Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 november 2006, 23:01
joepie joepie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2006
Berichten: 6
joepie is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie richting administratie/receptie

Hallo iedereen, het is al weer een tijd geleden dat ik een sollicitatiebrief heb geschreven (paar jaar) en nu moet het weer zijn. Het contract bij mijn werkgever wordt niet verlengd wegens reorganisatie.
Graag commentaar, misschien is het wel 3x niks. Ook dan hoor ik het graag.
Groetjes, en alvast bedankt,
Joepie


mijn naam
adres
pc/woonplaats



Emmen, 26 november 2006



naam bedrijf
Afd. xxxxxx
t.a.v. xxxxxx
Postbus xxxxxx
pc/woonplaats


Betreft: Open sollicitatie richting administratie / receptie



Geachte mevrouw xxxxxxx,


Momenteel ben ik werkzaam bij xxxxxx te xxxxxx, als telefoniste / receptioniste. Het werk binnen dit bedrijf vind ik heel erg leuk en de omgang met collega’s en klanten vind ik ook erg plezierig. Helaas wordt mijn contract wegens reorganisatie van het bedrijf niet verlengd. Voor mij dus de reden om te oriënteren op een nieuwe baan.
Het is voor mij een uitdaging om de vaardigheden die ik heb opgedaan in mijn huidige werk toe te passen binnen uw organisatie.

Ik ben goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken en heb een collegiale en flexibele instelling. Ook ben ik bereidt om eventuele aanvullende cursussen en opleidingen te volgen.

Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding is om mij voor een gesprek uit te nodigen. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.



Met vriendelijke groet,



mijn naam



Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 november 2006, 11:00
jboi jboi is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 25
jboi is on a distinguished road
Standaard Re: brief richting administratie/receptie

*Even vertikaal doorgaan, dit is MIJN indruk.
De brief vertelt niet veel over jezelf, wat je kan of wat je zoekt.

Betreft: Open sollicitatie richting administratie / receptie

*Dit vind ik al een dooddoener. Als je zelf niet weet wat je wil gaan doen binnen een bedrijf waar je sollicteerd, hoe moet de werkgever het dan weten. "Betreft: Bent u opzoek naar een professionele receptionist en administratief bediende?"


Geachte mevrouw xxxxxxx,


Momenteel ben ik werkzaam bij xxxxxx te xxxxxx, als telefoniste / receptioniste.


Het werk binnen dit bedrijf vind ik heel erg leuk en de omgang met collega’s en klanten vind ik ook erg plezierig.
Helaas wordt mijn contract wegens reorganisatie van het bedrijf niet verlengd.

*Als nieuwe werkgever boeit me dit echt niet.

Voor mij dus de reden om te oriënteren op een nieuwe baan.
Het is voor mij een uitdaging om de vaardigheden die ik heb opgedaan in mijn huidige werk toe te passen binnen uw organisatie.

*Welke vaardigheden?

Ik ben goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken en heb een collegiale en flexibele instelling.

*Dat kan iedereen

Ook ben ik bereidt om eventuele aanvullende cursussen en opleidingen te volgen.

*Heeft je werkgever even geluk

Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding is om mij voor een gesprek uit te nodigen. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.


Ik heb er even een vacature bij gehaald.
- Je beantwoordt de eerste telefoons - Je zorgt ervoor dat je correspondent snel en correct wordt doorverbonden. - Je zorgt voor de boeking van transporten en de opvolging ervan. - Je bent aanwezig op werkvergaderingen en onderhoud regelmatig contacten met expediteurs en koeriersdiensten. - de opvolging van nodige transport - en exportdocumenten heeft voor jou geen geheimen en je houdt hiervan de nodige overzichten in excel bij. - je boekt business trips voor de Area Sales Managers, hotels voor bezoekers en houdt ook hiervan een gedetailleerd overzicht bij in excel. - daarnaast beheer je de agenda van de General Manager en assisteer je hem bij adm opdrachten.
Je hebt een A1 diploma of gelijkwaardig door ervaring. Je beschikt over een goede talenkennis N -F -Eng (gesproken en geschreven) Noties expeditie zijn een pluspunt Je beschikt over goede kennis Word - excel. Extra talenkennis is een troef. Je bent een echte teamplayer, maar je kan ook zeer zelfstandig werken. Je bent nauwkeurig en discreet.


Als je hier de kern punten uithaald voor de functie administratie/receptie zie je:

*Ik kan telefoons beantwoorden (dit is een vak)
*Ik ben in staat om brieven te tippen in word
*Ik kan werken met excel
*Ik kan klanten beheer doen
*Ik ken verschillende talen
*Ik werk correct en nauwkeurig
*Ik ken iets over stockbeheer, boekhouding, post verwerken, dossiers klaarmaken ... of iets anders dat ze bij je huidige werkgever deed
*Ik kan planningen opmaken
*Agenda's beheren van enkele mensen
*

Ik vind niets terug van deze basisvaardigheden voor een administratief bediende/receptionist.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 november 2006, 12:43
cezz
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie richting administratie/receptie

Zorg in ieder geval dat er geen fouten in de spelling voorkomen, zoals ik ben bereidt met dt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 november 2006, 18:03
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie richting administratie/receptie

Hoi Joepie,

Jboy heeft je al veel vandvatten gegeven. Wat voor jou ook een sterk argument zou kunnen zijn, is als je ervaring aan kunt tonen met een (complexe) telefooncentrale waar je meerdere telefoonlijnen tegelijk afhandelde.
Mijn advies is: ga eens in de schoenen van je toekomstig werkgever staan en bedenk wat voor brief hij graag wilt ontvangen.

Succes met solliciteren.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 december 2006, 23:28
joepie joepie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2006
Berichten: 6
joepie is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie richting administratie/receptie

Je hebt helemaal gelijk. (ik moet er zelf ook wel een beetje om lachen)
Zelf vraag ik me af of een werkgever die hele lange brieven wel zal lezen.?
(Dan is ie met die van mij wel heel gauw klaar natuurlijk

Ooit heb ik een brief van iemand gelezen, waarin stond wat hij allemaal gedaan had bij een werkgever en hoe geweldig het daar was en alles was perfect geregeld binnen het bedrijf enz., enz. Waarop ik dacht: waarom wil je dan zonodig weg?
Ik weet dat je wel een beetje zo moet denken en schrijven, maar het gaat eigenlijk een beetje tegen mijn "gevoelens" in.

Dank je wel voor je commentaar, ik zal er direct wat aan doen.
Groetjes en fijne feestdagen,

Joepie
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 december 2006, 16:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Exclamation Re: Open sollicitatie richting administratie/receptie

bereidt !!!!! geen t
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie nadiasja Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 15:04
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32
Open sollicitatie secretaresse en/of p&o-medewerkster Marlies Sollicitatiebrief en cv 1 6 augustus 2006 17:47
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon