Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 april 2012, 13:58
luna luna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2012
Berichten: 2
luna is on a distinguished road
Standaard Startsalaris in andere sector

Hallo experts,

Ik heb een prangende vraag: Ik werk sinds 10 jaar parttime in de verpleegzorg. In juni dit jaar rond ik mijn avondstudie MBO Bedrijfs- en Financiele administrateur Niveau 4 af.

Momenteel rond ik mijn stage bij een bedrijf bij de financiele afdeling af. Dit bedrijf wil mij graag houden en heeft mij een jaarcontract aangeboden. Ik wil graag in op dit aanbod. Echter een paar dingen:

- Het salaris wat ze willen aanbieden is 2148 euro (gebaseerd op 40 uur). Reden hierachter: nul-jaar ervaring.

Maar ik vroeg me af: aangezien mijn huidige salaris in de zorg 2700 euro bedraagt (gebaseerd op 40 uur), en ik al 10 werkervaring heb (ben nu 36 jaar): is het niet meer dan terecht om een hoger startsalaris te vragen?

Is het niet zo dat je laatst verdiende salaris, ook al verdien je het in een andere bedrijfssector, moet meetellen bij salarisaanbod/onderhandeling ?

Alvast bedankt voor het antwoord. Heb eigenlijk as. maandag deze duidelijkheid nodig, aangezien ik dan de laatste kans heb voor de salarisonderhandeling.

Met vriendelijke groet,

Luna
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2012, 20:48
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Bruto is het een behoorlijke stap, maar netto zal dat wellicht minder groot uitpakken.
Ik denk dat je de stap terug moet accepteren, maar dat je wel de ervaring van je stage mee moet tellen. Je mag in de onderhandeling zeker aangeven dat je daardoor het startsalaris minimaal 150 euro bruto hoger had ingeschat.