Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 november 2010, 14:18
Kiddo Kiddo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2008
Berichten: 12
Kiddo is on a distinguished road
Standaard Ik weet écht niet wat ik wil studeren

Ik weet dus écht niet wat ik wil studeren. Ik weet wat ik wil leren, maar dat zijn veel dingen en tot je 40e studeren gaat mij toch echt te ver.
Ik weet niet welke bachelors + majors en minors + masters + deeltijd/duale studies ik moet combineren om deze dingen te kunnen:

- websites maken; inclusief applicaties, games, animaties en digital art.
en
- schrijven (artikelen, boeken); mensen interviewen, leren onderzoek te doen; online en op locatie. (Maar wel over leuke, boeiende dingen, ik haat het nieuws en kijk er bijna nooit naar.)

of
- dingen creëren; kunst en fashion in de breedste zinnen (tekenen, schilderen, sculpturen, graffiti, installaties, voorwerpen; jassen, tassen, schoenen, klerenkastkleding, hoofddeksels ~the whole shabang).

of
- organiseren; evenementen, concerten/festivals, buurtgedoetjes... Het liefst voor goede doelen en kunst/cultuur.
en
- een heel compleet, groen, eco-biovriendelijk jongerencentrum oprichten; sportfaciliteiten + kunst- en muziekstudio + mediatheek + tuin + kantine + winkeltje
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 november 2010, 16:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat kunnen wij ook niet voor je beslissen, zul je toch zelf een keuze in moeten maken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2010, 16:09
Kiddo Kiddo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2008
Berichten: 12
Kiddo is on a distinguished road
Standaard

Ja zeg, dat weet ik ook wel. Ik vraag toch ook helemaal niet om een keuze van iemand anders.
Ik vraag alleen welke studies horen bij de dingen die ik wil leren/kunnen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 november 2010, 17:01
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Je zult eerst een keuze moet maken wat je wilt. Met dit pakket is geen enkele opleiding passend. Bovendien heb je voor een aantal zaken helemaal geen opleiding nodig, maar simpelweg lef om het te doen.

Concreet zul je aan de volgende opleidingen moeten denken:
- Bedrijfskunde;
- Grafische vormgeving;
- Informatica;
- Sociaal werk;
- Vrije tijdsmanagement.

En zo kan ik nog wel een paar bedenken
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 november 2010, 17:39
Kiddo Kiddo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2008
Berichten: 12
Kiddo is on a distinguished road
Standaard

Hey! Bedankt voor je antwoord.

Ik snap dat er geen opleiding is die ál die dingen omvat natuurlijk, maar als er misschien voorbepaalde keuzes echt opleidingen nodig zijn en voor andere wat cursussen genoeg kunnen zijn (bijv. het juridische gedoe voor een jeugdcentrum), zou k het erg fijn en handig vinden om te weten!

Ik ben vrijetijdsmanagement een aantal keer tegen gekomen, maar ik begrijp nog steeds niet precies wat je daar dan leert.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 november 2010, 14:08
Kimberley Kimberley is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2008
Berichten: 5
Kimberley is on a distinguished road
Standaard

In Communication & Multimedia Design komen denk ik best veel van je interesses terug. Sowieso denk ik dat je je opleiding niet moet zoeken op basis van je interesse in het 'creëren van dingen'. Wellicht kun je je kennis verder verdiepen of verbreden via minors of cursussen, eventueel buiten de opleiding.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 november 2010, 15:33
Kiddo Kiddo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2008
Berichten: 12
Kiddo is on a distinguished road
Standaard

Hey Kimberley!
Ik ben gister toevallig naar een open dag voor precies die studie geweest. Ik ben er erg enthausiast over.
Jammer genoeg had ik ook nog naar andere open dagen willen gaan die op de zelfde dag plaats vonden. Ik ben erg benieuwd naar vrijetijdsmanagement en journalistiek.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 november 2010, 16:21
Kimberley Kimberley is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2008
Berichten: 5
Kimberley is on a distinguished road
Standaard

Dat is inderdaad toevallig! Een vriendin van mij studeert vrijetijdsmanagement. Ik weet er niet heel veel vanaf, maar 2 projecten waarover ze me vertelde zijn me bijgebleven. De ene was 'weddingplanner', en bij het andere project moest ze een product ontwikkelen waarbij haar projectgroep koos voor het organiseren van een beurs.

Zelf ben ik een tijdje geïnteresseerd geweest in journalistiek omdat ik het net als jij leuk vindt om te schrijven. Wat me tegenhield is het gegeven dat journalist een vrij beroep is. Overigens kan ik je wel vertellen dat ik nu (als bijbaan) tekstschrijver ben voor een website, zonder dat ik daarvoor ben opgeleid Ik ben nu van plan in februari te beginnen met communicatie.

Misschien dat je contact op kunt nemen met een studieadviseur van de betreffende hogeschool/hogescholen, en deze je wat meer kan vertellen over die opleidingen?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 november 2010, 16:43
Kiddo Kiddo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2008
Berichten: 12
Kiddo is on a distinguished road
Standaard

Vrijetijds management is veel organiseren dus. Dat is, geloof ik, niet helemaal waar ik naar op zoek ben. (Ja, 't staat er wel bij daarboven.)

Oh, wauw dat klinkt wel als een coole bijbaan! ^^ Maar ik snap niet precies wat je bedoelt met dat journalist een vrij beroep is.

Een studieadviseur, dat klinkt als een goed idee. Bedankt voor de tip, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 november 2010, 19:34
Kimberley Kimberley is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2008
Berichten: 5
Kimberley is on a distinguished road
Standaard

Vrij beroep wil zeggen dat iedereen het uit mag voeren, diploma of niet (al kunnen werkgevers dit natuurlijk wel als een vereiste zien). In elk geval denk ik dat het, juist omdat journalistiek een vrij beroep is, lastig is een baan te vinden die compleet aansluit op jouw wensen. Of je moet binnen de journalistiek brede interesses hebben.

Succes met je zoektocht naar dé opleiding
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 08:56
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 21:51
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 08:46
Ik weet niet wat ik later in de toekomst wil worden lady nepo Opleiding kiezen en volgen 7 25 september 2010 20:32
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 16:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon