Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 maart 2014, 17:22
Peertje30 Peertje30 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1
Peertje30 is on a distinguished road
Exclamation Bedrijfseconomie wiskunde hbo

Hallo iedereen,

Momenteel volg ik de opleiding sociaal maatschappelijke dienstverlening mbo niveau 4. Ik zit in het examen jaar en ben eigenlijk al gewoon klaar, ik heb al m'n examens enzo ook al gehad. Ook goede cijfers gehaald. Ik heb me ingeschreven voor de opleiding bedrijfseconomie omdat ik m&o een leuk vak vind ( ik heb het niet op school gehad maar ik heb uit nieuwsgierigheid het boek van mijn nichtje helemaal gemaakt).Nu zit ik eigenlijk met de vraag: is de opleiding bedrijfseconomie wel haalbaar als je niet zo goed bent in wiskunde? De motivatie is er sowieso wel, maar ik wil een realistisch antwoord want ik hoor van veel mensen dat het toch wel een moeilijke opleiding is, overigens zijn mijn Engels en Nederlands goed op niveau.

Groetjes.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 maart 2014, 22:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Waar staat M&O voor? Als het management en organisatie is dat je een leuk vak vindt, dan kan je misschien beter voor bedrijfskunde kiezen. Daar krijg je ook wat bedrijfseconomie, maar in ieder geval minder diep dan bij de opleiding bedrijfseconomie of accountancy. Bedrijfskunde gaat weer in op bedrijfskundige en managementvraagstukken.

Voor bedrijfseconomie hoef je, zover mij bekend, niet per se enorm goed in wiskunde te zijn, maar je moet wel kunnen rekenen. En je moet het leuk vinden.

Wat je kan doen is wellicht wat boeken in de richting van bedrijfseconomie bekijken. Of wellicht een proefexamen downloaden en eens kijken hoe het eruitziet. Op de site van de associatie (associatie.nl) heb je een aantal proefexamens van bedrijfseconomische vakken. Kijk er eens naar. Misschien lijkt het je leuk om de formules te leren en om te leren om dergelijke vraagstukken op te lossen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2014, 19:48
loivy loivy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2014
Berichten: 12
loivy is on a distinguished road
Standaard

Je hoeft niet perse goed te zijn in wiskunde om de opleiding te kunnen doen/halen. Natuurlijk is het wel makkelijker als je er goed in bent, het kost alleen wat meer energie en tijd om de formules/berekeningen etc. te begrijpen en uiteindelijk toe te passen.

Wat men zegt veel oefenen!! Dan wordt het steeds makkelijker...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2014, 21:23
Klaas-Jan van Dijk
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Volg ZSM HAVO/VWO wiskunde bijles. De meeste MBO4-ers die doorstromen naar HBO halen hun P niet vanwege wiskunde.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Civiele Techniek en niet sterk in wiskunde: hbo haalbaarder dan TU? Case-Inter Opleiding kiezen en volgen 3 10 augustus 2011 02:51
Hbo bedrijfseconomie voltijd Wendy21 Opleiding kiezen en volgen 15 31 maart 2010 12:48
21+ bedrijfseconomie HBO wat kan ik verwachten? mirella Opleiding kiezen en volgen 0 6 juli 2009 22:32
Bedrijfseconomie Universiteit > HBO Accountancy? Neverlight Opleiding kiezen en volgen 3 24 maart 2009 16:35
HBO bedrijfseconomie in deeltijd Erik33 Opleiding kiezen en volgen 1 30 januari 2009 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon