Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 oktober 2011, 14:02
Rolo Rolo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2011
Berichten: 3
Rolo is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief traineeship

Hoi,

Ik wil graag jullie kritische blik vragen op mijn brief. Aangezien ik 3 jaar professioneel heb gepokerd, is mijn brief wat lang (wel binnen 1 a4). Ik wil dit namelijk goed uitleggen omdat de gemiddelde persoon dit puur als gokken ziet terwijl er wel heel wat meer bij komt kijken en het naar mijn idee een aanwinst is. Als jullie hier tips hoe ik dit beter of anders kan doen dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt!


XX, 27 oktober 2011
Betreft: sollicitatie traineeship

Geachte mevrouw XXX,

Op managementtrainee.nl zag ik de vacature van managementtrainee. Interesse in management is er al sinds lange tijd. Door bedrijfskunde als opleiding te kiezen, kon ik eindelijk richting geven aan deze voorkeur. Bij XXX denk ik hieraan een vervolg te kunnen geven. XXX heeft mij aangetrokken omdat het een zeer goede naam heeft op het gebied van managementtentraineeships. Daarnaast is de aanwezigheid van vele gerenommeerde bedrijven in het netwerk van XXX voor mij een reden geweest om te solliciteren.

In mijn nevenactiviteiten en werk heb ik altijd geprobeerd een zo groot mogelijke diversiteit aan te brengen. Geen eindeloze reeks van commissies maar doordachte keuzes. Waarbij ik me kon ontwikkelen op zoveel mogelijk verschillende disciplines. Op het ene moment koos ik om leiding te geven aan studenten door middel van het mentoraatschap. Om vervolgens als studentenvertegenwoordiger de brug te zijn tussen studenten en docenten. De verblijven in het buitenland hebben me weer geleerd hoe je het geleerde in Nederland in een totaal andere cultuur kan gebruiken. Cruciaal in alles wat ik doe is voor mij het menselijk aspect. Het inlevingsvermogen om te begrijpen wat er in iemand omgaat en proberen gezamenlijk tot goede prestaties of oplossingen te komen.

Zoals u op mijn CV kan zien heb ik de laatste 3.5 jaar besteed aan het online pokeren. Het is voorstelbaar dat u verrast bent met een dergelijke carričrekeuze. Tijdens de studie was ik in aanraking gekomen met het poker. Na mijn studie besloot ik naar Nigeria te gaan voor zelfontwikkeling en om uit te zoeken wat ik wilde als ik terug kwam. In die tijd besloot ik om bij terugkomst het pokeren een kans te geven. Naar mijn idee had ik alle belangrijke eigenschappen die nodig waren om succesvol te zijn in het poker namelijk: discipline, stress management, zelfverantwoordelijk en een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. In de drie jaar dat ik actief heb gepokerd, heb ik bewezen bij de top 1% van pokerspelers te zitten. Hier kom je niet zomaar want naast de genoemde eigenschappen moet je een ongekende drang hebben om beter te willen worden. Beter worden is het resultaat van uren analyseren en bestuderen waar je fouten maakt en waar het beter moet. Uiteindelijk was ik als enige verantwoordelijk voor mijn resultaat.

Dit hoofdstuk heb ik echter afgesloten en is het tijd voor een nieuwe uitdaging. De eigenschappen en toewijding die bij poker noodzakelijk waren zouden naar mijn idee perfect passen binnen XXX en in het succesvol doorlopen van jullie managementtraineeship. Je talent ontwikkelen gebeurd immers niet uit het niets. Daar is een ongekende toewijding nodig, bereidheid te investeren in jezelf en de hulp van een organisatie zoals XXX, die je talent herkend en je verder willen helpen dit te ontplooien.

XXX zoekt mensen die gedreven zijn om het beste uit zichzelf en hun carričre te halen. Deze filosofie past precies bij mij. Het beste uit mezelf halen is waar ik naar streef in alles wat ik doe. Dit is al zo vanaf jongs af aan en op verschillende vlakken. Voorbeelden daarvan zijn mijn studieresultaten, poker maar ook op sportief vlak, waar ik door middel van mijn volleybaltalent meerdere regionale selecties heb doorlopen tot bijna een plek in Jong Oranje.

In een persoonlijk gesprek zou ik graag toelichting willen geven over mijn achtergrond en motivatie. Bijgevoegd vindt u mijn cv en cijferlijsten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 oktober 2011, 12:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard :)

Mooie, heldere brief. Ik moet er wel bij zeggen; ik ben niet zo goed in het kritische aspect. Wel zie ik nog een paar spelfouten.


Tijdens de studie was ik in aanraking gekomen met het poker > ik zou 'het' weglaten

Na mijn studie besloot ik naar Nigeria te gaan voor zelfontwikkeling en om uit te zoeken wat ik wilde als ik terug kwam > terugkwam mag aan elkaar

In die tijd besloot ik om bij terugkomst het pokeren een kans te geven > loopt niet zo mooi: Bij terugkomst besloot ik pokeren een kans te geven.

Naar mijn idee had ik alle belangrijke eigenschappen die nodig waren om succesvol te zijn in het poker > 'die nodig zijn', geldt nog steeds neem ik aan? Het komt nu over als iets waar je toen voor hebt gekozen maar nu een beetje spijt van hebt. 'Het poker' vind ik nog steeds raar.

Dit hoofdstuk heb ik echter afgesloten en is het tijd voor een nieuwe uitdaging. De eigenschappen en toewijding die bij poker noodzakelijk waren > 'waren' kan, maar met het woordje 'zijn' laat je blijken dat je dit nog steeds in je hebt.

zouden naar mijn idee perfect passen binnen XXX en in het succesvol doorlopen van jullie managementtraineeship. Je talent ontwikkelen gebeurd immers niet uit het niets. Daar is een ongekende toewijding nodig, bereidheid te investeren in jezelf en de hulp van een organisatie zoals XXX, die je talent herkend en je verder willen helpen dit te ontplooien.

Voorbeelden daarvan zijn mijn studieresultaten, poker maar ook op sportief vlak, waar ik door middel van mijn volleybaltalent meerdere regionale selecties heb doorlopen tot bijna een plek in Jong Oranje > zin loopt niet lekker. Ik zou er twee zinnen van maken.


Verder prima volgens mij
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2011, 21:53
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

De brief is wat lang, maar leest vrij makkelijk weg.

Je hebt het over doordachte keuzes (tweede alinea), de formulering over het bezoek aan Nigeria doet me meer denken aan een willekeurige keuze.

Let op de werkwoordspelling in de 4e alinea.

De 5e alinea 'bungelt' een beetje, misschien kun je die alinea (deels) eerder in je biref doen (of weglaten)? (benoem je studieresultaten, poker en bijna jong oranje ook in je cv?)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
motivatiebrief, traineeship

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dezelfde motivatiebrief gebruiken of toch maar niet? Anissa Sollicitatiebrief en cv 1 2 september 2011 09:39
Motivatiebrief Traineeship telecommunicatie. Graag commentaar. bonki3 Sollicitatiebrief en cv 1 10 juni 2011 12:15
Motivatiebrief traineeship (Engels) lidwien Sollicitatiebrief en cv 3 30 december 2009 21:06
Motivatiebrief Traineeship Logistiek Ronneman Sollicitatiebrief en cv 3 10 juni 2009 00:01
Sollicitatiebrief voor traineeship Frank83 Sollicitatiebrief en cv 2 1 april 2009 16:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon