Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 september 2008, 13:11
Dien Dien is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2008
Berichten: 6
Dien is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie naar docent Frans

Hoi!

Ik heb een brief gestuurd voor docent Frans. Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden, dan kan ik de volgende keer misschien wat dingen veranderen. Waarschijnlijk krijg ik de baan toch niet, omdat er volgens mij al voldoende kandidaten zijn. Maar ja. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis.

............
............
............

.........., 8 september 2008

Aan: ...............
t.a.v. ..................



Geachte heer ...........,

Middels dit schrijven wil ik mijn interesse kenbaar maken voor de vacature docent Frans op .......................

Wat denk ik in huis te hebben?
- Een afgeronde opleiding docent Frans aan de .....................
- Affiniteit met jongeren en een goed inlevingsvermogen.
- In staat om leerlingen te motiveren en afwisseling aan te brengen in de lessen.
- Het vermogen om in simpele taal complexe opdrachten en grammatica uit te leggen.

Van jongs af aan heb ik een grote interesse voor de Franse taal en cultuur gekoesterd. Na het behalen van mijn havo-diploma was de lerarenopleiding Frans dan ook een logische keuze. Me verdiepen in een vreemde taal in combinatie met het leraarschap was voor mij ideaal. Iedere dag werken met jonge mensen is elke keer voor een verassing staan.

Tijdens mijn opleiding heb ik meerdere keren kennis gemaakt met het beroepsveld. Mijn laatste ervaring heb ik opgedaan op het ...........................waar ik gedurende een jaar les gaf aan eerste en tweede klassen vmbo en havo. Een leerzame en vooral leuke periode waarin het op een positieve manier overbrengen van de Franse taal voorop stond.

Eenmaal in het bezit van mijn diploma, stond ik voor een dilemma: een baan zoeken of nog een studie volgen. Omdat ik 21 jaar was, heb ik voor het laatste gekozen en besloot ik na de opleiding een studie journalistiek te doen. Een goede keuze, omdat ook dit vak mij goed bevalt. Toch mis ik het omgaan met jongeren, het meedenken over hun toekomst en het begeleiden in het leren van een vreemde taal.

Momenteel geef ik één dag per week lessen Frans ........................, wat mij genoeg ruimte geeft om ook op een andere school te werken. Uw aandacht voor de leerlingen, de sfeer van geborgenheid die u op uw school creëert alsmede uw innovatieve werkwijze, spreken mij aan. Door mijn affiniteit met jonge mensen denk ik een nuttige bijdrage te kunnen leveren.

Ik hoop het een en ander in een gesprek te mogen toelichten.


Hoogachtend,
.....................
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 september 2008, 14:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Sollicitatie naar docent Frans

Hoi Dien,

Even een opmerking tussendoor. Je zegt al direct dat je denkt deze baan eigenlijk niet te zullen krijgen omdat er volgens jou al genoeg kandidaten zijn? Dat kun je ook op een positieve manier bekijken. Jouw brief moet er dan ECHT uitspringen en meteen om aandacht schreeuwen. Jij wilt deze baan heel heel erg graag. Is er niet een mooie Franse toepasselijke
uitdrukking waarmee jouw brief kan beginnen? En ik zou nog veel duidelijker vertellen waarom jij nou precies daar wilt werken. Heb jij al gebeld om wat vragen te stellen over de functie?

Zorg dat je veel streepjes voorhebt op andere kandidaten. Hoe goed de anderen ook zijn,
er wordt er altijd maar eentje (de best passende) gekozen!

Heel veel succes en laat ons even weten hoe het afloopt :-)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 september 2008, 18:39
Dien Dien is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2008
Berichten: 6
Dien is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie naar docent Frans

Ha gast!

Nou, ik ben uitgenodigd hoor. Ben blij dat ik hem verstuurd heb. Het idee was meer een goede solicitatiebrief hebben om voor de klas te kunnen:-). Maar dank voor je reactie!

Groetjes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 september 2008, 18:56
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie naar docent Frans

Succes met je sollicitatiegesprek
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 september 2008, 13:20
sjaakbonestaak sjaakbonestaak is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 september 2008
Berichten: 5
sjaakbonestaak is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie naar docent Frans

Succes met je gesprek. Ik vind het ook wel een hele nette, overtuigende brief. Proficiat!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie naar docent vanuit een ander beroep Bredasim Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2008 15:14
Sollicitatie naar verzorgende sabrinafalah Sollicitatiebrief en cv 0 4 september 2007 23:04
Sollicitatie naar Secretaresse shirleydianna Sollicitatiebrief en cv 4 19 augustus 2007 16:35
Sollicitatiebrief docent Frans. Graag jullie commentaren agourfink Sollicitatiebrief en cv 2 6 april 2007 01:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon