Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 april 2017, 18:27
Theodoor Theodoor is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 april 2017
Berichten: 1
Theodoor is on a distinguished road
Standaard autisme en cv

Ik heb autisme, ben 33 jaar en heb een gebroken schoolloopbaan. Na de lagere school heb ik geen opleiding meer gevolgd tot aan mijn 29e jaar. Ik heb inmiddels een opleiding MBO ICT3 en recent een opleiding tot junior webontwikkelaar. Behalve stage heb ik geen werkervaring, wel veel hobbymatige ervaring en ervaring door mensen in mijn omgeving te helpen bij problemen op allerlei ICT gebied. De stagebegeleider was positief: ik werkte heel zelfstandig en ver boven het niveau van de opleiding. Kan ik dit in mijn CV vermelden, ook dat ik autisme heb en hoe doe ik dat? Is het een goed plan om te vermelden dat ik opgenomen sta in het doelgroepenregister (met voordelen voor de werkgever)? Ik zoek vooral eerst een werkervaringsplaats waarin ik mij verder kan ontwikkelen. Mag je zeggen dat je intelligent wordt genoemd?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juni 2017, 14:07
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theodoor Bekijk bericht
Ik heb autisme, ben 33 jaar en heb een gebroken schoolloopbaan. Na de lagere school heb ik geen opleiding meer gevolgd tot aan mijn 29e jaar. Ik heb inmiddels een opleiding MBO ICT3 en recent een opleiding tot junior webontwikkelaar. Behalve stage heb ik geen werkervaring, wel veel hobbymatige ervaring en ervaring door mensen in mijn omgeving te helpen bij problemen op allerlei ICT gebied. De stagebegeleider was positief: ik werkte heel zelfstandig en ver boven het niveau van de opleiding. Kan ik dit in mijn CV vermelden, ook dat ik autisme heb en hoe doe ik dat? Is het een goed plan om te vermelden dat ik opgenomen sta in het doelgroepenregister (met voordelen voor de werkgever)? Ik zoek vooral eerst een werkervaringsplaats waarin ik mij verder kan ontwikkelen. Mag je zeggen dat je intelligent wordt genoemd?
Ten eerste, "ver boven niveau opleiding..." zou ik op een andere manier verwoorden, maar dus wel vermelden. Bijvoorbeeld: Men was zeer tevreden over mijn inbreng.

Ten tweede, "Mag je zeggen dat je intelligent..." In principe kan alles, maar ik zou het bij het vermelden van alleen het eerste punt laten. Anders komt het een beetje hoogmoedig over.

Wat betreft Autisme en het register, vermeld deze samen of vermeld het niet. Het is aan jou of je het op een later moment zegt (Gesprek) of eerder. Het moet toch ooit gezegd worden.


Ik hoop je hiermee geholpen te hebben,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 juni 2017, 13:34
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik heb autisme, ben 33 jaar en heb een gebroken schoolloopbaan. Na de lagere school heb ik geen opleiding meer gevolgd tot aan mijn 29e jaar.
Wat heb je in die tijd allemaal gedaan?
Citaat:
Ik heb inmiddels een opleiding MBO ICT3 en recent een opleiding tot junior webontwikkelaar. Behalve stage heb ik geen werkervaring, wel veel hobbymatige ervaring en ervaring door mensen in mijn omgeving te helpen bij problemen op allerlei ICT gebied.
Heb je die opleidingen afgerond? En kun je iets meer vertellen over de aard van die problemen. Wat moest je zoal oplossen?
Citaat:
De stagebegeleider was positief: ik werkte heel zelfstandig en ver boven het niveau van de opleiding. Kan ik dit in mijn CV vermelden, ook dat ik autisme heb en hoe doe ik dat?
Dat is heel fijne feedback van je stagebegeleider! Kreeg je ook een cijfer voor je stage? Natuurlijk mag je schrijven dat je stagebegeleider heel tevreden over je was, een cijfer onderbouwt deze bewering nog meer. Of het verstandig is om te vermelden dat je autisme hebt? Het is afhankelijk van de baan waarop je reageert en de werkgever die die baan open heeft staan. Ik raad je aan om je eerst in de organisatie te verdiepen en dan te beslissen of het slim is om het in je cv te vermelden. Als je merkt dat een organisatie ervaring heeft met medewerkers met een beperking kun je het vermelden, zo niet, dan zou ik het niet vermelden. Niet omdat je je moet schamen voor je autisme, maar om te voorkomen dat je je kansen om uitgenodigd te worden verkleind.
Citaat:
Mag je zeggen dat je intelligent wordt genoemd?
Dat mag je zeggen, maar je moet je afvragen: wat wil ik nu duidelijk maken? Zeggen dat je intelligent bent heeft niet veel meerwaarde voor een werkgever. Die wil iemand die weet hoe hij een probleem kan oplossen en welke stappen hij hiervoor moet nemen. Begrijp je het verschil?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV checken, graag feedback Monica201189 Sollicitatiebrief en cv 4 20 oktober 2016 13:24
CV vragen over nevenactiviteiten en gat in cv Lucky Sollicitatiebrief en cv 3 3 februari 2013 21:39
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief begeleider team autisme. Graag commentaar op brief en cv Claire86 Sollicitatiebrief en cv 4 5 november 2011 10:18
Gat van 6 jaar in cv wegens medische redenen. Hoe omschrijf ik dat op mijn cv? Lusa Sollicitatiebrief en cv 6 11 september 2011 01:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon