Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #8  
Oud 17 maart 2009, 13:13
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard Re: voorbereidingsvragen

Hmmm, na recentelijk weer een serie (totaal verschillende!) gesprekken te hebben gevoerd, hier een kleine selectie uit de vragen die oa voorbij kwamen:

* Noem eens een reden waarom we jou NIET zouden moeten aannemen.
* Als ik nu jouw ledinggevende bij bedrijf *** zou bellen en vraag naar verbeterpunten in jouw werk, wat zou hij dan zeggen? (noem er 3)
* Zo, goedemorgen M, vertel eens, wie is M eigenlijk?
* Over jouw lange lijst van hobbies, moeten wij rekening houden met vaste tijdstippen dat je niet aanwezig kunt zijn? (let wel, mijn hobbies vinden 's avonds plaats of in het weekeinde, wat doet dit ertoe?)
* In deze functie als assistent *** kom je tussen de 'baas' en het personeel te zitten. Hoe zie je dat?
* Wat vind jij een redelijk aantal uren om te werken op een dag?
* Hoe sta je ertegenover als wij vinden dat je in ieder geval in je eerste jaar nog maar even geen opleiding naast je werk zou mogen doen (ivm druk en hoeveelheid werk die er ligt)? (ik heb de wens uitgesproken om een (vakgerichte) opleiding te volgen, duurt driekwart jaar)
* Dit bedrijf is een echte mannenwereld. Jij bent een vrouw. Hoe zie je dat?
* Wat is jouw stijl van leidinggeven?
* In wat voor soort organisatie kom jij het beste tot je recht?
* Stel, in jouw eerste twee weken als leidinggevende hier, komt één van je mensen twee keer te laat. Hoe ga je hiermee om?
* Noem twee kwaliteiten en drie verbeterpunten van jezelf.
* Je hebt aangegeven dat je, naast de sollicitatie bij ons, ook in een procedure zit bij bedrijf ****. Aan welk van deze twee geef je de voorkeur en waarom? En zeg niet meteen dat je hier de voorkeur aan geeft, want dat geloof ik dan niet.
* Kun je goed koken? (Ik heb oa hotelschool gedaan, ben echter werkzaam in de financieel administratieve kant en daar was de sollicitatie ook op gericht)
* Hoe ga je om met feedback?
* Ik zie dat je een salarisindicatie hebt opgegeven van EUR ****. Maar, het is al mooi om te mogen werken, nietwaar? (refererend aan crisistijden en het feit dat de interviewer 30 jaar geleden zelf als werkloze dacht 'als ik DAAR nou toch eens zou kunnen werken....' en dat je blij mocht zijn als je een baan had...)
* Stel, je moet een nieuwe procedure implementeren waar je het eigenlijk zelf niet mee eens bent. Hoe pak je dit aan?


wordt vervolgd.....
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon