Maar het lijkt alsof de zin alleen staat. Mijn voorstel is om de zin aan te laten sluiten bij de volgende zin. Dus bijvoorbeeld iets in de zin van: <ik beschik over de volgende kwaliteiten die mijns inziens van pas komen in de functie:>

Hopelijk heb je hier iets aan. In ieder geval dus niet op je tekortkomingen wijzen. Helemaal geen negatieve dingen er in zetten, is een gouden regel.

groetjes,

Shirleydianna
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 augustus 2007, 01:11
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie sociaal-cultureel werker

Hoi Ilona,

Ik vind dat je brief heel enthousiast overkomt, dus wat dat betreft zit je zeker al goed. Over je beperkte ervaring zwijg je inderdaad beter. Het is namelijk de bedoeling dat je de werkgever ervan overtuigt dat jij de geknipte persoon bent voor die job. Zeggen dat je weinig ervaring hebt, is niet de meest overtuigende manier om dat te doen

Daarnaast heb ik mijn twijfels bij je aanspreking. Ik denk dat je beter "geachte mevrouw Strickx" schrijft dan "beste Ann", want dat laatste komt wat te informeel over.

Tenslotte heb je een keer "is" te veel staan in de zin "Bovendien is het werken met jeugd is één van mijn passies." Een detail, maar een foutloze brief is altijd beter natuurlijk

Groetjes,
Lieselot
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 augustus 2007, 20:09
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: feedback gevraagd!

Hoi Lieselot,

Je mag starten met:
Geachte mevrouw Dierkxs, Beste Ann,

Verder mag je iets zeggen van:

Na mijn stageperiode in uw bedrijf/instelling en mijn opleiding kan ik me goed inleven in de toekomstige vacature. Ik zal uitleggen waarom.
Tijdens mijn studie heb ik de theorie geleerd welke ik tijdens mijn stage actief heb toegepast. Daarnaast sluit uw visie op de organisatie perfect aan bij mijn toekomstbeeld in deze vacature. Het volgens uw huisregelement begeiden van meisjes is dus voor mij als een tweede natuur.

Heb je hier iets aan?

Verder is het normaal dat je altijd je handtekening zet. Eventueel een gescande handtekening als je digitaal solliciteerd.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback na gesprekken: te aardig Dimples Sollicitatiegesprek 9 21 april 2007 23:30
Sollicitatiebrief stage afdeling communicatie Beer Sollicitatiebrief en cv 4 18 april 2007 21:09
Sollicitatiebrief, feedback gevraagd :D missm Sollicitatiebrief en cv 5 6 september 2006 00:55
Feedback op sollicitatiebrief JSchroeder Sollicitatiebrief en cv 1 16 augustus 2006 17:09
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief Maatschappelijk werker anomalus Sollicitatiebrief en cv 6 30 augustus 2005 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon