Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 oktober 2007, 03:26
piet_2 piet_2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2007
Berichten: 8
piet_2 is on a distinguished road
Angry Hoe schrijf ik een open sollicitatie in het Engels?

Hoe schrijf ik een open sollicitatie in het engels. Wat is uberhaupt het engelse woord voor "open sollicitatie"?

Kan ik de zelfde structuur aanhouden als mijn Nederlandse? Dus kan ik mijn Nederlandse brief naar het engels vertalen, of zijn er nog internationale "regels" voor deze brieven.

Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 oktober 2007, 15:24
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: coverletter

Hoi,

De Engelse vertaling voor "open sollicitatie" is "unsolicited application" of "speculative application".

Voor zover ik weet, zijn er geen specifieke regels voor een Engelse sollicitatiebrief. Je kan dus gerust je brief vertalen. Op deze website kan je trouwens een voorbeeld vinden van een Engelse brief.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juli 2013, 22:46
Michelle
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Don't start a letter with "I"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lieselot Bekijk bericht
Op deze website kan je trouwens een voorbeeld vinden van een Engelse brief.
Er is mij ooit geleerd dat je een brief nooit met "Ik" mag beginnen... In deze brief wordt dat wel gedaan. Misschien hebben ze die regel in Engeland niet?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 juli 2013, 04:26
Gert-Jan Gert-Jan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juli 2013
Berichten: 3
Gert-Jan is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michelle Bekijk bericht
Er is mij ooit geleerd dat je een brief nooit met "Ik" mag beginnen... In deze brief wordt dat wel gedaan. Misschien hebben ze die regel in Engeland niet?
Dat heeft volgens mij inderdaad met de Engelse zinsbouw te maken. Hier hebben we zinnen die beginnen met "Graag zou ik..." of "Deze brief schrijf ik u...", maar ik zie niet in hoe je die zou kunnen vertalen zonder met I te beginnen. Of je krijgt wel heel gekunstelde zinnen.
Maar waar het wel mogelijk is, daar voorkomen ze ook dat de zin met I begint. Kijk maar naar "As you will see from my CV..." of "With my proven ability to..."
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 augustus 2013, 21:25
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard voorbeeld open sollicitatie Engels

Meestal moet je bij een open sollicitatie al een standaard formulier invullen. Ik gebruik deze tekst als extra motivatiebrief en heb nu een response rate van 75%.


Dear Sir or Madam,

I have filled out the application form and you will see that I have vast experience in finance/IT etc. [wat ze zoeken]... My career includes working as [niet alles noemen maar alleen relevante werkervaring zoals op jouw CV staat: functie of bedrijfsnamen]... I have worked with kids in the age of 10-12 [voorbeelden van werkzaamheden die relevant zijn voor functie of bedrijf].

Examples of relevant experience include:
[Noem hier 2-3 concrete voorbeelden van werkzaamheden of studie]

I am looking for a role... [korte omschrijving van wat je zoekt]

I would appreciate if you give me an opportunity to talk with you about my application in greater detail by arranging a meeting with me. If you have further questions regarding my qualifications or experience, please feel free to contact me via telephone or e-mail.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 augustus 2013, 07:43
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat iets niet met -ik- begint, is typisch Nederlands; in andere talen kennen ze dat niet. Waar wij in Nederland zoiets zeggen als -mijn vriend en ik, enz.-, zeggen de Britten en de Duitsers (en in nog meer landen) I and my friend; Ich und mein Freund. Wij zien dat kennelijk als een soort misplaatst egocentrisme; zij niet.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 september 2013, 23:32
sj_robertson sj_robertson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 2
sj_robertson is on a distinguished road
Standaard Engelse aanhef

Om het gebruik van "ik" te vermijden aan het begin van je brief, zou je misschien wel "Please accept this letter in application for the position of..." kunnen gebruiken.

Dat zou ik zelf gebruiken en ik ben Engelstalig! Ik denk dat dit een soort "standaard" oplossing is voor sollicitatiebrieven...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 september 2013, 23:41
sj_robertson sj_robertson is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 2
sj_robertson is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Dat iets niet met -ik- begint, is typisch Nederlands; in andere talen kennen ze dat niet. Waar wij in Nederland zoiets zeggen als -mijn vriend en ik, enz.-, zeggen de Britten en de Duitsers (en in nog meer landen) I and my friend; Ich und mein Freund. Wij zien dat kennelijk als een soort misplaatst egocentrisme; zij niet.
In het Engels zou je altijd "My friend and I" zeggen, maar "ME and my friend" is heel gangbaar (ofschoon foutief).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon