Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 februari 2008, 13:35
senne senne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 2
senne is on a distinguished road
Standaard sollicitatie op bijbaan

Graag reaktie/aanvulling op een deel van mijn sollicitatiebrief.
In de advertentie wordt gevraagd naar een medewerkster tijdschriftenwinkel voor 8 uur.
Ik wil de brief alsvolgt beginnen:

Bent u op zoek naar een medewerkster die breed inzetbaar is? Iemand die sociaal en creatief is en met veel verantwoordelijkheidsgevoel? En daarnaast ook flexibel? Dan ben ik misschien de persoon die U zoekt. Want ik ben op zoek naar een baan waarin ik die kwaliteiten kan gebruiken.
Ik vind het een uitdaging om ervoor te zorgen, dat iedere klant met een prettig gevoel de winkel verlaat. Ik beheers zowel de Duitse als de Engelse taal, en spreek natuurlijk ook Limburgs dialect. Dit alles zal zeker van pas komen om ieder klant goed van dienst te kunnen zijn.
Op dit moment ben ik voor 20 uur per week werkzaam bij het Centraal Bureau voor de Statistiek in Heerlen als telefonische interviewster. Ik werk zelfstandig en heb in mijn werk sociale en communicatieve vaardigheden ontwikkeld. Er wordt regelmatig een beroep gedaan op mijn creativiteit, flexibiliteit en verantwoordelijkheidsgevoel. Ik functioneer prima in teamverband, maar werk ook graag zelfstandig. Ik heb brede interesses, dat blijkt ook uit de uiteenlopende banen die ik gehad heb in het verleden. Dat wil niet zeggen dat ik snel uitgekeken ben op een baan, maar heeft meer te maken met mijn persoonlijke omstandigheden. Mijn baan bij het CBS zou ik graag aanvullen met extra uren en uw vraag naar een medewerkster voor 8 uur zou voor mij ideaal zijn. Ik ben gewend in de avonduren te werken en ook de zaterdag en eventueel koopzondagen zijn voor mij geen probleem.
Voor een uitgebreid overzicht van mijn werkervaring en opleidingen verwijs ik u naar mijn bijgevoegde curriculum vitae.
Uiteraard ben ik bereid om deze sollicitatie in een gesprek toe te lichten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 februari 2008, 14:01
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie op bijbaan

Hoi Senne,

Je brief is persoonlijk, to-the-point en leest lekker weg. Goed gedaan!

Je openingszin ('Bent u op zoek naar een medewerkster die breed inzetbaar is? Iemand die sociaal en creatief is en met veel verantwoordelijkheidsgevoel? En daarnaast ook flexibel?') is alleen wat algemeen en niet representatief voor de rest van je brief. Wat vind je van een opening als deze:

Bent u op zoek naar een medewerkster die service en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan? Iemand die flexibel en sociaal is en met veel verantwoordelijkheidsgevoel? En daarnaast ook nog Duits, Engels en Limburgs dialect spreekt? Dan ben ik misschien de persoon die u zoekt. Want ik ben op zoek naar een baan waarin ik die kwaliteiten kan gebruiken.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 februari 2008, 14:24
senne senne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 februari 2008
Berichten: 2
senne is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie op bijbaan

Bedankt voor de tip[. Is inderdaad een pakkende tekst. Ga de brief aanpassen
Bedankt
Senne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
open sollicitatie guusje Sollicitatiebrief en cv 3 9 augustus 2007 17:26
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon