Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juni 2010, 18:24
emerald300 emerald300 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 5
emerald300 is on a distinguished road
Standaard Uitgenodigd voor 2e gesprek!

Hi,
15 juni mag ik komen op het 2e gesprek. Het is voor een functie van Customer Service in de logistiek. Nu ben ik nog nooit op 2e gesprek geweest dus ik vraag me af wat er besproken wordt. Ik heb het gesprek met iemand van personeelszaken en de manager van de afdeling waar ik kom te werken. Ik ben de enige die door is naar het 2e gesprek volgens het uitzendburo.
Ik heb het uitzenburo al verteld wat ik wil verdienen, dus dat weten ze. Wat moet ik hier dan nog meer over onderhandelen?

Tips zijn welkom
Emerald
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2010, 23:36
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Uitgenodigd voor 2e gesprek!

Beste Emerald,

Meestal kun je niet aangeven wat je wilt verdienen. Dat bepaald het uitzendbureau. Of hebben ze gevraagd wat je wilt verdienen?

Je kunt bij het uitzendbureau vragen, waar dit gesprek over gaat. Zij kunnen dit voor je navragen bij het bedrijf.

Heel veel succes met je gesprek en laat even weten hoe het is gegaan.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2010, 13:43
emerald300 emerald300 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 5
emerald300 is on a distinguished road
Standaard Re: Uitgenodigd voor 2e gesprek!

IK heb het uitzendburo gebeld. Ik had al aangegeven hoeveel ik wilde verdienen. Dat krijg ik ook. De 1e 3 maanden ben ik in dienst van het uitzenburo en dan ben ik in dienst van het bedrijf , maar ik krijg gewoon het salaris wat ik wilde hebben.
Ik heb nog een andere vraag. Vandaag ben ik benaderd door een ander bedrijf voor een sollicitatiegesprek op woensdag. Ook een heel leuk bedrijf en heel wat dichterbij dan het eerste bedrijf.
Ik wil graag weten. als ik voor mijn 2e gesprek ga, of ik dan gelijk verplicht ben het arbeidscontract te tekenen of heb ik bedenktijd? Ik wil mijn mogelijkheden bij beide bedrijven natuurlijk goed met elkaar kunnen vergelijken.

MVG
emerald
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 juni 2010, 13:48
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Uitgenodigd voor 2e gesprek!

Meestal is een eerste gesprek een kennismaking en een tweede gesprek een verdieping met meer inhoudelijke vragen. Je krijgt dan meer van die situatieschetsen: "heb je hier en daar ervaring mee? Hoe heb je dat dan opgelost? Hoe zou je dit aanpakken?". Omdat het via een uitzendbureau gaat zal je met de werkgever niet kunnen onderhandelen, tenzij het om werktijden gaat. Wel goed voorbereiden in ieder geval! Succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2010, 23:38
emerald300 emerald300 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 5
emerald300 is on a distinguished road
Standaard Re: Uitgenodigd voor 2e gesprek!

Ik ben op 2e gesprek geweest. Het was inderdaad heel inhoudelijk en met situatieschetsen. Ik heb het er goed vanaf gebracht en ben aangenomen en mag per 1 juli beginnen. Ik ben heel blij met de baan. Maar zoals ik al in mijn eerdere bericht heb gezegd was ik ook uitgenodigd door een ander bedrijf voor een 1e gesprek. Daar ben ik ondertussen ook geweest. De werkzaamheden die ik in het begin daar zal moeten doen, bevallen mij wat minder(het is een echte salesfunctie, dus veel telefonische acquisitie) maar ik kan daar wel op korte termijn doorgroeien naar een hogere functie. Bovendien is het salaris daar minstens 250 euro hoger dan bij het andere bedrijf waar ik al ben aangenomen. Het 1e gesprek ging heel goed en ik verwacht eigenlijk wel dat ik voor een 2e gesprek mag komen. Nu weet ik niet waar voor ik moet kiezen mocht ik ook hier worden aangenomen. Tussen de 1e baan met een minder salaris (na 6 maanden is hier salarisverhoging bespreekbaar) of de 2e baan met een hoger startsalaris.

Emerald
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 juni 2010, 09:34
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Uitgenodigd voor 2e gesprek!

Wat lijkt je het leukst?
Waar voel je je het prettigst?
Met welke chef zou je liever een biertje nemen?

Dit zijn in ieder geval de belangrijkste vragen die ik mezelf zou stellen in deze situatie. Als personeelsfunctionaris, maar ook als medewerker, weet ik hoe belangrijk het is dat mensen *zin* hebben om met elkaar samen te werken. Wanneer die klik er is, dan voel je je prettig, presteer je beter en kun je alles bereiken.

Succes met jouw keuze!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 juni 2010, 09:58
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Uitgenodigd voor 2e gesprek!

(aanvulling om mijn vorige bericht)

Ik zeg niet dat dit de enige belangrijke punten zijn waar je naar kunt kijken. Ik probeerde je hiermee een andere invalshoek aan te bieden.
Misschien maakt het je alleen maar moeilijker
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 juli 2010, 23:59
emerald300 emerald300 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 5
emerald300 is on a distinguished road
Standaard Re: Uitgenodigd voor 2e gesprek!

Hi,

ik ben inmiddels werkzaam bij het 1e bedrijf. Op zich is het wel leuk werk maar het is toch niet helemaal wat ik wil. Mijn collega's zijn allemaal wel aardig maar die klik is er niet. Ik loop de hele dag naar de klok te kijken tot het weer 5 uur is. Ik blijf het werk steeds vergeleken met mijn vorige stageplaats. Dat was een zelfde soort bedrijf in dezelfde branche maar veel gezelliger en in voelde me daar gelijk thuis. Ik had bij mijn stageplaats al eerder gevraagd of er werk was maar er was toen nog geen werk. Nu dat ik 3 weken werk werd ik vandaag (dinsdag) gebeld door mijn stagebedrijf dat er een vacature vrij is en dat ik mag komen op gesprek (donderdag). Ik wil daar heel graag werken maar mijn stagebedrijf weet niet dat ik al een baan heb. Moet ik ze dat vertellen? Ik vind dat zo onbetrouwbaar overkomen. Mijn huidige baan is 40 km rijden en mijn stageplaats 8 km. Ik zit nu nog in mijn proefperiode en zowel ik als mijn werkgever mag opzeggen zonder opgaaf van reden. Ik weet niet hoe ik tijdens het gesprek duidelijk moet maken dat ik het niet naar mijn zin heb bij mijn huidige werkgever. Ik kan niet zeggen dat het werk me niet bevalt want bij mijn nieuwe werkgever ga ik hetzelfde soort werk doen. Ik wil ook mijn collegas niet afkraken omdat ik geen klik met ze heb. Wat kan ik vertellen of moet ik niet vertellen over mijn huidige baan. Moet ik uberhaupt vertellen dat ik een baan heb?

emerald
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 juli 2010, 08:25
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Uitgenodigd voor 2e gesprek!

Waarom zou je de waarheid niet vertellen? Het leven is zo simpel als je niet hoeft te onthouden wie je wat hebt gezegd. Het is altijd mogelijk om eerlijk te zijn als je in je woordkeuze rekening houdt met de ander.

Daarom: vertel de waarheid zonder grof te worden. Je hoeft jouw huidige baan niet af te kraken als je eerlijk vertelt dat je het tijdens je stage enorm naar je zin had. Zo zeer dat je spijt krijgt als je niet op het aanbod in gaat....
En dan snapt iedereen het.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 juli 2010, 23:22
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Uitgenodigd voor 2e gesprek!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Je hoeft jouw huidige baan niet af te kraken als je eerlijk vertelt dat je het tijdens je stage enorm naar je zin had. Zo zeer dat je spijt krijgt als je niet op het aanbod in gaat....
En dan snapt iedereen het.
Prima idee. Dan neem je gewoon netjes afscheid (je weet nooit of je elkaar nog eens tegenkomt) en straks een veel leukere baan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tweede gesprek zelfde persoon Chagendoorn Sollicitatiegesprek 5 30 december 2009 12:28
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48
tweede gesprek zou ik de baan krijgen? tervelde Alle andere carrièreonderwerpen 2 11 januari 2009 20:34
tweede gesprek...wie kan mij adviseren!? Joy1986 Sollicitatiegesprek 1 19 september 2008 17:06
ik ben uitgenodigd voor een gesprek maar net in die tijd op vakantie Suzels Sollicitatiegesprek 1 9 augustus 2006 13:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon