Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #21  
Oud 8 september 2006, 20:56
Darluz Darluz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Berichten: 40
Darluz is on a distinguished road
Standaard Successen

Dag allemaal!

Kort na de 5-daagse Essence Training heb ik mijn leidinggevende een mail gestuurd waarin ik hem vroeg of hij tijd kon vrijmaken voor een gesprek. Ik gaf hierin aan concrete afspraken te willen maken ten aanzien van onze laatste gesprekken, en hoe daar vorm en invulling aan te geven. Ook heb ik in het mailtje aangegeven met hem te willen werken aan een P.O.P (persoonlijk ontwikkelingsplan) zodat er een concrete richting ontstaat waar naartoe ik kan werken, met de daarbij gemaakte afspraken om er te komen. Ik gaf aan meer inzicht te willen krijgen in mijn mogelijkheden binnen de organisatie, zowel binnen als buiten de eigen afdeling, daar waar mogelijk te willen ´snuffelen´. Mijn kennis en kwaliteiten inzetten daar waar deze meer tot recht komen. Met de hartelijke groeten daaronder. Send. En súcces.

Vrijwel direct kreeg ik een mail terug. Pling!
Het magnetron effect.
Diezelfde middag zaten we aan tafel.
De eerste concrete afspraken zijn toen gemaakt.

Vrijdag 15 september gaan we voor het eerst ideeën sparren over verbeterde donorservice en optimalisering van de productiviteit en sfeer op de afdeling. Vanuit daar definiëren we startpunt en richting en ga ik aan de slag.

Het uitgangspunt is dat dit project een periode van 6 maanden zal omvatten, waarbij ik 1 dag per week vrijgemaakt word. Hierbij wordt het belangrijk dat ik veel met andere afdelingen spreek, mensen weet te bewegen, de juiste informatie op de juiste plek weet te halen of neer te leggen. Tussendoor brainstormen met de leidinggevende. En plannen en ideeën concreet op papier uitwerk.

De leidinggevende gaat voor mij uitzoeken of ik gedurende de duur van dit project een extra vergoeding voor de taakuitbreiding kan krijgen. Pling! La la la lasagna! Het vragen om een extra vergoeding ging mij overigens niet makkelijk af. Het kwam er niet uitgedacht vloeibaar uit, wel hoorbaar.
Ook heb ik het idee gevat om in gesprek te gaan met iemand van HRM als ook met de manager Donorzaken om mijn doorgroei mogelijkheden duidelijk te krijgen. Als ik eenmaal met het project van start ben gegaan, zijn dit stappen die daar goed in passen.

Tussentijds heeft Pierre niet stil gezeten en indrukwekkende netwerkcontacten voor mij georganiseerd.

Het eerste netwerkgesprek met Mabel van den Dungen (adjunct hoofdredacteur van Reclameweek) heeft afgelopen woensdag plaatsgevonden! De insteek van dit gesprek was een oriëntate op het vakgebied van redacteur.
Mabel is iemand die op schrijfgebied en creatieve denktanking heel wat zuilen op haar naam heeft staan, veel alternatieve eigen wegen heeft gevonden om er te komen, en voortdurend in ontwikkeling is en blijft. Op z´n zachts gezegd imponerend.

De sfeer van het gesprek was welkom, open, ontspannen, concreet. Haar menselijke benadering zorgde dat ik de zenuwen de baas bleef. Ondanks haar wervelende persoonlijkheid. Haar gulheid was overdonderend, heeft me verrast. De tijd vloog om.

Ik heb met haar afgesproken het besprokene eerst goed te laten bezinken en haar op de hoogte te houden van mijn vervolgstappen. Ze heeft me nog al wat aangereikt om over na te denken:
een weblog voor mijn schriftelijke identiteit, een stageplek op de redactie, literatuur om mezelf bij te scholen op redactioneel gebied, geschreven werk aanbieden aan bladen (stoute schoenen aan), solliciteren nu de markt gunstig is, de verschillende genres verkennen, het mezelf bekwamen in het afnemen en schrijven van interviews, een stappenplan maken.

Ik weet niet goed waar te beginnen! Het duizelt van de mogelijkheden en de te bewandelen wegen!

Een tweede netwerkgesprek volgt. Dit keer ter oriëntatie op het vakgebied van persoonlijke bemiddeling.

Een derde contact waar Pierre zijn best voor heeft gedaan, is een mogelijke ontmoeting met de hoofdredacteur van het tijdschrift Happinez. Uit de correspondentie die Pierre met haar heeft gevoerd, is mogelijk een kleine opening ontstaan, waar ik wellicht een vinger of teen tussen kan krijgen. De stoute schoenen moeten dan aan.

Mezelf als mogelijkheid zien, en stappen zetten.

Pling!

Warme honing.

Darluz
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon