Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2011, 11:34
hanson hanson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 1
hanson is on a distinguished road
Standaard graag cv check plus tips over gat in cv

goedemorgen, graag ontvang ik feedback op mijn cv van jullie.

gr. hanson

Curriculum vitae


Persoonlijke gegevens:

Naam:
Voornamen:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Telefoon:
E-mail:
Geboortedatum :
Geboorteplaats :
Nationaliteit:
Burgerlijke staat:


Opleidingen:

1998 tot 1998 Kennis- en Opleidings Centrum voor handel
Introductieprogramma voor praktijkopleiders
Certificaat behaald

1994 tot 1996 ISW Opleidingen Houten
Middle Management, Communicatie en Organisatie
Diploma Behaald

1987 tot 1991 MBO Hunze College Groningen
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Warenkennis, Management, Bedrijfs Economie en Commerciële Vorming

1983 tot 1987 MAVO-D niveau Lineus Mavo Haren
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde-I en Natuurkunde
Diploma Behaald

1982 tot 1983 HAVO-I Zernike College Groningen


Werkervaring:


2006 - heden vanHaren schoenen bv. filiaalmanager
Taken: eind verantwoordelijk voor dagelijkse gang van zaken in de winkel. Realiseren van commerciële doelstellingen, bewaken van de logistieke stroom van en naar het filiaal, strategische winkelplanningen maken, ondersteunende diensten van het hoofdkantoor benaderen, personeelsbeleid, genereren van optimale verkoopresultaten,

1999 Multideur verkoop van sectionaal deuren. Tijdelijke functie.
Commercieel medewerker binnendienst
Taken: telefonisch potentiële klanten benaderen, offertes uitbrengen en aftersales.

1999 . Marskramer Filiaal Almere, bedrijfsleider, tijdelijke functie
Bedrijfsleider filiaal Zeewolde
Taken: verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in de winkel, personeelsbeleid, inkoopbeleid

1995 tot 1998 Scapino Filiaal Harderwijk e.o.
Opleiding assistent bedrijfsleider, bedrijfsleider filialen Lelystad en Dronten
Taken: verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in de winkel, opleiden van assistenten, sollicitatieprocedures leiden.

1984 tot 1995 AHOLD Albert Heijn, Groningen
Algemeen verkoop medewerker / Assistent afdelingsmanager
Taken: verantwoordelijk voor diverse afdelingen.

1988 tot 1989 Stage Schoolproject
Opzetten en in bedrijf stellen van een winkel in sportartikelen


Vaardigheden:

Rijbewijs B

Talen Nederlands lezen uitstekend, spreken uitstekend
Engels lezen uitstekend, spreken uitstekend
Duits lezen uitstekend, spreken goed

Computerervaring Windows uitstekend
MS Office redelijk/ goed
Internet uitstekend
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2011, 00:34
xxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Bezit rijbewijs zou ik bij personalia opnemen (naam t/m burgelijke staat)
-naam+voornamen kan op 1 regel, geboorteplaats, nationaliteit en burgelijke staat zou ik zelf niet noemen.
-brugklas zou ik niet noemen, vakkenpakket mavo ook niet meer.
-layout kan vast wel beter dan hoe het nu op het forum overkomt (takenpakket in een rijtje onder elkaar ipv 1 lange zin)

Heb je ook nevenactiviteiten zoals lid van een sportvereniging/buurtvereniging/scouting, vrijwilligerswerk of dergelijke? Nog lopende nevenactiviteit kan handig/leuk zijn om te noemen (kan net ff het ijs breken bij een gesprek). Niet teveel zinnen aan besteden, bijv. max. 3 activiteiten, max. 2 zinnen per activiteit.

Richtlijn voor CV-lengte die ik altijd heb geleerd is 2 A4. Door de jaren heen vallen oudere ervaringen/curssussen/opleidingen van je CV af. Kan bij jou lastig oordelen of werkervaring tot 1995 nog relavant is (ik ben starter, zat in 1995 op de havo, dus kan niet vergelijken).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2011, 14:24
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Lightbulb

Je kan bijlages aan een bericht plakken. Als je dat met je cv doet, kunnen we misschien tips geven over de opmaak.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanson Bekijk bericht
Curriculum vitae


Persoonlijke gegevens:

Naam:
Voornamen:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Telefoon:
E-mail:
Geboortedatum :
Geboorteplaats :
Nationaliteit:
Burgerlijke staat:


Opleidingen:

1998 tot 1998 Kennis- en Opleidings Centrum voor handel (let op de spelling. Tenzij de opleiding het zelf zo schrijft zou ik van het woord opleidingscentrum één woord maken. En als het een Cetrum is voor Handel, moet ook dat laatste woord met een hoofdletter)
Introductieprogramma voor praktijkopleiders
Certificaat behaald

1994 tot 1996 ISW Opleidingen Houten
Middle Management, Communicatie en Organisatie
Diploma Behaald (kleine letter)

1987 tot 1991 MBO Hunze College Groningen
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Warenkennis, Management, Bedrijfs Economie (ook hier: Bedrijfseconomie is één woord) en Commerciële Vorming (geen diploma of certificaten behaald?)

1983 tot 1987 MAVO-D niveau Lineus Mavo Haren
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde-I en Natuurkunde
Diploma Behaald (behaald met kleine letter)

1982 tot 1983 HAVO-I Zernike College Groningen (Geen diploma of certificaten?)


Werkervaring:


2006 - heden vanHaren schoenen bv (punt hier weg. bv. staat voor bijvoorbeeld in plaats van besloten vennootschap, anders de schrijfwijze van het bedrijf gebruiken.)
Filiaalmanager (net als elders, een aparte regel voor de functienaam)
Taken: eind verantwoordelijk (eindverantwoordelijk is één woord) voor dagelijkse gang van zaken in de winkel. Realiseren van commerciële doelstellingen, bewaken van de logistieke stroom van en naar het filiaal, strategische winkelplanningen (is werkplannen misschien een beter woord) maken, ondersteunende diensten van het hoofdkantoor benaderen, personeelsbeleid, genereren van optimale verkoopresultaten, (eindigen met punt)

1999 Multideur verkoop van sectionaal deuren. Tijdelijke functie. (Dat kan nooit de naam van het bedrijf zijn. Bedoel je misschien: Multi-Deur Service BV? Tijdelijke functie kan beter tussen haakjes bij functienaam worden vermeld.)
Commercieel medewerker binnendienst
Taken: telefonisch potentiële klanten benaderen, offertes uitbrengen en aftersales.

1999 . Marskramer Filiaal Almere, bedrijfsleider, tijdelijke functie
Bedrijfsleider filiaal Zeewolde (ook hier moet tijdelijke functie achter de functienaam. Maar hoe kan je bedrijfsleider van een filiaal in zowel Zeewolde als Almere zijn? Dit is onduidelijk. Houd deze volgorde aan: naam bedrijf, plaats, functie op de volgende regel. Als je bedrijfsleider bent geweest in beide filialen dan komt op de eerste regel Marskramer BV en op de regel van de functienaam Bedrijfsleider van de filialen Zeewolde en Almere.)
Taken: verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in de winkel, personeelsbeleid, inkoopbeleid (eindigen met een punt)

1995 tot 1998 Scapino Filiaal Harderwijk e.o.
Opleiding assistent bedrijfsleider (assistent-bedrijfsleider), bedrijfsleider filialen Lelystad en Dronten (Te veel plaatsnamen. Bedrijfsnaam. Functienaam + locaties van relevante filialen op volgende regel.)
Taken: verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in de winkel, opleiden van assistenten, sollicitatieprocedures leiden. (Ik zou hier een onderscheid maken tussen je tijd als assistent-bedrijfsleider en bedrijfsleider zodat de lezer duidelijk kan zien hoelang je in elke functie hebt gewerkt.)

1984 tot 1995 AHOLD
Algemeen verkoopmedewerker / Assistent-afdelingsmanager Albert Heijn, filiaal Groningen (dikgedrukte tekst is gewijzigd)
Taken: verantwoordelijk voor diverse afdelingen. (te compact, als de ervaring relevant is, moeten de werkzaamheden uitgebreider worden vermeld.)

1988 tot 1989 Stage Schoolproject (Welke school, waar was de stage? Had je functie een naam?)
Opzetten en in bedrijf stellen van een winkel in sportartikelen (vergeet geen punt en wees duidelijker in welke werkzaamheden er hierbij kwamen kijken.)


Vaardigheden:

Rijbewijs B

Talen Nederlands lezen uitstekend, spreken uitstekend
Engels lezen uitstekend, spreken uitstekend
Duits lezen uitstekend, spreken goed

Computerervaring Windows uitstekend
MS Office redelijk/ goed
Internet uitstekend (Ik denk dat je in al die tijd meer computerervaring hebt opgedaan dan hier staat vermeld, ook boekhoudingssoftware hoort hier te staan. Heb je ervaring met speciale keurmerken of wettelijke processen. Mensen op een lab moeten volgens GLP regels werken, zijn er zulke regels voor jouw soort bedrijf en heb je er ervaring mee.)
Verdere punten:

1. Let op je spelling. Je gebruikt te veel onnodige spaties en hoofdletters.
2. Misschien is het handig om een profiel toe te voegen die een aantal van jouw eigenschappen (max. 5) benadrukken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2011, 14:27
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

1998 tot 1998 --> zou ik gewoon 1998 van maken.

Het gat is duidelijk. Wat heb je van 1998 tot 2006 gedaan? Wij moeten het weten om goed advies te kunnen geven. Liegen is geen optie, maar de manier waarop je iets uitlegt, daar kan aan gesleuteld worden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag Feedback op cv Mandy81 Sollicitatiebrief en cv 1 9 februari 2011 08:55
CV check - Graag feedback Scales Sollicitatiebrief en cv 2 17 november 2010 21:18
Sollicitatiebrief; graag zou ik tips ontvangen TLH Sollicitatiebrief en cv 1 17 augustus 2010 20:53
Graag tips en kritische opmerkingen op mijn sollicitatiebrief en cv Nance Sollicitatiebrief en cv 0 8 augustus 2009 11:51
Help ik heb een gat in mijn CV bruin Loopbaanvragen 4 15 juni 2008 06:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon