Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 maart 2012, 15:01
GardensTale GardensTale is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 3
GardensTale is on a distinguished road
Standaard Opleiding: Interactive Performance Design and Games

Hallo iedereen, ik wilde hier even vertellen over mijn opleiding. Het is een redelijk onbekende opleiding, maar bleek precies in mijn straatje te passen. Ik hoop dat mensen die ook last hebben van het "net niet" syndroom bij het zoeken van een opleiding hier iets aan zullen hebben

Ik gebruik wel een aangepaste versie van het interview uit de sticky post

1. Welke opleiding volg je?
Interactive Performance Design and Games (IPDG) aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Ik ben in 2010 begonnen en heb mijn P behaald. Het is een bachelor studie op HBO niveau, en voltijd.

2. Met welke vooropleiding en werkervaring begon je aan deze studie?
Ik heb het VWO afgerond met het N+G en N+T profiel, ervan overtuigd dat ik bij Scheikundige Technologie aan de TU Eindhoven op mn plek was. Vier maanden later was ik daar weer weg, en heb geprobeerd bij Industrial Design, ook op de TU, mijn ei kwijt te kunnen. Hoewel het beter bij me paste haalde ik elk semester net niet, en je kon het enkel per volledig semester van 30 punten halen.

Daarna ben ik hier terecht gekomen nadat mijn interesse in theater was gegroeid. De combinatie games en theater maakt het tot een erg aparte opleiding met een heel brede insteek, en dat is voor mij perfect.

3. Valt de studie mee of tegen? Wat vind je het zwaarst? En wat het makkelijkst?

Er is een toelating vereist, waar een portfolio en de uitwerking van een toelatingsopdracht voor nodig zijn. Het eerste jaar is vrij zwaar, gezien de hoeveelheid software die je moet leren.

4. Waar bestond de opleiding in de praktijk vooral uit?

Veel projectwerk in groepjes, elk blok één langlopend project. Lessen in de klas en in sommige gevallen met het gehele jaar. Mix van software lessen, game theorie en theater theorie, uitgevoerd in het project en het huiswerk.


5. Bevalt de opleiding?

Het is erg breed in de beste zin van het woord. Veelzijdig en redelijk vernieuwend wat betreft de stof, een goede voedingsbodem voor de creatieve sector.

6. Wat was je mooiste studieprestatie?

Mijn ego-project aan het eind van jaar 1, dat solo wordt uitgevoerd, werd door één van de strengste docenten "tegen het geniale aan" genoemd

7. Waar moeten mensen die voor deze opleiding willen kiezen rekening mee houden? Wat wil je ze meegeven?

Je moet creatief kunnen denken, niet bang zijn om te struikelen af en toe, een affiniteit met computers en software hebben en van een redelijk kleine, soms wat rommelige organisatie met vooral veel persoonlijk contact houden.

8. Wat wil je verder nog vertellen over de opleiding?
http://www.hku.nl/web/Studiekeuze/Ga...gnAndGames.htm
__________________
Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon