Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 oktober 2006, 17:00
Selen Selen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Berichten: 3
Selen is on a distinguished road
Standaard motivatie voor stage P&O

Hallo lieve mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen; Ik heb een leuke uitdagende stageplaats gevonden alleen heb ik een probleem ik kan geen leuke of goede motivatie schrijven.
Het betreft een stage P&O functie; Ik hoop dat jullie mij positieve kritiek kunnen geven waardoor mijn motivatie beter zou kunnen worden.
hier komt ie dan;

Op dit moment volg ik een HBO opleiding tot Management, Economie en Rechten (MER).
Ik zit momenteel in mijn derde leerjaar. Tijdens mijn MER - opleiding krijg ik te maken met vakken zoals Thema Arbeidsprocessen en Sociaal Juridisch Management.
Hiervoor heb ik een MBO opleiding tot Administratief Juridisch Medewerker Openbaar Bestuur gevolgd.
Rechten is een van de belangrijke componenten binnen mijn huidige opleiding. Deze component gaat mij moeiteloos af en sociaal recht hiervan interesseert mij enorm.
Ik wil graag mijn theoretische kennis aanvullen met praktijkkennis en denk dat de aangeboden stagefunctie bij ..... hiervoor mogelijk is



Ik hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen ik wil deze stageplaats heel erg
Gr. Selen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 oktober 2006, 17:08
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: motivatie voor stage P&O

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selen Bekijk bericht
ik wil deze stageplaats heel erg
De hamvraag is: waarom? Waarom wil je juist deze stageplaats zo graag?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 oktober 2006, 17:12
Selen Selen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Berichten: 3
Selen is on a distinguished road
Standaard Re: motivatie voor stage P&O

Ik wil heel graag in het betreffende bedrijf werken. P &O spreekt mij sowieso aan en denk dat deze stage plaats een unieke kans is om in de organisatie te komen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 oktober 2006, 18:18
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: motivatie voor stage P&O

Begin je brief met wat je graag wilt en waarom. Vertel dan wat meer over jezelf.

Mijn advies is om de brief opnieuw te schrijven. Laat ons de brief dan opnieuw zien en dan kunnen we je eventueel nog tips geven.

Succes!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 oktober 2006, 22:37
Selen Selen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Berichten: 3
Selen is on a distinguished road
Standaard Re: motivatie voor stage P&O

Alvast bedankt voor een aantal reacties maar.........bij deze sollicitatie hoef ik geen brief te schrijven; het zit namelijk zo:
Ik heb gebeld naar het bedrijf voor wat meer info voor stage en zij hebben mij een sollicitatie formulier ingevuld. Ik moet alleen wat gegevens invullen en in een vakje of hokje of klein vierkant gedeelte moet ik de motivatie schrijven, dus geen complete brief maar een paar zinnen en hier heb ik moeite mee.
Het lukt niet zo om zo'n losse motivatie te schrijven, in een brief kan je veel meer kwijt en meer kanten op maar omdat het een paar zinnen moet zijn spelen de emoties een rol. Ik weet niet echt hoe ik het beste zo'n motivatie kan invullen

Ik wil dit zo graag alsjeblieft help me.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 oktober 2006, 22:58
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: motivatie voor stage P&O

Wij kunnen je niet vertellen waarom jij iets graag wilt en waarom jij vindt dat je geknipt bent voor de baan. Hoe kunnen wij dat nou weten? Dat moet je toch echt eerst zelf bedenken.
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 5 oktober 2006, 00:43
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: motivatie voor stage P&O

Dat is inderdaad niet erg makkelijk, kan ik me goed voorstellen. Wat belangrijk is in zo'n korte motivatie, is dat je aangeeft waarom je het graag zou willen, maar vooral ook wat je de organisatie denkt te kunnen bieden. Jouw stukje is op zichzelf heel positief, maar als je het in wil korten, noem dan dat je je theoretische kennis graag wil aanvullen met de praktijk, en dat de organisatie dit naar jouw mening met de aangeboden stageplaats biedt. Laat de opsomming van je studies eruit (die vul je vast al ergens in), en probeer voor jezelf in kaart te brengen waarom jou de organisatie en de stageplaats aanspreekt (om wat voorbeelden te noemen (afhankelijk natuurlijk van de stageplaats wat van toepassing is): grootte bedrijf, diversiteit, interessante projecten, complexe arbeidsvraagstukken, de variatie in de functie, het begeleiden/adviseren van mensen). Je vindt sociaal recht bijvoorbeeld erg interessant. Hoe denk je dat toe te kunnen passen binnen de stageplaats? Welke mogelijkheden denk je dat het bedrijf daarin biedt? Wat zou jij het bedrijf daarin kunnen bieden? Dit gaat erg ver, maar brengt je misschien wel op een idee.

Aan de andere kant kun je het meer richten op je persoonlijkheid: bijv. Je kunt je goed verplaatsen in de wensen en mogelijkheden van andere mensen, en wil dit graag toepassen binnen de organisatie. Gebruik hiervoor je eigen competenties (misschien ben je analytisch sterk, of communicatief vaardig, of...).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help! P&O medewerker Shady Sollicitatiebrief en cv 4 23 september 2006 21:20
motivatie hbo niveau Suraja Sollicitatiebrief en cv 2 15 augustus 2006 16:59
Openingszin Sollicitatie Administratief medewerker P&O Pietje Sollicitatiebrief en cv 3 10 april 2006 12:06
Tips voor motivatie in open sollicitatiebrief? Miselle Sollicitatiebrief en cv 4 17 november 2005 15:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon