Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 2 januari 2011, 13:51
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard Leuke niet-kantoorbanen?

Hoi,

Ik werk voor een bedrijf waarvoor ik content (voornamelijk nieuwsberichten) schrijf. Dat werk doe ik vanuit thuis. Ik zit dus 8 uur per dag/ 40 uur per week achter de computer nieuwsberichten te schrijven. Het is niet alleen vreselijk eenzaam (alleen via internet contact met collega's) maar ik heb ook totaal geen afwisseling. Daarnaast krijg ik last van mijn ogen doordat ik zoveel uren achter de computer zit.

Als ik op internet zoek dan lijkt het alsof alle banen tegenwoordig fulltime kantoorbanen zijn. Eerder heb ik o.a. bij de ABN Amro bank en Rabobank gewerkt. Dat vond ik verschrikkelijk! De cultuur, de mensen, het werk, de kantoormentaliteit. Daar pas ik totaal niet!

Ik ben juist informeel en dienstverlenend (ik vind het erg leuk om andere mensen te helpen/ begeleiden). Talen zijn mijn grote passie (vooral het Spaans). Afwisseling qua werkplek (niet 40 uur per week op een bureaustoel) en werkzaamheden is essentieel. Een baan als vertegenwoordiger zie ik niet zitten omdat ik niet het karakter heb om dingen te verkopen.

Inmiddels heb ik mijn droombaan (werk waarbij je moet reizen) vaarwel gezegd. Het lijkt me niet realistisch om een baan te vinden waarbij je regelmatig moet reizen.

Ik heb gedacht aan werk zoals relatiebeheer maar dat gaat vaak gepaard met acquisitie (verkooptargets e.d.). Alleen maar relatiebeheer komt zelden of nooit voor. Journalist is een andere optie maar ik zie mezelf niet als een brutale journalist, daar ben ik te zachtaardig en bescheiden voor. Daarnaast is het tegenwoordig erg lastig om werk te vinden in de journalistiek. Of wellicht iets met inspectie of kwaliteitsbeheer (dat je op pad moet om inspecties/ controles uit te voeren)?

Ik heb Heao marketing gedaan en ik heb Nima a + b. Eerlijk gezegd ben ik op zoek naar mensen die mij op ideeën kunnen brengen. Er moeten leuke, interessante functies zijn. Het kan niet zo zijn dat alle banen fulltime kantoorbanen zijn.

De dag dat ik verlost ben van 40 uur per week achter de computer op kantoor zal de gelukkigste dag van mijn leven zijn! Ik kan er totaal niet tegen om 40 uur per week op een bureaustoel achter de computer te zitten. Deels op kantoor is geen probleem. In een fulltime kantoorbaan voel ik me opgesloten. De gedachte dat je de hele dag/ week op datzelfde kantoor zit verafschuw ik.

Ik hoop dat iemand mij op ideeën kan brengen. Alle tips qua werk en functies zijn van harte welkom. Ik zou het liefst in contact komen met een soort van arbeidsmarkt deskundige die weet wat er allemaal mogelijk is qua werk, functies, beroepen. Die kennis mis ik waardoor het erg lastig is om gericht te zoeken.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 09:46
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon