Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 september 2006, 10:38
susan22 susan22 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Berichten: 1
susan22 is on a distinguished road
Standaard Opzeggen voor sollicitatiegesprek?

Ik heb sinds 1 maand een nieuwe baan, waar ik het echt totaal niet naar mijn zin heb. Ik heb de hele dag niets, tot weinig te doen. Nu ben ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij een organisatie waar ik heel graag voor wil werken. Het probleem is dat zij per 1 november iemand zoeken en ik dus mijn huidige baan vandaag of morgen nog moet opzeggen als ik een kans wil maken. Maar als ik het niet wordt, zit ik zonder werk. Wat moet ik doen??!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 september 2006, 12:35
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Opzeggen voor sollicitatiegesprek?

Beste Susan,

Ik wil je adviseren om eerst het sollicitatiegesprek af te wachten. Kijk tijdens het gesprek goed of de baan zo is als je hoopt dat hij is. Stel veel vragen en wees objectief. Omdat jij je huidige werk niet meer leuk vindt kun je ook in een baan stappen die misschien beter lijkt, maar ook weer tegen kan vallen. Kijk tijdens en gesprek of het je nog steeds een leuke baan lijkt. Als dat het geval is en het bedrijf wil je hebben, dan kun je verder kijken wat je met je andere baan kunt doen. Mogelijk kun je daar eerder weg, maar misschien kun je ook iets later in de nieuwe baan beginnen. Wacht eerst af wat er tijdens het sollicitatiegesprek gebeurd en ga ervoor!

Succes en laat ons horen hoe het gegaan is. Mogelijk kunnen we dan samen een oplossing zoeken als er problemen ontstaan bij je huidige werkgever.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 september 2006, 12:39
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Opzeggen voor sollicitatiegesprek?

Waar moet je nieuwe baan aan voldoen? Het je deze punten al voor jezelf op een rijtje gezet? Ik ben nieuwsgierig om wat voor baan het gaat en welke punten je hebt bedacht.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 september 2006, 12:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Opzeggen voor sollicitatiegesprek?

Goedemiddag Primago Advies,

Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk. Als ik het nu opzeg ben ik misschien geneigd ergens in te stappen terwijl het ook niet is wat ik wil.

Ik werk nu als secretaresse, maar zoals ik zei, ik heb de hele dag niets tot weinig te doen. Ik zit me 6 uur per dag te vervelen en word er stapelgek van.

De baan waarop ik mijn oog heb laten vallen is die van juridisch secretaresse. Ik wil graag een deeltijd studie MER doen en deze baan kan ik daar goed mee combineren.

Mijn baan moet aan de volgende dingen voldoen:
- Leuke collega's
- Genoeg werk
- Goede arbeidsomstandigheden (schone werkplek e.d.)

Groetjes,

Susan
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 september 2006, 13:04
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Opzeggen voor sollicitatiegesprek?

Tijdens de MER studie leer je ook weer allemaal nieuwe dingen. Heeft deze "nieuwe" baan dan nog genoeg uitdaging? Heb je daar al over nagedacht?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 september 2006, 13:15
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Opzeggen voor sollicitatiegesprek?

Deze vacature vond ik net op internet. Kijk vooral naar de taken en de kwalificaties. Is dit wat je zoekt? Past dit bij een MER opleiding? Volgens mij ben je voor zo'n vacature te hoog opgeleid als je een MER opleiding gaat doen.

Ik ben nieuwsgierig naar jouw mening.

--------------------------------------

Solliciteren bij ****, advocatenkantoor in ****
****is een jong **** advocatenkantoor met een no-nonsense instelling.
Wij richten ons op de markt van zelfstandig ondernemers, en werken klant- en resultaatgericht.
Het is ons doel om op een snelle, praktische manier de zaken van onze cliënten op te lossen, en daarbij zoveel mogelijk met hen mee te denken.
Onze interne cultuur is informeel en dynamisch.

Vacature juridisch secretaresse

Profiel; kernverantwoordelijkheid
Het assisteren en ondersteunen van de advocaat op administratief en secretarieel gebied

Kerntaken
  • Uitwerken en aanpassen van conceptteksten en stukken met behulp van de dictafoon
  • Uitvoeren van de roladministratie
  • Archiveren en beheren van dossiers
  • Beheren van agenda, plannen en bewaken van afspraken (vergaderingen / deadlines)
  • Afhandelen van schriftelijke communicatie (post en e-mail) en telefoonverkeer
  • Verzorgen en verwerken van urenregistratieOptreden als gastvrouw bij bezoek van o.a. cliënten
Kwalificaties
  • Opleiding: HAVO, aangevuld met een secretariële opleiding
  • Ervaring: gewenst
  • Talen: Nederland, Engels, bij voorkeur Duits
  • Computerkennis: Windows, Word, Outlook en bij voorkeur andere Office-programmatuur en CCLaw
Competenties
  • AccuraatResultaat- en klantgericht
  • Stressbestendig
  • Flexibel, loyaal
  • Praktisch
  • Zelfstandig met verantwoordelijkheidsgevoel
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 oktober 2006, 15:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Opzeggen voor sollicitatiegesprek?

Hoi,

Ja ik begrijp dat je die baan niet zo leuk vindt als je het grootste deel van de tijd niets te doen hebt! Ik ben zelf twee jaar juridisch secretaresse geweest bij een redelijk groot advocatenkantoor en ik kan je vertellen dat ik daar echt nooit niks zat te doen. Niet dat er geen tijd was voor een gezellig gesprek met collega's, maar gewoon om 5 uur weg kwam maar vrij zelden voor. Het ligt er bij zo'n functie ook heel erg aan voor welke advocaten je werkt. Vaak is het zo ingedeeld dat een secretaresse voor 1 of meer advocaten werkt. Sommige advocaten hebben heel veel te doen voor je en anderen doen juist weer veel zelf. Het leuke eraan was dat ze in mijn geval steeds meer verantwoordelijkheden aan mij over gingen dragen. Maar het nadeel was dat je het echt altijd erg druk had - toch altijd weer gestress om de brieven en stukken voordat de postbode kwam af te hebben. Maar de dagen zijn wel snel om in zo'n drukke werkomgeving, dus je zit je niet te vervelen.

En over dat opzeggen: NOOIT je huidige baan opzeggen voordat je een getekend contract in handen hebt! Je kunt je beter niet onder druk laten zetten om snel een beslissing te nemen. Je mag best begrip vragen voor wat bedenktijd, want je wilt een goede beslissing maken waar je de komende jaren gaat werken. (Dus dat je niet alweer binnen twee maanden spijt hebt). Dat is voor jou goed, maar ook voor het bedrijf waar je solliciteert want zij moeten ook iemand hebben die daar echt voor de volle 100% voor gaat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon