Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 5 januari 2009, 17:57
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Overstap naar bedrijfsleven

Er zullen ongetwijfeld meerdere mensen zijn die alsnog RA/RC willen worden. En het kan beslist. Maar het is een zware weg. Ook zullen veel van de mensen die op latere leeftijd studeren maar wel al tientallen jaren relevante werkervaring hebben.

Hoe dan ook, succes!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 5 januari 2009, 21:18
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Overstap naar bedrijfsleven

Je bent nooit te oud om te leren

Het zou toch triest zijn als je op je 36ste geen mogelijkheden meer zou hebben om je verder te ontwikkelen en/of geen carrièreswitch meer zou kunnen maken? Even aangenomen dat je 80 zou worden dan zit je nog niet op de helft van je leven en zou je je als een bejaarde moeten gedragen

Wat voor de een zwaar is of lijkt, kan voor een ander een plezierige bezigheid zijn of gewoon een behoefte. Zoals Pamo al schrijft, gaat het vooral om je bagage, opleiding en werkervaring en niet in de laatste plaats om motivatie.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #13  
Oud 5 januari 2009, 22:18
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Overstap naar bedrijfsleven

Geloof me. In veel beroepen mag dit zo zijn maar om CFO/controller te worden bij een beursfonds gelden toch hele andere regels.

Maar een eindfunctie als controller bij een groepsonderneming van een beursfonds kan natuurlijk altijd nog en is een realistische ambitie.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 6 januari 2009, 01:14
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Overstap naar bedrijfsleven

Ik wil je best geloven, maar ik zou zeggen: Uitzonderingen bevestigen de regel. Niet geschoten is altijd mis en anders kan altijd.

Maar ja, ik krijg dan ook weleens te horen "anderen lukt het niet, jou lukt het wel." Als ik de goegemeente had moeten geloven, dan zou ik vanwege mijn leeftijd nooit meer aan een baan gekomen zijn.

Dus: Volg je hart, verstand op nul blik op oneindig en gaan voor die banaan Zeker met de aanstaande vergrijzing op de arbeidsmarkt en decennia voor je waarin je te allen tijde alle kanten op kunt. Henk, jij ziet het misschien als een zware weg te gaan naar een eindstation, een ander is misschien gewoon graag onderweg en wordt de uitzondering op de regel.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #15  
Oud 6 januari 2009, 11:03
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Overstap naar bedrijfsleven

Ik wil jullie allebei Henk en Rianne bedanken voor het advies.
Ik denk dat beide wel gelijk hebben!

Ik ga ervoor,alleen ik ben nu op zoek naar werk. Ik heb mijn vaste baan in de accountancy zelf opgezegd om meer tijd te hebben naar het zoeken naar een functie in het bedrijfsleven..
Met citaat reageren
  #16  
Oud 6 januari 2009, 11:29
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Overstap naar bedrijfsleven

.......om terug te komen op je openingsvraag: Als het je doel is om bij een grote organisatie te werken, waarom dan niet meteen?
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #17  
Oud 6 januari 2009, 11:43
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Overstap naar bedrijfsleven

Hoi Rianne,

Ja zou de beste optie zijn, alleen er moeten wel vacature's zijn in die grote bedrijven.
Vreemde is dat ik net 2 afwijzingen heb gekregen als (assistent) controller bij 2 grote organisaties door gebrek aan relevante werkervaring..
Een half jaar geleden kon ik voor soort gelijke vacature's wel aan de slag bij andere grote int.organisaties.
Kredietcrisis? zijn werkgevers nu strenger aan het selecteren?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 6 januari 2009, 12:09
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Overstap naar bedrijfsleven

Dat zou best kunnen.

Met deze wetenschap zou je je in je sollicitatiebrieven (wat meer) kunnen richten op het uitbreiden van je relevante werkervaring en groeimogelijkheden binnen de organisatie. Ook open sollicitaties sturen. Bij grote organisaties zijn altijd wel vacatures, maar is er vaak ook een mobiliteitsbank voor internen die samen met jou meedoen in de race.

Daarnaast zou je ook kunnen solliciteren bij kleinere bedrijven, dus richten op beide. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Stel dat je aangenomen zou worden bij een kleiner bedrijf dan hoeft je dat niet te belemmeren om verder te solliciteren naar een baan in een grote organisatie. Ondertussen doe je dan in ieder geval relevante werkervaring op.

Dus in plaats van een van beiden, zou je beide mogelijkheden open kunnen houden. En daarbij ook intensief gaan netwerken, dat kan op de lange(re) termijn ook iets opleveren.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #19  
Oud 6 januari 2009, 13:26
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Question Re: Overstap naar bedrijfsleven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ri@nne Bekijk bericht
Dat zou best kunnen.

Met deze wetenschap zou je je in je sollicitatiebrieven (wat meer) kunnen richten op het uitbreiden van je relevante werkervaring en groeimogelijkheden binnen de organisatie. Ook open sollicitaties sturen. Bij grote organisaties zijn altijd wel vacatures, maar is er vaak ook een mobiliteitsbank voor internen die samen met jou meedoen in de race.

Daarnaast zou je ook kunnen solliciteren bij kleinere bedrijven, dus richten op beide. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Stel dat je aangenomen zou worden bij een kleiner bedrijf dan hoeft je dat niet te belemmeren om verder te solliciteren naar een baan in een grote organisatie. Ondertussen doe je dan in ieder geval relevante werkervaring op.

Dus in plaats van een van beiden, zou je beide mogelijkheden open kunnen houden. En daarbij ook intensief gaan netwerken, dat kan op de lange(re) termijn ook iets opleveren.

Je zegt dat ik in mijn brieven meer de nadruk moet gaan leggen op het uitbreiden van mijn relevante werkervaring en groeimogelijkheden binnen de organisatie, maar voor de functies waarop ik reageer heeft dat toch geen nut?.
Ze zoeken mensen met relevante werkzaamheden in de opgestelde functieprofiel, niet in de richting waar ik vandaan kom? (accountancy) waardoor ik dit dus niet kan gaan uitbreiden?
Ik ben ook altijd beducht om groeimogelijkheden te noemen: voor hetzelfde geval solliciteer je in een kleine organisatie waar geen doorgroei mogelijk is en degene die op dat moment hierarchisch boven je zit zich ook bedreigd gaat voelen voor zijn eigen positie..
Met citaat reageren
  #20  
Oud 6 januari 2009, 13:59
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Overstap naar bedrijfsleven

Je kunt het beste je brieven aanpassen op het bedrijf en de functie waarop je solliciteert. Uit een advertentie of website van een bedrijf kun je vaak al wel opmaken of het al of niet verstandig kan zijn in meerdere of mindere mate uiting te geven aan je ambities en hoe je dat het beste kunt doen.

In plaats van uitbreiden, kun je ook de nadruk leggen op jezelf ontwikkelen en opdoen van relevante werkervaring. Dat komt op zo ongeveer op hetzelfde neer als groeimogelijkheden, maar komt anders over. Je kunt ook overbrengen dat je in een functie wilt groeien.

Er kunnen dingen zijn uit je vorige werkervaring(en)die raakvlakken hebben met de functie waarje op solliciteert, die dus relevant zijn. Daar zal je dus zeker de nadruk op moeten leggen, tenzij er helemaal niets is dat enigszins aansluit. Zie mijn commentaar bij je sollicitatiebrief. Dus eerst al je werkzaamheden en werkervaring in detail in kaart brengen en dan kijken wat je daaruit in je brief naar voren gaat brengen om kans te maken op de functie.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Van Flashdeveloper naar Politie - twijfels Skar Loopbaanvragen 3 17 januari 2010 20:52
Niet gelukkig na overstap naar nieuwe job B_B Alle andere carrièreonderwerpen 4 2 december 2008 20:37
sollicitatie naar functie van service engineer Zeewolde2008 Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2008 16:29
Sollicitatie naar docent vanuit een ander beroep Bredasim Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2008 15:14
Sollicitatie naar Secretaresse shirleydianna Sollicitatiebrief en cv 4 19 augustus 2007 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon