Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 september 2009, 13:24
monalisa24 monalisa24 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 september 2009
Berichten: 1
monalisa24 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie bij administratiekantoren: ambitie eigen kantoor vermelden?

Beste lezers,

Momenteel ben ik bezig om een open sollicitatiebrief op te stellen om deze dan naar alle administratie-, accountantskantoren op te sturen. In de brief moet je ook vermelden waarom je graag bij een administratiekantoor wil werken. Ik wil zelf namelijk in de toekomst een administratiekantoor openen. Voordat ik dat wil doen wil ik graag eerst heel veel werkervaring opdoen. Is het verstandig om in de brief te vermelden dat ik dus ooit een administratiekantoor wil beginnen en daarom bij hun de juiste werkervaring wil opdoen of zal dit juist in mijn nadeel werken.
Ik hoop dat iemand mij hierover advies kan geven.

Alvast Bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 september 2009, 15:01
Amahoela Amahoela is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Berichten: 3
Amahoela is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie bij administratiekantoren: ambitie eigen kantoor vermelden?

Hoi Mona Lisa,

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, maar dan op een ander werkgebied... Ik zou namelijk in de toekomst graag mijn eigen kinderactiviteitencentrum op een (mijn) boerderij willen beginnen, maar wil nu uiteraard ook eerst ruim ervaring opdoen in de kinderopvang of BSO.

Ik zou het niet in je brief verwerken. Wellicht als je uitgenodigd wordt voor een gesprek kun je vertellen dat je de ambititie hebt om op termijn je eigen kantoor te beginnen, wellicht dat je er nog niet uit bent op welke locatie dus dat hoeft niet per definitie dan concurrentie te zijn voor het bedrijf waar je nu solliciteert.

Misschien dat je als motivatie in je brief kunt schrijven dat je graag met en voor mensen werkt in een ondersteunende functie, dat je graag plant, regelt en organiseert.
Bijvoorbeeld.

Succes in ieder geval
Groetjes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 september 2009, 15:31
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie bij administratiekantoren: ambitie eigen kantoor vermelden?

Nee, dat is niet verstandig. Ook tijdens het gesprek zou ik het niet vertellen.
Het zal zeer zeker in je nadeel werken, want eigenlijk zeg je tegen je potentiele werkgever dat je ambities niet bij zijn bedrijf liggen. Dat wil een werkgever niet horen...

Doe eerst maar eens werkervaring op en blijf jezelf ontwikkelen door middel van cursussen en dergelijke. Na een aantal jaren werk- en levenservaring kun je dan alsnog voor jezelf de balans opmaken: wil ik in loondienst blijven of begin ik voor mezelf? Misschien kom je er met het verstrijken van de jaren achter dat je ambities helemaal niet liggen bij het runnen van een eigen zaak. Het klink heel leuk, maar van een gespreid bedje waar bijna alles voor je geregeld is (pensioen, wao, verzekeringen) ga je naar een onzekere situatie waarin je alles zelf moet regelen. Vraag je goed af of je dat wilt en of je kunt leven met die extra onzekerheid.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 09:20
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22
vraagje over verhuizing/locatie bij open sollicitatie student Sollicitatiebrief en cv 2 11 maart 2008 11:50
Open sollicitatie naar parttime baan bij Gemeente. Graag jullie kritische mening Synove Sollicitatiebrief en cv 2 26 september 2006 14:09
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon