Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 april 2012, 13:58
luna luna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2012
Berichten: 2
luna is on a distinguished road
Standaard Startsalaris in andere sector

Hallo experts,

Ik heb een prangende vraag: Ik werk sinds 10 jaar parttime in de verpleegzorg. In juni dit jaar rond ik mijn avondstudie MBO Bedrijfs- en Financiele administrateur Niveau 4 af.

Momenteel rond ik mijn stage bij een bedrijf bij de financiele afdeling af. Dit bedrijf wil mij graag houden en heeft mij een jaarcontract aangeboden. Ik wil graag in op dit aanbod. Echter een paar dingen:

- Het salaris wat ze willen aanbieden is 2148 euro (gebaseerd op 40 uur). Reden hierachter: nul-jaar ervaring.

Maar ik vroeg me af: aangezien mijn huidige salaris in de zorg 2700 euro bedraagt (gebaseerd op 40 uur), en ik al 10 werkervaring heb (ben nu 36 jaar): is het niet meer dan terecht om een hoger startsalaris te vragen?

Is het niet zo dat je laatst verdiende salaris, ook al verdien je het in een andere bedrijfssector, moet meetellen bij salarisaanbod/onderhandeling ?

Alvast bedankt voor het antwoord. Heb eigenlijk as. maandag deze duidelijkheid nodig, aangezien ik dan de laatste kans heb voor de salarisonderhandeling.

Met vriendelijke groet,

Luna
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2012, 20:48
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Bruto is het een behoorlijke stap, maar netto zal dat wellicht minder groot uitpakken.
Ik denk dat je de stap terug moet accepteren, maar dat je wel de ervaring van je stage mee moet tellen. Je mag in de onderhandeling zeker aangeven dat je daardoor het startsalaris minimaal 150 euro bruto hoger had ingeschat.
Maak afspraken in de onderhandeling over de beloning na je functionerings en beoordelingsgesprek.

Wat het belangrijkste is, is of je de stap terug ook zelf aan kan. Kun je voldoen aan al je vaste lasten en heb je dna nog over om te kunnen leven? Als dat niet zo is, dan ga je een probleem krijgen.

Succes met je onderhandeling.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2012, 11:33
luna luna is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 april 2012
Berichten: 2
luna is on a distinguished road
Standaard

Erg bedankt Rens voor de tips. Ik zal ze meenemen morgen.

Het is zeker financieel een stap achteruit (ben nu 36), maar ik wil graag deze sector switch doen. Ik zie geen perspectief om tot mijn 65e patiënten te blijven tillen en wassen. Dus ik hoop dat het bedrijf zich kan vinden met de 150 euro verhoging.

Groeten,

Luna
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
Van kantoorwerk naar groene sector.. hallosunshine Loopbaanvragen 8 16 mei 2013 19:40
Als bčta werk vinden in een andere sector Hermione Loopbaanvragen 6 18 augustus 2011 20:56
Motivatie voor andere baan tara Alle andere carričreonderwerpen 1 17 januari 2008 19:10
Jeugdloon bij Startsalaris? Saranne Salaris 3 13 maart 2006 18:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon