Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 december 2015, 05:05
rickertje rickertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2015
Berichten: 1
rickertje is on a distinguished road
Standaard gestopt met school nu een fultime baan?

hallo iedereen.

ik ben net gestop met de opleiding timmeren niveau mbo 2 [niet afgemaakt]

ik heb deze opleiding 1,2 jaar gevolgd maar ik vond het toch echt niks de laatste 2 maanden werd ik wakker met het idee sjongejonge weer naar die stomme stage/school toen heb ik als net 18 jarige zelf de knoop doorgehakt ik ben gestopt. ik ben nu voordurend aan het orienteren op wat ik nou voor opleiding wilt doen, en ik denk dat ik het weet.

ik wil graag naar het cios in breda de opleiding sport en bewegen doen.

het probleem is dat die pas in september 2016 weer begint, ik had al het vooruitzicht om een fultime baan te nemen tot ik een nieuwe opleiding heb daarmee verdien ik extra geld ook voor de nieuwe opleiding.

maar waar ik nu echt nieuwsgierig naar ben is die grote stap tussen nu en september.

ik heb het er ook met mijn ouders over gehad en die hebben het idee en zo zijden ze het ook [ het is bewezen dat als je langere tijd niet naar school gaat/leert en daarbij dus een fultime baan neemt dan wordt het heel moeilijk opstarten als je dan weer gaat leren.

ik heb hier onderzoek naar gedaan maar ik kan niet veel vinden naar mijn eigen idee maakt dat niet uit ik ken mensen die 47 zijn en die zich omscholen die hebben al 20 jaar een fultime baan.


MIJN VRAAG : zou het een groot probleem kunnen worden als ik nu 8 maanden stop met leren en ga werken zou ik dan nog überhaupt kunnen studeren.

mischien kunnen jullie een voorbeeld geven of uit eigen ervaring spreken.

ik ben echt heel benieuwd of je er echt een heel ander persoon van wordt en ofdat leren ook echt moeilijk wordt als je een fultime baan neemt

laat a.u.b iets weten dit is de eerste keer voor mij dat ik iets post op zo'n site ben ook dus heel benieuwd of het werkt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 december 2015, 12:36
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Het is inderdaad altijd even wennen om van betaald werk over te stappen op studeren. Je leven ziet er in beide gevallen gewoon anders uit. Maar het is zeker wel te doen, vooral als je een studie doet die je echt wilt doen. En 8 maanden is nog niet zoveel om over te stappen.
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon