Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 februari 2012, 16:34
Aardebloem Aardebloem is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 1
Aardebloem is on a distinguished road
Standaard Welke baan/opleiding past bij mij?

Hallo iedereen!

Waar moet ik beginnen?
Ik zit nu in 4vwo en zou heel graag een studie kiezen die het beste bij me past.
Zelf ben ik graag creatief bezig, hou ik van taal/cultuur en lijkt het me leuk om te schrijven. Zo zou ik graag reportages willen maken (over de cultuurverschillen in andere landen) of schrijven in (kinder)tijdschriften!

Ik dacht aan journalistiek of communicatie, maar dat lijkt me niet echt realistisch... Er is niet veel kans op een baan (de competitie is moordend) en je verdient niet echt veel XD Toch is het iets wat ik zo graag wil doen.

Wat me toch wat realistischer lijkt, is lerares worden in een basisschool..

Wat denken jullie? Reizen, creatief bezig zijn en kinderen iets leren (evt. over andere culturen en talen) is echt mijn droom.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 februari 2012, 13:13
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik dacht aan journalistiek of communicatie, maar dat lijkt me niet echt realistisch... Er is niet veel kans op een baan (de competitie is moordend) en je verdient niet echt veel XD Toch is het iets wat ik zo graag wil doen.
Citaat:
Wat me toch wat realistischer lijkt, is lerares worden in een basisschool..
Het is hartstikke goed van je dat je in je overwegingen meeneemt of een studie voldoende kansen op een baan biedt of niet. Maar het is in deze tijd helaas zo dat eigenlijk geen enkele branche werkzekerheid kan bieden, ook het onderwijs niet.

Citaat:
Wat denken jullie? Reizen, creatief bezig zijn en kinderen iets leren (evt. over andere culturen en talen) is echt mijn droom.
Welk profiel heb je eigenlijk gekozen? Ik denk dat het voor jou heel belangrijk is om de komende tijd eens te gaan ontdekken welke mogelijkheden er zijn met de interesses die je hebt. De Keuzegids Hoger Onderwijs is een handige gids waarin opleidingen per opleidingsniveau en interessegebied worden gerangschikt. Raadpleeg die gids, kijk rond op internet. Qompas is bijvoorbeeld ook een handige site. En heb je al eens gesproken met de decaan of loopbaanbegeleider van je school? Als je al wat opleidingen op het oog hebt, kun je samen met je ouders ook open dagen gaan bezoeken. Je kunt een brochure over een opleiding lezen, maar als je de instelling daadwerkelijk bezoekt krijg je toch een beter beeld van de lesstof, de faciliteiten, de docenten en studenten.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
cultuur, opleiding, reizen, talen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heb bachelordiploma vertaler / tolk, doe administratief werk, welke job past bij mij? Loes87 Loopbaanvragen 2 4 november 2011 15:09
Welke baan past bij mij? Annet1982 Loopbaanvragen 0 13 oktober 2010 21:21
Welke baan past bij mij? Iemand tips? TheFlippo Loopbaanvragen 14 12 augustus 2009 20:01
Welke opleiding past bij mij? lochan Opleiding kiezen en volgen 4 24 juni 2009 11:56
welke opleiding past bij mij? linatjee Opleiding kiezen en volgen 1 13 februari 2008 15:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon