Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2010, 15:58
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Arrow Functiewijziging: salarisverhoging vooraf of achteraf?!

lieve lezers,

Begin 2009 ben ik aan de slag gegaan bij een leuke ict-organisatie. In deze eerste ''echte'' baan krijg ik volop vertrouwen om mijzelf door te ontwikkelen. Doordat mijn ontwikkeling goed gaat ben ik vanaf 1 januari náást mijn huidige taken, ook projectleider voor een erg belangrijk project voor de organisatie. Hier ben ik circa 2 dagen in de week mee bezig, een flinke aanvulling dus met bovendien erg veel verantwoordelijkheid.

Omdat er altijd in december salarisgesprekken plaatsvinden heb ik per januari 2010 een salarisverhoging gekregen. Ik vroeg toen: ''Is deze salarisverhoging gebaseerd op mijn prestaties van de afgelopen maanden, of is hierin ook het projectleiderschap meegenomen?'' Ik kreeg als antwoord dat dit gebaseerd was op mijn prestaties van de afgelopen maanden.

Begin deze week kreeg ik een nieuw contract aangeboden, hoera! Echter, mijn salaris blijft gelijk. Ik had enigszins verwacht dat, gezien mijn extra taken en verantwoordelijkheden, een salarisverhoging op zijn plaats was. Hierop kreeg ik het antwoord dat het salaris slechts 1 maal per jaar (in december dus) mogelijk herzien wordt. Dus dat ik dan een mogelijke verhoging krijg op basis van mijn prestaties daarvóór.

Ik kan me niet helemaal vinden in deze argumentatie. Wat vinden jullie hiervan? Is dit een normale gang van zaken die ik als groentje op de arbeidsmarkt nog niet goed begrijp?

Ik hoor het graag van jullie!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2010, 17:45
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Functiewijziging:salarisverhoging vooraf of achteraf?!

1) Het is recessie.
2) Soms krijg je pas na een paar jaar met nieuwe verantwoordelijkheid een salarisverhoging.
3) Helaas zijn prestaties heel vaak niet congruent met betaling. Dat komt door omstandigheden (maakt het bedrijf winst, wanneer kom je in dienst, maak je vrienden bij het management enzovoorts).

Je kunt voorstellen het bedrijf nu al een formele brief te laten opstellen die aangeeft dat je in december 2011 een salarisverhoging krijgt plus een eenmalige bonus van het bedrag dat je vanaf je nieuwe functie niet hebt ontvangen. Dat is vaak een mooie oplossing.

Maar wederom: dat is erg afhankelijk van je specifieke situatie.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 februari 2010, 08:18
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Standaard Re: Functiewijziging: salarisverhoging vooraf of achteraf?!

Klopt, het is recessie. En ook wij worden geraakt...vrienden bij het management heb ik gelukkig wel, maar ik kan me er nog niet helemaal in vinden. Wellicht ga ik vandaag vragen het iets meer toe te lichten.

Hmm..in het personeelshandboek staat het volgende:
Salarismutaties
Het salaris dat bij indiensttreding is overeengekomen kan o.a. gewijzigd worden door:
• een individuele verhoging per 01 januari van enig jaar
• een functiewijziging
• een collectieve verhoging (structureel of eenmalig)


Hoewel het niet een directe functiewijziging is in mijn functieomschrijving, vind ik het wel een extra taak met extra verantwoordelijkheden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 februari 2010, 09:01
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Functiewijziging: salarisverhoging vooraf of achteraf?!

Als je twee dagen in de week projectleider bent van een project, dan hoeft jouw baan nog geen projectleider te zijn. Inderdaad, het is een extra taak in plaats van een nieuwe functie. Voor een werkgever is dat nog geen gelegenheid om je een salarisverhoging te geven, zelfs als het geen crisis is.

Toch betekent het wel iets. Ik vermoed dat ze je uittesten als projectleider. Wanneer je slaagt, dan maak je een goede kans dat je naar voren geschoven wordt als er een vacature voor die functie komt. En dan verdien je je salarisverhoging.

Wees dankbaar voor de kans en maak het waar!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 februari 2010, 12:55
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Standaard Re: Functiewijziging: salarisverhoging vooraf of achteraf?!

Jep, zo ga ik het zien!

Dank voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon