Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 februari 2010, 22:47
Letta Letta is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 2
Letta is on a distinguished road
Standaard Alleen op kantoor met de baas?

Hallo, ik heb zaterdag een tweede sollicitatiegesprek bij een financiële instelling. Het eerste gesprek was prettig alleen bleek dat ik de dame die er nu zit ga vervangen en ik dan alleen met de baas werk. Hij is er sowieso 1 dag in de week niet en dan zit ik dus de hele dag alleen. Ik ben gewend in mijn vorige werk om veel contact te hebben met klanten en instellingen, waar je mensen op den duur zolang kent dat je wel eens gezellig een praatje tussendoor maakt. En bovendien werkte ik met meerdere collega´s, waar je altijd wel even mee kletste tussendoor.

Ik vraag me heel erg af of dit wel een baan voor mij is. Inhoudelijk is het heel leuk werk, maar ik ben bang dat ik heel erg ga vereenzamen op den duur. Met de klanten van dit bedrijf heb je een korte tijd vrij intensief contact, maar daarna zie je ze, bij wijze van spreken, jaren niet weer.

Ik hoef echt niet de hele dag te kletsen, maar ik heb zo´n gevoel dat dit wel erg solistisch is.

Iemand ervaring in een soortgelijke situatie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2010, 23:09
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Alleen op kantoor met de baas?

Hoi Letta,

Op dezelfde overwegingen die jij noemt, heb ik een keer een baan afgewezen.

Tip: Luister goed naar je innerlijke stem.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 februari 2010, 14:53
jvs jvs is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2009
Berichten: 19
jvs is on a distinguished road
Standaard Re: Alleen op kantoor met de baas?

Hi Letta,

Het zal inderdaad afhangen van het feit ofdat je introvert of extravert bent en zoals ik het leest ben jij eerder extravert (graag praatje maken, contact hebben met klanten en instellingen, etc.)

Misschien kan je aan je eventuele toekomstige baas vragen ofdat je af en toe terug kan gaan naar je klanten om te horen ofdat alles nog steeds goed is en ofdat je prospectie mag doen voor nieuwe klanten. Misschien kan je ook vragen om trainingen te volgen en naar seminars te gaan.

Als hij daarmee instemt zorg er dan ook voor dat dit in je functieomschrijving vermeld staat. Op deze manier kan je er later naar verwijzen als het er toch niet van zou komen.

Ook zal je je moeten afvragen ofdat je het echt ziet zitten om heel de dag met je toekomstige baas samen te zitten. Als je er nu al een slecht gevoel
bij hebt zal dat wss niet verbeteren en dan kan een werkdag lang duren.

Groeten,
__________________
Johan Van Steen
www.zen-op-kantoor.net
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dilemma: werken kost ons eigenlijk alleen maar geld Miss Loopbaanvragen 0 21 december 2009 12:20
Korter willen werken, hoe moet ik dit mijn baas vertellen? frb Loopbaanvragen 3 14 november 2009 17:04
Privézaken regelen in de baas zijn tijd jolandahouwer Je rechten en plichten als werknemer 5 9 januari 2009 02:53
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 22:56
Titulatuur BEc en LLM of alleen LLM? JanStock Opleiding kiezen en volgen 8 11 juni 2008 02:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon