Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 september 2009, 14:04
Lixue Lixue is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 september 2009
Berichten: 6
Lixue is on a distinguished road
Question Vmbo-kader: wiskunde en economie nodig om directiesecretaresse te worden?

Hallo,

Ik zit nu in de 4e klas en ik doe nu VMBO-kader.
Toen ik in de 2e klas zat moest een een richting kiezen en koos voor: Zorg en welzijn.
Met de gedachte dat ik een opleiding zou kiezen om met kinderen te werken.
Nu ben ik erachter gekomen dat het niets voor mij is.
Ik wil directiesecretaresse worden, alleen heb ik voor maatschappijleer gekozen omdat ik totaal geen wiskunde kan.
Is het een probleem dat ik maatschappijleer heb ipv wiskunde, en zorg en welzijn ipv economie?

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.

Groetjes,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 september 2009, 11:46
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Vmbo-kader: wiskunde en economie nodig om directiesecretaresse te worden?

Hallo Lixue,

Met maatschappijleer in plaats van wiskunde zit je goed. Om directiesecretaresse te worden heb je geen wiskunde nodig. Zorg en welzijn in plaats van economie zou een belemmering kunnen zijn.

Ik zou eens informeren op school wat jouw mogelijkheden zijn om door te stromen naar mbo zakelijke dienstverlening. Mocht dit met je huidige pakket een probleem zijn, dan zijn er misschien schakelmogelijkheden? Ook kun je informeren bij een ROC welke mogelijkheden zij voor jou hebben.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 september 2009, 19:19
Lixue Lixue is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 september 2009
Berichten: 6
Lixue is on a distinguished road
Standaard Re: Vmbo-kader: wiskunde en economie nodig om directiesecretaresse te worden?

Heel erg bedankt voor je reactie!
Ik zit er nu meer aan te denken om toch iets in de zorg te kiezen met een beetje administratie, zoals doktersassistente.
Dat sluit meer aan op mijn opleiding.

Groetjes,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 september 2009, 21:16
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Vmbo-kader: wiskunde en economie nodig om directiesecretaresse te worden?

Als het doen van medische handelingen naast administratieve taken je aanspreekt, dan zou dat een goede keuze kunnen zijn.

Je kunt ook beide mogelijkheden, directiesecretaresse en doktersassistente, onderzoeken en daarna kijken in welk beroep jij je het meest thuis zou voelen. Wat zie je jezelf doen over 10 jaar als je even niet denkt aan je opleidingskeuze van 2 jaar geleden?
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 september 2009, 21:29
Lixue Lixue is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 september 2009
Berichten: 6
Lixue is on a distinguished road
Standaard Re: Vmbo-kader: wiskunde en economie nodig om directiesecretaresse te worden?

Tja, ik zie mezelf eigenlijk meer op kantoor werken dan in het ziekenhuis, maar een paar dingen houden me tegen.

1. Ik spreek niet vloeiend Engels of een andere 2e taal. En dat is toch belangrijk als directiesecretaresse.
2. Ik heb geen economie maar Zorg en welzijn.

Ik denk dat er best een mogelijkheid zou kunnen zijn om bijv. een cursus te volgen voor een 2e taal.
Maar ik ben aan de ene kant ook bang dat ik het niet kan.
Ik vind het erg moeilijk vooral omdat ik over een paar maanden moet beslissen over m'n opleiding.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 september 2009, 22:05
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Vmbo-kader: wiskunde en economie nodig om directiesecretaresse te worden?

Er zijn vast wel mogelijkheden om je engels bij te schaven. Je hoeft geen vloeiend, maar goed engels te kunnen aan het eind van de secretaresse opleiding.

Je zou ook eerst een secretariële opleiding kunnen doen op niveau 2 of 3 en daarna de opleiding directiesecretaresse.

Je hebt eerder voor Zorg en Welzijn gekozen, maar dat wil niet zeggen dat je het in een andere richting niet zou kunnen. Misschien zal het in het begin wat extra inspanning kosten. Maar als je gemotiveerd bent en dit is wat je wilt, dan kun je het.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 september 2009, 18:11
Lixue Lixue is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 september 2009
Berichten: 6
Lixue is on a distinguished road
Standaard Re: Vmbo-kader: wiskunde en economie nodig om directiesecretaresse te worden?

Hi Rianne,

Bedankt voor je feedback.
Ik dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn, maar ik denk toch een opleiding te kiezen dat niveau 4 is.
M'n cijfers zijn -denk ik- te goed om een lagere opleiding te kiezen dan niveau 4.
Ik zal er goed over nadenken en ik hoop dat als we binnenkort stage's hebben dat ik er gauw achter kom.

Heel erg bedankt voor je advies.

Groetjes,
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 september 2009, 18:43
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Vmbo-kader: wiskunde en economie nodig om directiesecretaresse te worden?

Laat je in ieder geval niet weerhouden door een beetje achterstand bij een vak wat prima in te halen is.

Succes!
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon