Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 juni 2016, 08:42
skol skol is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 2
skol is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Customer experience travel agent, graag commentaar

Geachte mevrouw Hellinga,

Graag solliciteer ik op de functie Customer Experience Travel agent. Bij het zien van deze vacature werd ik meteen enthousiast; dit past bij de nieuwe uitdaging die ik zoek!

Klantgerichtheid staat hoog in mijn vaandel. In mijn huidige baan [staat] staan het ondersteunen van en luisteren naar de cliënt en zijn/haar netwerk voorop. Ik ben flexibel en sta altijd open om andere te helpen. Ook beschik ik over goede communicatieve vaardigheden, ben respectvol, leergierig, secuur, stressbestendig en representatief.

Deze functie sluit precies aan bij mijn verdere ontwikkeling als professional op het gebied van klantcontact en het uitvoeren van administratieve werkzaamheden.

Mijn grote passie is reizen en dit heb ik de afgelopen jaren dan ook zo veel mogelijk gedaan. Heb ervaring met verschillende soorten vakanties, zoals werkvakanties, stedentrips, rondreizen in groepsverband en zelfstandige reizen. Als ik niet reis maak ik graag plannen voor volgende trips. Onder meer met de in uw advertentie genoemde websites.

De afgelopen jaren heb ik met veel liefde in de zorgsector gewerkt, maar ambieer nu een leuke commerciële, administratieve functie.
Wanneer ik die kan vinden in de branche waar mijn passie ligt, zou dat echt fantastisch zijn! Omgaan met mensen, of het nu cliënten in de zorg zijn of commerciële cliënten zijn is de grote gemene deler.

Ik heb ook te bieden:
- m’n werk m’n hobby en van hobby m’n werk maken
- leergierig en nooit uitgeleerd
- ook al ben ik geen 20 meer, mijn werk- en levenservaring zet ik graag in ten behoeve van m’n collega’s en cliënten
- stressbestendigheid is m’n tweede natuur
- mijn zelfgebakken koekjes zijn overheerlijk!

Graag licht ik mijn sollicitatie mondeling toe. Hopelijk zijn mijn motivatie en bijgevoegde CV reden voor u mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

skol *******
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juni 2016, 20:04
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Suggesties:

Hoi,

Helemaal jouw motivatie/sollicitatiebrief ombouwen heb ik nu niet zo'n trek in, omdat het een mengelmoesje is en te lang.

PS: ik heb de vacature ook gelezen ! :-)

Mocht je reposten met een verbeterde sollicitatiebrief dan wil ik daar uiteraard naar kijken en suggesties geven.

Begin met een goede briefhoofd 'xxxx', betreft, plaats en daarna pas met Geachte mevrouw Hellinga.

Graag sollliciteer ik .... klinkt niet fijn. Op uw website xxxx.nl las ik uw vacature 'Customer Experience Travel agent'. Deze vacature spreekt mij zeer aan omdat ..... xxxxx

Je benoemt te veel eigenschappen... deze kan je beter kwijt in je cv hou het tot de kern.


zijn/haar kan je niet schrijven !

Als ik niet reis maak ik plannen voor de volgende trip. Doe je niets anders?

Ik vind het leuk of boeiend? om vakantietrips uit te zoeken en vooraf te onderzoeken of verdiepen welke mogelijkheden en bezienswaardigen op mijn vakantie staan te wachten. Hierbij maak ik ondermeer gebruik van één van uw websites.


!

Als je dit zo schrijft "Omgaan met mensen, of het nu cliënten in de zorg zijn of commerciële cliënten zijn is de grote gemene deler" lees ik het als: het boeit jouw niet met wie je omgaat en in welke branch.

Deze zin kan je dus geheel weg laten!

Ik heb ook te bieden:
- blablabla
- blablabla
-
Zo'n opsomming in je sollicitatiebrief is dodelijk. Dit zijn een aantal eigenschappen, zet deze of in je cv of laat deze beperkt terugkomen bij je eerdere kwaliteiten. De laatste opsomming over koekjes.... ik begrijp het niet.

Hopenlijk = niet goed.


In de bijlage vindt u mijn curriculum vitae. Ik ben uiteraard bereid om deze toe te lichten en met u de vacature te bespreken.

Met vriendelijke groet,


.................

xxxxxxxxx


Bijlage: curriculum vitae



-------------
Klantgerichtheid staat hoog in mijn vaandel. In mijn huidige baan [staat] staan het ondersteunen van en luisteren naar de cliënt en zijn/haar netwerk voorop. Ik ben flexibel en sta altijd open om andere te helpen. Ook beschik ik over goede communicatieve vaardigheden, ben respectvol, leergierig, secuur, stressbestendig en representatief.

Deze functie sluit precies aan bij mijn verdere ontwikkeling als professional op het gebied van klantcontact en het uitvoeren van administratieve werkzaamheden.

Mijn grote passie is reizen en dit heb ik de afgelopen jaren dan ook zo veel mogelijk gedaan. Heb ervaring met verschillende soorten vakanties, zoals werkvakanties, stedentrips, rondreizen in groepsverband en zelfstandige reizen. Als ik niet reis maak ik graag plannen voor volgende trips. Onder meer met de in uw advertentie genoemde websites.

De afgelopen jaren heb ik met veel liefde in de zorgsector gewerkt, maar ambieer nu een leuke commerciële, administratieve functie.
Wanneer ik die kan vinden in de branche waar mijn passie ligt, zou dat echt fantastisch zijn! Omgaan met mensen, of het nu cliënten in de zorg zijn of commerciële cliënten zijn is de grote gemene deler.

Ik heb ook te bieden:
- m’n werk m’n hobby en van hobby m’n werk maken
- leergierig en nooit uitgeleerd
- ook al ben ik geen 20 meer, mijn werk- en levenservaring zet ik graag in ten behoeve van m’n collega’s en cliënten
- stressbestendigheid is m’n tweede natuur
- mijn zelfgebakken koekjes zijn overheerlijk!

Graag licht ik mijn sollicitatie mondeling toe. Hopelijk zijn mijn motivatie en bijgevoegde CV reden voor u mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

skol *******[/QUOTE]
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juni 2016, 22:11
skol skol is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 2
skol is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie! Ik ga er morgen nog ff goed naar kijken en wat aanpassingen doen. Als je de vacature hebt gezien kun je ook herleiden waar de opsomming aan het einde vandaan komt
Nogmaals thanks!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 juni 2016, 23:35
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Een bar waar door L. iets te verkrijgen valt.

Dat zijn hun punten om mee te vleien. (secundaire a.v.w.)

Wellicht eet je geen sushi of drink je geen frisdrank omdat er 20 suikerklontjes in zitten, is de menukaart te prijzig en spaar je liever voor je vakantietripjes en neem jij je eigen boterhammen mee of heb je het te druk met je werk en zie je de bar never nooit.

Het gaat om de vakinhoudelijke functie. (en dat is niet de bar)

Maar goed, als jij de koekjes wilt benoemen, ga je gang!

Ik hoor graag of je bent aangenomen.

Groet,

Werkenisleuk
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 juni 2016, 01:26
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

nog een toevoeging. Zie hun bedrijfsfilmpje op hun website en laat je inspireren tot een wervelend motivatiebrief!

(ps: de bar komt er ook in voor 1.32 - 1.40)

Groet,

Werkenisleuk
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief allround analist, graag commentaar! Marielle92 Sollicitatiebrief en cv 1 17 mei 2016 13:45
Sollicitatiebrief afdeling leerplicht graag commentaar Po. Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2014 20:12
Sollicitatiebrief sr. systeembeheerder graag commentaar helpmij Sollicitatiebrief en cv 3 23 april 2012 16:46
Sollicitatiebrief medewerkster Inkoop. Graag commentaar. angelblue Sollicitatiebrief en cv 1 20 september 2010 21:16
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon