Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 november 2009, 15:32
mango mango is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 november 2009
Berichten: 1
mango is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief cabin attendant luchtvaartmaatschappij

xxxxx

xxxxx

xxxxx



xxxx

xxxx

xxxx

xxxx



Maastricht, 9 november 2009



Betreft: Sollicitatie stage cabin attendant Transavia





Geachte heer, mevrouw,



Na het behalen van mijn vmbo diploma ben ik gaan studeren op mbo niveau op het xxxxx te xxxxx. Na 3 jaar toerisme/luchtvaartdienstverlening te hebben gestudeerd ben ik bijna ten einde gekomen aan mijn opleiding. In het laatste jaar van deze opleiding is het de bedoeling dat ik een stageperiode van een half jaar ga lopen die bij mijn opleiding past. Deze stageplek past in mijn ogen perfect bij mijn opleiding. Via deze sollicitatie hoop ik dat mijn stageperiode hier doorgebracht kan worden.



Uw bedrijf spreekt mij erg aan omdat ik al eerder heb gevlogen met Transavia. Zowel in mijn eigen tijd maar ook tijdens mijn studie. In mijn 3e jaar is mijn klas op een studiereis gegaan naar Kos. Tijdens deze vlucht mocht ik meehelpen in de cabine, mijn werkzaamheden bevatte het verkopen van drankjes tijdens de vlucht. Ik heb dit prettig ervaren en het team was erg vriendelijk en behulpzaam. Verder was het een hele leuke sfeer en voelde ik mij erg op mijn gemak en wil dus graag meer leren over deze functie binnen uw bedrijf.



Waarom ik zo graag in de luchtvaart wil werken is omdat ik graag onder de mensen ben. Het lijkt mij spannend om verschillende mensen te leren kennen van vele plaatsen uit de wereld en wil graag iets van de wereld zien. Als luchtstewardess is dit natuurlijk één van de voordelen van het werk.



Ik ben erg sociaal en kan goed met mensen samen werken teamwork is geen probleem voor mij. Ben zelfstandig, flexibel inzetbaar, enthousiast, heb doorzettingsvermogen en bezit de vaardigheid om goed met onverwachte en stressvolle situaties om te gaan.



Ik hoop dat u na het lezen van deze brief een duidelijk beeld van mijn interesse en motivatie voor een functie binnen uw organisatie heeft gekregen. Graag licht ik in een persoonlijk gesprek mijzelf nader toe.



Met vriendelijke groet,





xxxxx



Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2009, 19:54
groggt groggt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2009
Berichten: 9
groggt is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief cabin attendant luchtvaartmaatschappij

Ik heb even snel wat opmerkingen gemaakt. evt. met verbeter suggestie, ik ken de context niet dus vaar er niet blind op. Ik ga niet in op beweegredenen etc.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mango Bekijk bericht
xxxxx
Na het behalen van mijn vmbo diploma ben ik gaan studeren op mbo niveau op het xxxxx te xxxxx. Na 3 jaar toerisme/luchtvaartdienstverlening te hebben gestudeerd ben ik bijna ten einde gekomen aan mijn opleiding. In het laatste jaar van deze opleiding is het de bedoeling dat ik een stageperiode van een half jaar ga lopen die bij mijn opleiding past. Deze stageplek past in mijn ogen perfect bij mijn opleiding. Via deze sollicitatie hoop ik dat mijn stageperiode hier doorgebracht kan worden.
Verwijs fout van deze en hier. De door u aangeboden stageplek past uitstekend bij mijn opleiding. Middels deze sollicitatie hoop ik binnen uw organisatie stage te mogen lopen.

Citaat:

Uw bedrijf spreekt mij erg aan omdat ik al eerder heb gevlogen met Transavia. Zowel in mijn eigen tijd maar ook tijdens mijn studie. In mijn 3e jaar is mijn klas op een studiereis gegaan naar Kos. Tijdens deze vlucht mocht ik meehelpen in de cabine, mijn werkzaamheden bevatte het verkopen van drankjes tijdens de vlucht. Ik heb dit prettig ervaren en het team was erg vriendelijk en behulpzaam. Verder was het een hele leuke sfeer en voelde ik mij erg op mijn gemak en wil dus graag meer leren over deze functie binnen uw bedrijf.
Uw bedrijf spreekt mij aan omdat ik altijd naar volle tevredenheid heb gevlogen met Transavia.
ik zou niet spreken van werkzaamheden aangezien je mee hielp. maw ik heb toen drankjes verkocht tijdens de vlucht.

Citaat:
Waarom ik zo graag in de luchtvaart wil werken is omdat ik graag onder de mensen ben. Het lijkt mij spannend om verschillende mensen te leren kennen van vele plaatsen uit de wereld en wil graag iets van de wereld zien. Als luchtstewardess is dit natuurlijk één van de voordelen van het werk.
Stel geen vraag die je vervolgens zelf beantwoord. Ik wil graag in de luchtvaart werken......

Citaat:
Ik ben erg sociaal en kan goed met mensen samen werken teamwork is geen probleem voor mij. Ben zelfstandig, flexibel inzetbaar, enthousiast, heb doorzettingsvermogen en bezit de vaardigheid om goed met onverwachte en stressvolle situaties om te gaan.
Dit is een opsomming van loze kreten. geef voorbeelden verleden/heden waarom je zelfstandig bent, doorzettingsvermogen hebt. etc

Citaat:
Ik hoop dat u na het lezen van deze brief een duidelijk beeld van mijn interesse en motivatie voor een functie binnen uw organisatie heeft gekregen. Graag licht ik in een persoonlijk gesprek mijzelf nader toe.
heeft naar voren halen. .. duidelijk beeld heeft van mijn...
Hopelijk kan je hier wat mee, mochten andere het niet eens zijn met een opmerking van mijn kant hoor ik dat ook graag, hier leer ik weer van.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 november 2009, 20:19
MJM
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief cabin attendant luchtvaartmaatschappij

Ik ben het eens met het commentaar van Groggt. Ik heb nog een aantal andere puntjes:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mango Bekijk bericht
ben ik bijna ten einde gekomen aan mijn opleiding.
Je opleiding is bijna ten einde, of jij bent aan het einde gekomen van je opleiding..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mango Bekijk bericht
in mijn eigen tijd maar ook tijdens mijn studie.
In je vrije tijd, maar ook voor je studie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mango Bekijk bericht
mijn werkzaamheden bevatte het verkopen van drankjes
Werkzaamheden is meervoud dus: bevatten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mango Bekijk bericht
Ik ben erg sociaal en kan goed met mensen samen werken teamwork is geen probleem voor mij. Ben zelfstandig, flexibel inzetbaar, enthousiast, heb doorzettingsvermogen en bezit de vaardigheid om goed met onverwachte en stressvolle situaties om te gaan.
Ik ben het eens met het commentaar van groggt. Daarnaast is het belangrijk een zin goed te beginnen dus niet: 'Ben zelfstandig', maar:"Ik ben zelfstandig".


Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon