Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 mei 2011, 14:50
docent-biologie docent-biologie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2011
Berichten: 5
docent-biologie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief docent biologie, feedback gevraagd

XXXXXXXX




Betreft: sollicitatie naar vacature docent biologie


Geachte heer X,


Het lijkt me geweldig om mijn handen uit mijn mouwen te steken als docent biologie en mentor op XX. Nadat ik de vacature zag op de website van X, heb ik donderdag jongstleden direct telefonisch contact opgenomen. Ik kom heel graag voor deze functie in aanmerking. Ik ben 3 of 4 dagen per week beschikbaar.


Mijn naam is XX en momenteel werk ik met veel plezier als docent in het speciaal voortgezet onderwijs in X. Ik geef hier verschillende vakken, maar er is helaas weinig mogelijkheid mijn biologiekennis over te dragen. Dit is wel het vak waar mijn passie ligt, en die passie wil ik graag aan anderen doorgeven. Ik vind het als docent belangrijk het vak naar de belevingswereld van de leerling te brengen. Ik geef dan ook graag practica in het lokaal en vooral ook buiten. Mijn lerarenopleiding biologie rond ik af in 2011.

In mijn lessen speelt activerende didactiek regelmatig een rol. Ik merk dat deze vorm eraan bijdraagt dat de leerlingen onder andere verantwoordelijkheid, betrokkenheid en zelfredzaamheid ontwikkelen. Dit zijn eigenschappen die ik hen graag bijbreng.

De kleinschaligheid van XX spreekt me bijzonder aan. Ik vind het prettig te werken met korte lijnen en het team en leerlingen goed te kennen. Graag draag ik bij aan jullie overzichtelijke organisatiestructuur wat betreft teams en zorg. Ik vind het prettig dat functies en taken helder ingericht zijn. Aanspreekbaarheid en een goede samenwerking zijn pijlers waar ik me graag voor inzet. Als docent en mentor heb ik ervaren dat het boeiend is om iedere leerling op een zo passend mogelijke manier te stimuleren en uit te dagen tot leren. Maar ook de vrijheid, openheid en veiligheid te bieden voor leerlingen om hulp te vragen. Ik vind dat ik geschikt ben voor deze functie.

Als docent werk je voornamelijk zelfstandig, daarom vind ik het belangrijk dat er genoeg ruimte is voor overleg. Het uitwisselen van ervaringen met collega (vak)docenten vind ik heel belangrijk. Ik heb een flexibele instelling en voel me thuis in de dynamische omgeving van een school. Dat is ook een van de redenen dat het onderwijs mij zo aanspreekt.

Tenslotte wil ik mezelf beschrijven met de volgende woorden: zorgvuldig, organisatorisch sterk, zelfstandig en betrokken.

Graag kom ik in een gesprek mijn brief en cv toelichten.


Met vriendelijke groet,

XX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juni 2011, 10:56
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard

hoi docent-biologie!

goeie brief hoor! heel anders dan die van mij, maar vind m erg pakkend. je weet goed jouw karakter eigenschappen toe te spiten op je werk als docent.

ben benieuwd naar de reactie!

midosil
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juni 2011, 14:12
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard

hoi!!

heb je al een reactie gehad?
ben erg benieuwd...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 juni 2011, 13:03
reno reno is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2011
Berichten: 8
reno is on a distinguished road
Standaard

Een zeer profesionele en prettig te lezen brief!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 augustus 2011, 12:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard sollicitatiebrief

Ik vond je brief toevallig, even wat advies: haal alle taalfouten eruit en grammaticafouten, en zet er geen jullie in. Verder is mij niet duidelijk wat voor kwalificaties je hebt die je zo geschikt maken als docent biologie? En wees er op voorbereid dat je er vele moet rondsturen eer een school reageert.

groet, Maria (docent Biologie)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 augustus 2011, 13:13
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard

Volgens mij valt het wel mee met de spelfouten...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief medewerker, feedback gevraagd Linda1985 Sollicitatiebrief en cv 11 20 april 2011 20:59
Sollicitatiebrief communicatieadviseur, feedback gevraagd val82@xs4all.nl Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2010 23:18
Sollicitatiebrief maatschappelijk werk, feedback gevraagd Ilona3103 Sollicitatiebrief en cv 0 13 juli 2010 17:09
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief redacteur Journalistje Sollicitatiebrief en cv 4 2 oktober 2009 11:28
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief Maatschappelijk werker anomalus Sollicitatiebrief en cv 6 30 augustus 2005 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon