Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2008, 12:39
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard werk zoeken. goede manier?

Hoi,

Ik ben pas afgestudeerd en wil nu graag gaan werken. Maar hoe pak ik dat aan? Ik kijk iedere dag op internet en in de krant en zo, maar kan niet echt iets vinden.

Indien mogelijk zou ik graag in de regio willen werken, maar hoe vind ik die vacatures?

Iemand tips of adviezen om werk te vinden? Of toch gewoon naar het uitzendbureau gaan?

Ik hoor graag jullie mening of jullie eigen ervaringen.

Groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2008, 12:59
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: werk zoeken. goede manier?

Dag Student,

vacatures zoeken en inschrijven bij uitzendbureaus zijn natuurlijk goede manieren om banen te vinden. Het is echter wel belangrijk dat je (een beetje) weet wat je zoekt. Je kunt dan veel gerichter gaan zoeken. Zeker als je graag in een bepaalde regio wilt werken kun je bedrijven dan ook gerichter benaderen. Bovendien kun je via via gaan zoeken. Dat werkt vaak heel goed, zeker als starter.
Welke opleiding heb je gedaan, wat voor baan zoek je en in welke regio?
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2008, 13:14
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard Re: werk zoeken. goede manier?

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik heb HBO-rechten gestudeerd. Ik zou graag in Noord-Brabant willen werken. In de buurt van Den bosch, maar ben ook bereid wat verder te reizen. Dat is niet zo'n probleem.

Wat ik precies wil vind ik nog wel heel moeilijk. Maar ik zou graag in de sector privaatrecht willen werken. Mijn interesse is best wel breed en ik vind veel leuk. Maar bijvoorbeeld personen- en familierecht of arbeidsrecht. Maar ik heb dus geen universitaire opleiding, wat het misschien lastig maakt.

Ik denk dat ik ook nog niet zo goed weet welke functies er allemaal zijn.

Ik hoop dat je advies hebt!

Groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2008, 13:36
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: werk zoeken. goede manier?

Beste student,

Heb je ook op school gevraagd wat je met je opleiding kunt? Je zou een gesprek aan kunnen vragen met de decaan van de school waar je de opleiding hebt gedaan.

Je kunt ook kijken op de site van de school bij de opleiding en mogelijk wordt er in het promotiestukje over de opleiding aangegeven wat je met de opleiding kunt.

Kun je hier iets mee?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 maart 2008, 13:42
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard Re: werk zoeken. goede manier?

Hoi,

De opleiding is heel breed en op school zeggen ze steeds dat je er heel veel mee kunt. Maar de opleiding bestaat nu ongeveer 5 jaar dus redelijk nieuw. Maar ik heb toch het gevoel dat je met universiteit veel meer kunt. Maar ik zal eens kijken op de site van school of daar iets op staat.

Bedankt voor je reactie.

Groet,
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 maart 2008, 13:57
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: werk zoeken. goede manier?

Er zijn ook allerlei tijdschriften voor studenten/starters waar je je gratis op kunt abonneren en waar je misschien inspiratie uit kunt putten. Bijv. nobiles (heeft ook een juristengids), sum, carp (is meer voor werkenden) en de intermediair-startersgids.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 maart 2008, 14:07
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard Re: werk zoeken. goede manier?

Hoi,

Ik ben aangemeld bij intermediair dus die ontvang ik wekelijks. Dan ga ik nog even kijken bij Nobiles.

Groet,
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 maart 2008, 14:26
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: werk zoeken. goede manier?

het werkt vaak goed om met mensen te gaan praten die (ongeveer) het werk doen wat jij graag wilt. Vraag hen wat de functie inhoud, hoe hun dag eruit ziet, wat voor taken ze hebben en wat jij moet doen om daar te komen. Het 'makkelijkste' is om met mensen te beginnen die je al kent die dat werk doen. Ken je nog niemand in deze functie(s) dan kun je ook gewoon bedrijven opbellen, zeggen dat je je aan het orienteren bent op .... functie en vragen of je eens langs mag komen voor een informatief gesprek over deze functie. Op deze manier doe je veel informatie en contacten op en soms rolt er zelfs meteen een baan uit dit soort gesprekken.
Ik hoop dat je zo weer wat verder kunt.

Veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 maart 2008, 14:31
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: werk zoeken. goede manier?

Als ze op school zeggen dat je er veel mee kunt dan kunnen ze je waarschijnlijk ook wel zeggen bij wat voor bedrijven je kunt solliciteren. Misschien toch even terug naar school, om gerichte vragen te stellen.

Waar heb je stage gelopen en de rest van de studenten? Dat zijn bedrijven waar je naartoe kunt schrijven.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 maart 2008, 14:46
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard Re: werk zoeken. goede manier?

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ja, dat klopt. Maar dat kan bij bedrijven, de overheid, politie, dienstverlening, banken, verzekeraars, advocaten, notarissen enz.

Maar heb de nobiles gids besteld. Op de site van school worden soms vacatures geplaatst dus ik hou het allemaal even in de gaten.

Ik begrijp dat je niet meteen een passende baan kan vinden, maar dat thuis zitten bevalt me ook niet echt.

Groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom ben je tevreden met je werk? Jerry22 Alle andere carrièreonderwerpen 2 28 mei 2013 20:31
Sollicitatiebrief consulent werk en inkomen Lena22 Sollicitatiebrief en cv 1 7 september 2007 09:29
Sollicitatiebrief Parttime werk in bediening /\/\a®ie|<e Sollicitatiebrief en cv 5 29 maart 2007 14:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon