Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 januari 2008, 13:24
rab rab is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Berichten: 2
rab is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief psychologisch (test)assistent

Wat vinden jullie ervan?

Geachte heer/mevrouw ***,

In het derde jaar van mijn studie psychologie heb ik een afstudeerrichting moeten kiezen en mijn interesse ging uit naar arbeids- en organisatiepsychologie. Naar aanleiding hiervan heb ik besloten om te solliciteren naar een functie als (test)assistent van 0-16 uur in de week. Mijn oog viel daarbij gelijk op uw bedrijf. In de onderstaande alinea’s zal ik mijn motivatie en geschiktheid proberen uiteen te zetten.

Uw organisatie kent een lange historie in de wereld van HRM en biedt een groot scala aan producten en diensten aan. Ik ben altijd nieuwsgierig geweest naar de beoordeling en ontwikkeling van mensen en zou graag praktisch inzicht willen vergaren naar hoe dit in zijn werk gaat. Door de professionaliteit en de doelstellingen die uw organisatie ambieert, lijkt *** mij de ideale omgeving om de wereld van HRM te verkennen. Er wordt veel nadruk gelegd op de professionele en persoonlijke ontwikkeling van een individu en dat sluit aan bij mij persoonlijke visie. Ik wil mezelf altijd blijven ontwikkelen en *** biedt daartoe de mogelijkheid.

De filosofie achter *** was van oudsher: “de juiste vrouw op de juiste plaats”. De reden dat ik mezelf voordraag, is omdat ik vanuit mijn opleiding bekend ben met de algemene terminologie van HRM en de grote tests. Ik sta in mijn omgeving bekend om de inzet die ik toon voor mijn werk en ik ben een snelle leerling. Daardoor sta ik altijd open voor het opdoen van nieuwe kennis. Ik ben accuraat en geordend in mijn werk, maar beschik eveneens over snel aanpassingsvermogen waardoor ik zowel in een team als zelfstandig goed functioneer.

Graag zou ik mijn brief en CV toe willen lichten in een persoonlijk gesprek, mocht daartoe een mogelijkheid zijn.

Met vriendelijke groet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 januari 2008, 14:44
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief psychologisch (test)assistent

Beste Rab,

Probeer je te verplaatsen in de lezer van je brief. Hij/zij wil gelijk weten op welke vacature je reageert. Begin daar je brief mee.

Dan vertel je waarom je denkt geschikt te zijn voor deze vacature. Dus wat kan en weet je al en hoe kom je aan deze kennis.

Vervolgens vertel je waarom je bij dit bedrijf wilt werken.

Probeer bovenstaande volgorde aan te houden en kijk dan wat je van je brief vindt. Je kunt hem ook weer op het forum plaatsen.

--------------------------------------------
Probeer achter de naam van de persoon te komen aan wie je de brief richt. De brief wordt hierdoor persoonlijker en hij wordt dan ook eerder gelezen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief stagiaire basisschool Hayal Sollicitatiebrief en cv 7 2 april 2008 20:53
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief Psychologisch testassistent/ adm. medewerker. bianks Sollicitatiebrief en cv 1 2 oktober 2007 14:20
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon