Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 oktober 2014, 19:43
Berbarob Berbarob is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2014
Berichten: 2
Berbarob is on a distinguished road
Standaard Geen idee welke bijbaan bij mij past

Beste allemaal,

Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd van de masteropleiding business administration aan de VU.
Ik weet al een tijdje dat ik graag wil ondernemen en ben momenteel bezig om samen met een vriend van me een bedrijfje op te starten, een adviesbureau toegespitst op crowdfunding.
Omdat het voor ons beiden onze eerste onderneming is en we geen idee hebben of het succesvol gaat zijn (wat we natuurlijk wel hopen), en omdat het áls het een succes blijkt te zijn maanden of zelfs jaren kan duren voordat het winstgevend is, ben ik nu al een paar weken op zoek naar een bijbaan voor 3 of 4 dagen in de week.

Ik heb voor mezelf nagedacht over wat ik wil, hier kwam ongeveer uit dat ik graag met jonge mensen wil werken (ik ben zelf 25) in een informele sfeer. Ik vind gezelligheid en plezier heel belangrijk en status en macht minder belangrijk.

Ik heb naar aanleiding hiervan bedacht dat een functie in de horeca me erg leuk lijkt. Ik heb daartoe bij een aantal cafe's gesolliciteerd en heb bij een cafe nu twee dagen gewerkt, en nu al te horen gekregen dat ze me niet geschikt vinden omdat ik de nodige ervaring mis en ze op dit moment geen leidinggevende hebben (het is een beetje chaotisch), waardoor ze behoefte hebben aan iemand met veel horeca ervaring.

Ik zou graag in de horeca willen werken, maar heb dus geen ervaring en ben van nature niet heel handig met het lopen met dienbladen en kopjes op schoteltjes omdat mijn handen vaak een beetje trillen (wat overigens niets met zenuwachtigheid oid. te maken heeft).

Ik heb morgen een sollicitatie bij een hip restaurant-achtig iets met veel jonge mensen, maar ben bang dat ik daar om dezelfde redenen niet aangenomen ga worden.

Wat ik jullie wil vragen is hoe jullie deze situatie zien, wat jullie mij aanraden en of jullie ideeën hebben over baantjes waarbij je wel in een drukke, gezellige, informele, sociale werksfeer zit met veel jonge mensen, maar niet per se heel goed hoeft te zijn in het lopen met dienbladen of schoteltjes met thee en koffie.

Jullie zouden me hier erg mee kunnen helpen, want op dit moment ben ik een beetje zoekende. Ik sta heel positief in het leven en zal nooit depressief of iets dergelijks worden, maar heb wel behoefte aan een soort van korte termijn doel, aan weten wat ik wil doen zodat ik daar voor kan gaan.

bij voorbaat dank voor jullie tijd en hulpvaardigheid
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 oktober 2014, 11:31
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik zie je bericht nu pas. Hoe was je sollicitatiegesprek gisteren? Verliep het goed?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 oktober 2014, 12:57
Berbarob Berbarob is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2014
Berichten: 2
Berbarob is on a distinguished road
Standaard

Dank voor je reactie.

Ja, het sollicitatiegesprek verliep goed en ik heb er een positief gevoel aan overgehouden.
Ik hoor deze week of anders volgende week of ik bij ze mag komen werken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 oktober 2014, 14:48
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dat is goed om te horen! Even afwachten dus ... Ben je intussen ook nog aan het rondkijken voor andere bijbanen of focus je je huidige sollicitatie?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat past bij mij? Daannij Loopbaanvragen 2 16 december 2013 22:09
Ik heb geen idee hoe ik verder moet Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 5 5 december 2006 20:54
Geen idee welke opleiding ik wil volgen Soave Opleiding kiezen en volgen 4 21 september 2006 18:09
Ik heb werkelijk geen idee! cherry Opleiding kiezen en volgen 1 6 september 2006 16:27
Welke opleiding past bij mij? Anique Opleiding kiezen en volgen 1 2 augustus 2006 10:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon