Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juli 2013, 02:41
aaaaabc aaaaabc is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juli 2013
Berichten: 2
aaaaabc is on a distinguished road
Standaard Dilemma m.b.t. masterkeuze

Beste allen,

Momenteel sta ik voor een (klein) dilemma, dat ik jullie graag even wil voorleggen.
Toen ik begon met studeren heb ik een bepaalde opleiding gekozen, voor het gemak noem ik het even bachelor A (op universitair niveau). Een aantal jaar later ben ik ook een tweede studie begonnen, bachelor B (op dezelfde universiteit). Dit zijn twee (totaal) verschillende studies, die op andere faculteiten worden gegeven (maar de combinatie tussen deze twee bachelor komt weliswaar niet heel veel voor, maar is zeker ook niet uniek). Ik heb nadat ik B was aangevangen, ook besloten bachelor A af te maken, omdat dat ik destijds nog de gedachte had ik dat een master zou doen die aansluit op opleiding A of B.

Zodoende beschik ik nu over twee bachelors en ben ik van plan om een master te doen (immers, een wo bachelor zonder master wordt meestal niet gezien als een voltooide opleiding). Echter, aan het einde van opleiding A ben ik in contact gekomen een andere discipline, dat ik even voor het gemak C noem. Hoewel A en C enigszins met elkaar verweven zijn, worden het toch gezien als twee verschillende opleidingen (waarbij C ook weer op een totaal andere faculteit wordt onderwezen dan A en B). Nu wil ik eigenlijk een master C doen. Op grond van mijn bachelordiploma A word ik daartoe (zonder schakelprogramma) toegelaten. Echter, indien ik daarvoor kies heb ik straks twee bachelors A en B en een master C op mijn CV die (althans op het oog van velen) niet op elkaar aansluiten. Ik vroeg me af hoe bezwaarlijk dat is als ik daarmee later ga solliciteren? Uit eerdere bijbaantjes blijkt wel dat ik C heel interessant vind, maar ik krijg dan ook terecht de vraag waarom ik destijds niet direct voor bachelor C heb gekozen. Hoe staan werkgevers hier tegenover? Is het erg raar, of valt 't mee?

Hoe denken jullie hierover?

Alvast bedankt,

Groeten,

aaaaabc
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juli 2013, 18:24
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Wat uiteindelijk telt is die Master. De rest is een bonus. Overigens zijn er heel wat mensen die opleidingen hebben gevolg die totaal niet op elkaar aan lijken te sluiten maar wel logisch zijn in het gehele plaatje.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juli 2013, 03:12
aaaaabc aaaaabc is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 juli 2013
Berichten: 2
aaaaabc is on a distinguished road
Standaard

Interessant en tegelijkertijd geruststellend. Wat dat betreft hoef ik me dus geen zorgen te maken? Ik was zelf ook bang dat het ook misschien (op het eerste gezicht) alsof ik niet weet wat ik wil, maar vroeg me dus af hoe hier op de arbeidsmarkt naar wordt gekeken. Maar het zal vermoedelijk dus niet zo bezwaarlijk zijn?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 juli 2013, 15:33
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien biedt het juist meer voordelen omdat je breder georiënteerd bent.
Werkgevers die kijken/vragen naar je opleiding snappen wel dat je niet tot die master toegelaten zou zijn (en afgerond hebben!) als je er niet de benodigde kennis voor in de 'rugzakje' zou hebben gehad.
Ik denk dat het dus eigenlijk positief kan uitpakken!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 september 2013, 10:13
RdV RdV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 september 2013
Berichten: 7
RdV is on a distinguished road
Standaard

Ik zie ook geen probleem. De Master is het belangrijkst. Verschillende vooropleidingen tonen dat je een brede interesse hebt. Een beetje werkgever snapt dat je op je 18e nog niet precies wist wat je wilde worden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bachelor, master, universiteit, dilemma

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dilemma Musiclover Loopbaanvragen 1 25 januari 2013 01:06
Dilemma getuigschrift Lyla Alle andere carričreonderwerpen 6 26 juli 2012 22:52
Dilemma, solliciteren om de verkeerde redenen? NotWhoIwantToBe Loopbaanvragen 4 19 april 2012 22:48
Dilemma over opleidingen Ferryr Opleiding kiezen en volgen 8 9 april 2012 22:44
Dilemma iro Loopbaanvragen 4 30 januari 2009 12:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon