Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 februari 2010, 11:13
eefke eefke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 8
eefke is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie behandelcoördinator. Iemand tips?

Hoi allemaal,
Ik wil solliciteren op een vacature bij mijn huidige stageplek, in de functie waar ik op dit moment in stage loop. De geadresseerde is mijn stagebegeleidster. Dit brengt mij tot een dilemma hoe ik de brief schrijf, in welke bewoordingen (u/ mevrouw...) maar heb er uiteindelijk het volgende van gemaakt. Ik zou graag commentaar willen om mijn motivatie en eigenschappen sterker te maken. Alle tips zijn welkom! De volgende eisen werden gesteld:
- Een afgeronde universitaire opleiding Orthopedagogiek, bij voorkeur in het bezit van de registratie voor GZ-psycholoog (orthopedagogiek heb ik in juli).
- Tenminste 3 jaar ervaring als orthopedagoog/ behandelcoördinator (heb ik niet).
- Ervaring in het werken met de doelgroep ESM, affiniteit in het werken met kinderen met ASS (heb ik tijdens deze stage en ook in andere stages/ werk)
- Een grote mate van zelfstandigheid en goede samenwerkingsvaardigheden om in een multidisciplinair team te kunnen werken.
- Interesse in innovatie en methodisch werken.
- Een gezonde dosis humor.


De volgende brief heb ik geschreven:

Naam
Straat
PO en Plaats

Instelling
Adres
PO en Plaats

Betreft: vacature nummer 039-10
Bijlage: curriculum vitae


***, 24 februari 2010

Geachte mevrouw ***,

Dé kans om mijn huidige werkzaamheden voort te zetten! Graag solliciteer ik hierbij op de functie van behandelcoördinator bij bedrijf.

Met ontzettend veel plezier loop ik inmiddels zes maanden een orthopedagogische stage bij de diagnose- en behandelgroepen van bedrijf. De klantgerichtheid, vakkundigheid en de fijne onderlinge verhoudingen binnen de teams spreken me zeer aan in uw organisatie. De behandelcoördinator is naar mijn mening erg belangrijk om deze waarden hoog te houden. Ik denk dat ik de kwaliteiten bezit om deze functie ook zelfstandig voort te zetten.

Mijn natuurlijke wijze van contact maken zorgt ervoor dat ik makkelijk kan invoegen bij mensen, zoals binnen de teams van groepen ** en **. Op deze manier voelen mensen zich bij mij snel op hun gemak, wat voor de meestal kwetsbare ouders en kinderen in de hulpverlening belangrijk is. Daarnaast heb ik tijdens mijn huidige stage en eerdere banen laten zien dat ik leidinggevende kwaliteiten bezit, zoals het zelfstandig organiseren van jongerenkampen en het coachen van de teamleden van groep **. Ik kan problemen analyseren en een stappenplan uitwerken om tot een oplossing te komen. Zo zijn naar aanleiding van mijn voorstel bij team ** een aantal vergaderingen gewijd aan kennisuitwisseling om de moeilijkheden binnen het team aan te pakken. Daarnaast heb tijdens deze en eerdere stages geleerd om behandelplannen voor kinderen te maken en uit te voeren. Door mijn nieuwsgierige en leergierige instelling breid ik mijn kennis graag uit en sta ik open voor nieuwe ideeën. Ik ben bereid extra energie en tijd te stoppen in mijn taken als behandelcoördinator om ondanks mijn geringe ervaring als een professionele orthopedagoog te functioneren.

Ik ben erg gemotiveerd om deze uitdaging aan te gaan en zou mijn motivatie graag toelichten in een gesprek.

Met hartelijke groeten,


Mijn naam
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 februari 2010, 12:45
Girl3 Girl3 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2010
Berichten: 8
Girl3 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie behandelcoördinator. Iemand tips?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eefke Bekijk bericht
Hoi allemaal,
Ik wil solliciteren op een vacature bij mijn huidige stageplek, in de functie waar ik op dit moment in stage loop. De geadresseerde is mijn stagebegeleidster. Dit brengt mij tot een dilemma hoe ik de brief schrijf, in welke bewoordingen (u/ mevrouw...) maar heb er uiteindelijk het volgende van gemaakt. Ik zou graag commentaar willen om mijn motivatie en eigenschappen sterker te maken. Alle tips zijn welkom! De volgende eisen werden gesteld:
- Een afgeronde universitaire opleiding Orthopedagogiek, bij voorkeur in het bezit van de registratie voor GZ-psycholoog (orthopedagogiek heb ik in juli).
- Tenminste 3 jaar ervaring als orthopedagoog/ behandelcoördinator (heb ik niet).
- Ervaring in het werken met de doelgroep ESM, affiniteit in het werken met kinderen met ASS (heb ik tijdens deze stage en ook in andere stages/ werk)
- Een grote mate van zelfstandigheid en goede samenwerkingsvaardigheden om in een multidisciplinair team te kunnen werken.
- Interesse in innovatie en methodisch werken.
- Een gezonde dosis humor.


De volgende brief heb ik geschreven:

Naam
Straat
PO en Plaats

Instelling
Adres
PO en Plaats

Betreft: vacature nummer 039-10
Bijlage: curriculum vitae


***, 24 februari 2010

Geachte mevrouw ***,

Dé kans om mijn huidige werkzaamheden voort te zetten! Graag solliciteer ik hierbij op de functie van behandelcoördinator bij bedrijf.

Met ontzettend veel plezier loop ik inmiddels zes maanden een orthopedagogische stage bij de diagnose- en behandelgroepen van bedrijf. De klantgerichtheid, vakkundigheid en de fijne onderlinge verhoudingen binnen de teams spreken me mij zeer aan in uw organisatie. De behandelcoördinator is naar mijn mening erg belangrijk om deze waarden hoog te houden. Ik denk dat ik de kwaliteiten bezit om deze functie ook (waarom óók? je verwijst niet naar iets anders) zelfstandig voort te zetten.

Mijn natuurlijke wijze van contact maken zorgt ervoor dat ik makkelijk kan invoegen(Ik zou hier zelf een ander woord voor gebruiken, invoegen klinkt niet heel persoonlijk vind ik zelf) bij mensen, zoals binnen de teams van groepen ** en **. Op deze manier(op welke manier? je verwijst niet naar een manier maar naar een persoonlijke eigenschap) voelen mensen zich bij mij snel op hun gemak, wat voor de meestal kwetsbare ouders en kinderen in de hulpverlening belangrijk is. Daarnaast heb ik tijdens mijn huidige stage en eerdere banen laten zien dat ik leidinggevende kwaliteiten bezit, zoals het zelfstandig organiseren van jongerenkampen en het coachen van de teamleden van groep **. (Voor de netheid zou ik hier een nieuwe zin beginnen: Een voorbeeld van mijn leidinggevende kwaliteiten is het zelfstandig organiseren van jongerenkampen en het coachen van de teamleden van deze groep) Ik kan problemen analyseren en een stappenplan uitwerken om tot een oplossing te komen. Zo zijn naar aanleiding van mijn voorstel bij team ** een aantal vergaderingen gewijd aan kennisuitwisseling om de moeilijkheden binnen het team aan te pakken. Daarnaast (Hierboven gebruik je ook al het woord 'daarnaast'. Voor de afwisseling zou ik een ander woord gebruiken) heb tijdens deze en eerdere stages geleerd om behandelplannen voor kinderen te maken en uit te voeren. Door mijn nieuwsgierige en leergierige instelling breid ik mijn kennis graag uit en sta ik open voor nieuwe ideeën. Ik ben bereid extra energie en tijd te stoppen in mijn taken als behandelcoördinator om ondanks mijn geringe ervaring als een professionele orthopedagoog te functioneren.

Ik ben erg gemotiveerd om deze uitdaging aan te gaan en zou mijn motivatie graag toelichten in een gesprek.

Met hartelijke groeten,


Mijn naam

Als laatste vind ik dat je vaak het woord 'ik' gebruikt. Probeer je zinnen zo te formuleren dat je niet de hele tijd met 'ik' praat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 februari 2010, 19:06
willywortel willywortel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 februari 2010
Berichten: 2
willywortel is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie behandelcoördinator. Iemand tips?

Hoi Eefke, bedankt voor de feedback op mijn brief! Je vroeg me om jouw brief ook te lezen. Ik vind het een hele sterke brief, zeker als je hem nog even bijschaafd met de feedback die je al gekregen hebt. Nog 1 puntje, ik zou niet benoemen dat je geen ervaring hebt als prof. orthopedagoog. Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 februari 2010, 22:03
DubbelePunt DubbelePunt is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2009
Berichten: 43
DubbelePunt is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie behandelcoördinator. Iemand tips?

Beste Eefke,

Een paar heel kleine aanpassingen, zie hieronder. Goede brief!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eefke Bekijk bericht

De volgende brief heb ik geschreven:

Betreft: vacature nummer 039-10
Bijlage: curriculum vitae


***, 24 februari 2010

Geachte mevrouw ***,

Dé kans om mijn huidige werkzaamheden voort te zetten! Graag solliciteer ik hierbij naar de functie van behandelcoördinator bij bedrijf.

Met ontzettend veel plezier loop ik inmiddels zes maanden een orthopedagogische stage bij de diagnose- en behandelgroepen van bedrijf. De klantgerichtheid, vakkundigheid en de fijne onderlinge verhoudingen binnen de teams spreken me zeer aan in uw organisatie. De behandelcoördinator is naar mijn mening erg belangrijk om deze waarden hoog te houden. Ik denk dat ik de kwaliteiten bezit om deze functie ook zelfstandig voort te zetten.

Mijn natuurlijke wijze van contact maken zorgt ervoor dat ik makkelijk kan invoegen bij mensen, zoals binnen de teams van groepen ** en **. Op deze manier voelen mensen zich bij mij snel op hun gemak, wat voor de meestal kwetsbare ouders en kinderen in de hulpverlening belangrijk is. Daarnaast heb ik tijdens mijn huidige stage en eerdere banen laten zien dat ik leidinggevende kwaliteiten bezit, zoals het zelfstandig organiseren van jongerenkampen en het coachen van de teamleden van groep **. Ik kan problemen analyseren en een stappenplan uitwerken om tot een oplossing te komen. Zo zijn naar aanleiding van mijn voorstel bij team ** een aantal vergaderingen gewijd aan kennisuitwisseling om de moeilijkheden binnen het team aan te pakken. Daarnaast heb ik tijdens deze en eerdere stages geleerd om behandelplannen voor kinderen te maken en uit te voeren. Door mijn nieuwsgierige en leergierige instelling breid ik mijn kennis graag uit en sta ik open voor nieuwe ideeën. Ik ben bereid extra energie en tijd te stoppen in mijn taken als behandelcoördinator om, ondanks mijn geringe ervaring, als een professionele orthopedagoog te functioneren.

Ik ben erg gemotiveerd om deze uitdaging aan te gaan en zou mijn motivatie graag toelichten in een gesprek.

Met hartelijke groeten,


Mijn naam
__________________
Met vriendelijke groeten, Anne-Marie van der Aa



Voor sollicitatiebrieven en cv's zonder fouten - Dubbele Punt tekstcorrectie
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 februari 2010, 08:30
Lon Lon is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2010
Berichten: 2
Lon is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie behandelcoördinator. Iemand tips?

Hoi Eefke,

Je hebt een mooie brief geschreven. Het is heel helder waarom je bij deze organisatie wilt werken en welke kwaliteiten jij bezit voor deze functie.

Hier nog enkele kleine punten:

Orthopedagogische stage, klopt grammaticaal gezien niet helemaal (hoewel wel algemeen geaccepteerd vind ik het een beetje raar staan). Loop ik stage als orthopedagoog, klinkt beter.

Om het probleem van uw helemaal te vermijden, zou ik spreken me zeer aan in uw organisatie veranderen in spreken me zeer aan binnen deze organisatie

Het woordje [I]ook[I] moet inderdaad weg.

Op deze manier......, Mensen voelen zich snel bij mij op hun gemak.

Verder duidelijk, kort, bondig en een goede presentatie van jezelf.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 17:34
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 21:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 10:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 22:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 09:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon