Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 oktober 2006, 23:49
jekkie jekkie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 22
jekkie is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief begeleider, graag commentaar

Het betreft een brief voor de functie als begeleider. Dit betreft het begeleiden van kinderen en jongvolwassenen met moeilijk gedrag en verstandelijke beperking.

Het is mijn tweede brief. De brief voor de andere functie is op de bus.

------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,


Op uw website vond ik de vacature voor begeleiders. Hierbij laat ik u weten dat een gemotiveerde onderwijzeres met positieve instelling en doorzettingsvermogen zich aanbiedt.

Na het afronden van de Pabo, ben ik nu een jaar werkzaam als invalkracht in het basisonderwijs. Dit doe ik met veel plezier, ik vind het namelijk geweldig om kinderen verder te kunnen helpen in hun ontwikkeling. Het uitdagende aan de functie die u biedt, is het werken met kinderen en jongvolwassenen met een beperking. Het individueel begeleiden van kinderen heeft me altijd erg aangesproken. Helaas kom je hier in het onderwijs niet altijd aan toe, vandaar mijn grote belangstelling.

Ik beschik over het vermogen te kunnen functioneren in wisselende situaties, dit komt vooral tot uiting in invalwerkzaamheden die ik reeds heb verricht. In dit werk toon ik het vermogen te hebben een veilig klimaat te kunnen creeëren, maar ook consequent te zijn in mijn handelen.

Tijdens mijn opleiding heb ik kennis opgedaan over diverse gedragsproblemen die je tegenkomt in het onderwijs. Deze kennis wil ik zeer graag uitbreiden door het volgen van cursussen.
Het werken in de avonden of weekenden is voor mij geen probleem.

De baan waar ik naar op zoek ben heeft u voor mij. Ik verwacht op grond van mijn ervaring en geďnteresseerde instelling, binnen de nieuwe woonvorm een goede bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkeling en zelfredzaamheid van de bewoners.

Uiteraard hoop ik dat deze brief aanleiding is voor een gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 augustus 2008, 12:22
okay okay is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 7
okay is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief begeleider, graag commentaar

Hallo Jekkie,

Best goede brief, hoor.
Hier wat tips. Bel even op en stel wat slimme vragen. Probeer, tijdens dat gesprek, achter de naam van degene aan wie je de brief richt te komen. Je bent een gemotiveerde onderwijzeres, maar je solliciteert naar de functie van begeleider. Ik zou dat veranderen, ook al begrijp ik wel wat je daarmee wil aantonen.
In de tweede alinea maak je dat wel goed, maar ik zou de eerste zin toch wat pakkender maken.
Kom met een voorbeeld uit je ervaring in het onderwijs als je zegt dat je kinderen een veilig pedagogisch klimaat kunt bieden.
Ik zou ook laten uitkomen dat je weet sterk in je schoenen te moet staan voor deze baan en dat je goed met onverwachte en stressvolle situaties kan omgaan.
Zet je kwaliteiten en ervaringen bij elkaar. Na de alinea ;"Na de Pabo", schrijf je eerst iets anders, waarna je weer een kopje hebt met ervaringen en kwaliteiten. Zet dat achter elkaar.
Laatste Tip: Je zegt "dit werk", waar refereert "dit" naar? Zeg liever "werk als invalskracht basisonderwijs"of "als onderwijzeres/ Leerkracht".

Ik hoop je wat verder te hebben geholpen. Je schrijfstijl is vlot en de brief is niet te lang.

succes, okay
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste Tamara23 Sollicitatiebrief en cv 7 24 februari 2007 14:43
Sollicitatiebrief medewerker bevolking Dina Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2006 18:16
Open sollicitatiebrief kinderopvang Kyr Sollicitatiebrief en cv 2 8 mei 2006 19:53
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon