Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 juli 2012, 18:13
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard Hakkelig telefoongesprek gehad met recruiter, recht proberen te zetten in brief?

Hey allemaal,

Ik heb zojuist een nogal hakkelig telefoongesprek gevoerd met de recruiter van een redelijk klein bedrijf. Ik probeerde wat infomatie los te krijgen over een vacature, maar er kwam niet veel uit. Nadat ik bleef aandringen kwam er uiteindelijk een opsomming van droge feiten, die ik meerdendeel al wist (omdat ze ook op de website of elders te vinden zijn). Ik kon niet anders deze feiten telkens droog te bevestigen (terwijl ik ze dus al wist). Het lukte mij niet om er een echt gesprek van te maken, laat staan dat er energie of dynamiek was in dat gesprek. D'r was dus abosluut geen klik, kort gezegd.

Nou weet ik ook niet of die vacature echt iets voor mij is. Ogenschijnlijk lijkt hij heel mooi bij mij te passen, maar ik heb toch zo mijn twijfels. Ik ben bang dat deze twijfels ook zijn overgekomen op die recruiter. Maarja, een operationele marketing-communicatiefunctie vinden (daar gaat het om), zonder ervaring daarin en zonder hbo-diploma (nog niet), is bijna onmogelijk. Vandaar, dat ik toch even belde in de hoop wat meer info los te krijgen, wat dus uitliep op een misser. Achteraf bezien, had ik niet moeten bellen.

Maar dat is dus nu wel gebeurd en hoe nu verder? Toch nog altijd wel solliciteren of hier beter van afzien? En als ik solliciteer, is het dan verstandig dit slechte telefoongesprek recht proberen te zetten? Bijvoorbeeld met een zin als: "Ons eerste telefoninsch contact was nog niet zo sprankelend, maar in een persoonlijk gesprek overtuig ik u graag waarom ik de geschikte persoon ben voor deze functie" [de toon is misschien te hard, maar het gaat even om de insteek].

Of doe ik er verstandiger aan geen verwijzing naar dat telefoongesprek in de brief op te nemen? En het vervolgens maar op het gesprek proberen recht te breien (als dat gesprek er komt ).

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover!

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juli 2012, 22:51
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Tsja, dat kan weleens gebeuren. Geeft niks.

Ik zou niet proberen het in je brief recht te zetten. Dat is wrijven in een vlek en zet het matige telefoongesprek op de agenda voor het sollicitatiegesprek.

Als je het toch nog de moeite waard vind, zou ik een gewone sollicitatiebrief sturen, zonder verwijzing naar het verloop van het telefoontje.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 juli 2012, 23:15
anagelina78 anagelina78 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2012
Berichten: 10
anagelina78 is on a distinguished road
Standaard

ik zou zeker niet refereren aan het telefoongesprek, gewoon een mooie brief schrijven.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juli 2012, 00:18
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Dank voor jullie reacties.

Ik ga mee in jullie adviezen en zal er een mooie brief van proberen te maken .

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juli 2012, 02:21
Geery Geery is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 14
Geery is on a distinguished road
Standaard

Gewoon schrijven en niks over telefoontje los laten. Maar bedenk wel of je het echt wilt!
Succes Geery
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 juli 2012, 17:35
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Een recruiter is iets anders dan een collega. Gewoon schrijven en op gesprek gaan is het beste. Dan merk je vanzelf wel of er een klik is.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 1 augustus 2012, 14:29
Caily Caily is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2012
Berichten: 13
Caily is on a distinguished road
Standaard

Beste,

Ik zou me daar niet al te druk om maken. Met een goede brief en CV moet het goed komen Succes!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 augustus 2012, 20:55
sweetbrowngirl sweetbrowngirl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2012
Berichten: 5
sweetbrowngirl is on a distinguished road
Smile

Ik zou niet verwijzen naar het telefoon gesprek, en je weet zo wel wat meer voor jezelf, ondanks dat er niks uitkwam.

Daarnaast een goede brief schrijven nee heb je altijd, ja kan je krijgen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon