Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 november 2006, 01:33
Phantom's schermafbeelding
Phantom Phantom is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2006
Berichten: 9
Phantom is on a distinguished road
Question De juiste opleiding?

Hoii,

Ik heb echt advies nodig van buitenstaanden.
Ik ben 17 en doe een opleiding in de richting interieur en wil er een interieurontwerper mee worden, maar nu weet ik niet meer of dit wel het juiste is. Ik wil namelijk ook graag met katachtigen werken, ik ben verliefd op een baantje dat ik zag op Animal Planet een vrouw die met grote tijgers en zo werkte gewoon bij ze in de kooi kon. Ik heb een jaar geleden bijna gekozen om dierenarts te worden, maar het idee aan bloed maakt me al duizelig en misselijk. Ik heb zo'n drang om iets met dieren te doen met katten dan. Maar ik weet echt niet wat en of ik het ook echt wil of eerder als een bijdingetje. Als ik een beroep kies kijk ik naar hoeveel het verdient (klinkt zo lekker lomp, maar ik wil niet leven zoals ik nu leef met mijn ouders (slecht)). Ik kijk ook naar of het bij me past. Wat ik er mee bereik, of het in mijn ogen waardig is.
Ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen want ik begin steeds meer te twijfelen en steeds meer te willen.

Groetjes,
Phantom

Laatst gewijzigd door Phantom; 29 november 2006 om 20:08 Reden: verkeerde tv zender
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 november 2006, 11:07
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Advies hard nodig!

Beste Phanton,

Een beroep als dierenarts lijkt mij niet geschikt, omdat je niet over bloed kan.

Wat de katten betreft: je kunt, als je een eigen huis hebt, katten nemen en daar voor zorgen. Je weet dan hoe het is om met katten samen te leven. Ik weet uit ervaring dat het eigenzinnige dieren zijn en dat ze alleen dat doen waar zij zin in hebben. Je kunt ze niet africhten als een hond.

Mogelijk kan je nog een keer met grote katten gaan werken. Dit zou je als vrijwilliger bij Pantera kunnen doen. Dat is een roofdierenopvang. Zie www.pantera.nl

Nu heb ik nog een vraag:
Waarom heb je de opleiding gekozen die je nu doet? Kun je dat ook duidelijk voor mij opschrijven?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 november 2006, 11:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies hard nodig!

Nou ik heb al heel mijn leven katten op dit moment 3 stuks en 2 honden, en katten zijn juist leuk omdat ze zo eigenzinnig zijn en zo. Ik vind het geweldig om voor ze te zorgen en om gewoon naar ze te kijken.

Uhm voor deze opleiding heb ik gekozen omdat ik ja heel graag dingen in mijn eigen kamer verander. Ik vind het gewoon geweldig. En dat zou ik ook graag voor andere mensen willen doen. Ondanks ik dan aan hun smaak moet voldoen.

Wat is die opvang ver weg, ik zit in Eindhoven... Jemig maar wel ontzettend leuk zeg.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 november 2006, 13:05
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Advies hard nodig!

Ik snap je motivatie voor je opleiding, omdat ik je enthousiasme lees uit wat je schrijft over het inrichten van je kamer en de ideeën die je hebt voor anderen. Uit wat je schrijft maak ik op dat je op dit moment de juiste opleiding doet.

Wat Pantera betreft: mogelijk kun je daar een keer kijken. Misschien zie je kans om je rijbewijs te halen en dan vind je het misschien niet erg om een eind te rijden voor iets wat je leuk vindt.

Je zou ook kunnen informeren wat de mogelijkheden zijn bij een dierentuin en wat je daar voor werkzaamheden zou kunnen doen. Hou er wel rekening mee, dat het vooral veel schoonmaakwerk zal zijn en dat je niet met de tijgers in één kooi zult zijn. Ik denk dat de tijgers naar een andere ruimte gaan op het moment dat jij de kooi in gaat. Dat geldt natuurlijk ook voor de tijgers in Pantera.

Heb je wat aan dit advies?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 november 2006, 19:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard RE: Advies hard nodig!

Jawel, maar als ik nou dierlijkeproducten moet gebruiken in iemands interieur weet ik wel dat ik op mijn strepen ga staan. En dat wordt niet gewaarderd. Ik zit er aan te denken een opleiding dierverzorging te gaan doen op het helicon. Ik doe nu namelijk een opleiding waar ik opgeleid wordt om in een gordijnatlier te kunnen functioneren.

Mijn droom is wel dat ik iets voor de katachtigen en zo kan gaan doen. Moet ik dit dan mijn droom laten en een interieurstylist worden?

Ik moet wel zeggen dat ik echt heel mijn leven dol op katten ben. Ze nadeed. Ik ben echt gefasineerd door witte tijgers zo mooie beesten, ontroerd raak door het feit dat er zware inteelt is bij deze dieren. En daar graag een verandering in wil maken. Ik heb van alles van tijgers, leeuwen, jachtluipaarden, panters enz enz als ik naar ze kijk kan ik eeuwig blijven kijken. Ik raak verliefd op elk knuffeltje op elke poster alles als ze er maar op staan. De leeuwenkoning is nog steeds mijn favo tekenfilm. Ik kan eeuwig doorgaan over katten, al luisterd men niet.

En zo iets heb ik niet met interieur... Alleen met die katten. Maar dan toch verdient het ander een beter heb ik er gevoel voor... En toch voel ik dat ik zoveel mis wat andere op mijn opleiding wel hebben.

Ik ben gewoon zo in de war...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 november 2006, 20:07
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Advies hard nodig!

Ben je op een opendag geweest bij Helicon? Mogelijk kun je ook een afspraak maken om eens te komen praten, zodat je weet wat de opleiding precies inhoudt en of het de opleiding is die bij je past. Dit zou ik eerst doen, voordat je van school en van opleiding verandert.

Je kunt vanavond of morgen op internet kijken of er binnenkort een opendag is of je kunt naar de school bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Ook kun je op je huidige school gaan praten om te ontdekken of er ook meer mogelijkheden zijn, dan alleen werken in een gordijnatelier. Je kunt ook vertellen over je ideeën en wat je graag zou willen ontwerpen. Misschien hebben ze op school wel tips en/of ideeën voor je.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 november 2006, 20:22
Phantom's schermafbeelding
Phantom Phantom is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2006
Berichten: 9
Phantom is on a distinguished road
Standaard Re: Advies hard nodig!

Wat ik bedoelde was:

http://animal.discovery.com/beyond/p...leId=276485094

Dat filmpje. Die man heeft een beroep hemel i wish i was him!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 november 2006, 20:47
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Advies hard nodig!

Ik heb het filmpje gezien, maar ik denk dat wat die man doet alleen maar mogelijk is als je een tijger groot brengt. Dus dat de tijger je ziet als zijn/haar moeder. Ik kan mij niet voor stellen dat je met een volwassen tijger, die jou niet vanaf zijn jeugd kent, kunt knuffelen. Hoe denk jij hierover? Denk jij dat dit wel kan?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 november 2006, 20:52
Phantom's schermafbeelding
Phantom Phantom is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 november 2006
Berichten: 9
Phantom is on a distinguished road
Standaard Re: Advies hard nodig!

Humm, als hij je kent miss wel. Ligt er ook aan waar hij eerder was.. Was het een huistijger of een wilde tijger. Je kunt met de meesten gewoon in 1 hok staan als je ze maar recht in de ogen blijft aan kijken. Dat het ik ooit op tv gezien. Je hebt overigens wel altijd de kans dat hij aanvalt.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 november 2006, 20:54
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Advies hard nodig!

Denk je dat er huistijgers in Nederland zijn? Dus dat er mensen zijn die een tijger in huis hebben als huisdier?

Stel dat een tijger je aanvalt, wat zou er dan met je gebeuren denk je? Heb je daar ideeën over?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 19:11
Niet de juiste opleiding, graag de brief controleren dutchgirl Sollicitatiebrief en cv 1 9 mei 2006 11:03
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38
Vertel ons over jouw opleiding... René Opleiding kiezen en volgen 0 5 september 2005 17:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon