Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 november 2008, 14:22
frits frits is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 november 2008
Berichten: 1
frits is on a distinguished road
Standaard Salarisstrook meenemen bij salarisonderhandelingen

Laatst heb ik al een mondelinge overeenkomst gesloten met mijn nieuwe baas over mijn salaris. Ik heb aangegeven dat ik x verdien. Dat was echter iets hoger dan dat op mijn huidige salarisstrook van mijn huidige werkgever staat vermeld. Bij mijn huidige werkgever heb ik op dit moment nog een 13e maand en een auto vd zaak.
Nu komt er een officieel gesprek met HR van mijn nieuwe werkgever. Ze vragen me om mijn salarisstrook mee te nemen.

Vragen:
1. Mogen ze dat vragen? volgens mij niet
2. Kan ik het verkopen dat ik met de auto vd zaak en 13e maand op dit moment op dat bedrag uit kom wat ik genoemd heb met het gesprek met mijn toekomstige baas?

Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen want ik knijp em behoorlijk...heb geen zin in een vertrouwensbreuk!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 november 2008, 16:48
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: salarisstrook meenemen bij salrisonderhandelingen

1 ja
2 ja

lekker kort door de bocht he?

Juist omdat sommige sollicitanten niet eerlijk zijn over hun salaris wordt dit gevraagd.

Maar uiteraard ziet je maandsalarisstrookje er heel ander uit dan een bedrag wat je als streven hebt, omdat je dan idd een 13e maand, auto van de zaak, evt. extra vakantiedagen en andere bijzondere voorwaarden meerekent.
En natuurlijk in meeste gevallen bij een sollicitatie ook een extra stapje omhoog op de carriereladder.
Een premievrij pensioen kan bijvoorbeeld wel oplopen tot een netto verschil van 200 euro als de ene werkgever geen premievrij pensioen heeft.

Als zij jou om een salarisstrookje vragen bij de onderhandelingen dan kan jij als "tegenprestatie" vragen om een bruto/netto berekening of een prof forma salarisstrookje van het salaris dat ze jou bieden.
Dan kan je zien hoe de berekening bij je toekomstige werkgever er uit ziet en daarin wordt dan bijv. ook de pensioenberekening gedaan.

Zo kunnen jullie samen tot een goede afspraak komen, allebei blij.... win-win!!

Succes!!
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 november 2008, 22:34
Pieter Dekker Pieter Dekker is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 november 2008
Berichten: 16
Pieter Dekker is on a distinguished road
Standaard Re: salarisstrook meenemen bij salrisonderhandelingen

Beste Frits,

Zelf heb ik gemerkt dat openheid van zaken het beste werkt. Dat houdt in dat ik altijd een loonstrook meeneem als hierom gevraagd wordt. Daarnaast maak ik een overzicht met mijn Bruto jaarsalaris + secundaire arbeidsvoorwaarden zoals premie pensioen, reiskostenvergoeding, tegemoetkomingen ziektekosten etc. Als je dit overzicht voor ogen hebt of zelfs meeneemt naar het gesprek dan kun je zo vertellen wat je nu verdient.

Als je dat weet dan is het ook belangrijk om een hele duidelijke wens op tafel te leggen. Vertel de mensen wat je hebt en dus ook wat je wilt krijgen. Leg uit waarom je dat wilt en waarop dit gebasseerd is. Als dit een duidelijk verhaal is dan zal het je gegund zijn. Of je dan de functie krijgt hangt af van je ervaring en/of kunde. Op deze manier komen er geen verrassingen aan het licht en is het voor de werkgever heel duidelijk wat jouw wensen zijn m.b.t. de arbeidsvoorwaarden.

Groet,

Pieter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
loonstrook gevraagd bij sollicitatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Solliciteren bij concurrent joepie Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 17:26
Inzage salarisstrook bij sollicitatie gateman Salaris 5 29 december 2006 19:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon